Inlägg från: Anonym (okänd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (okänd)

Få skulden för en mans otrohet

Hon ville väl ha kvar sin man då kan hon inte erkänna för sig själv att han är en dålig man som gjort fel mot henne. Det måste vara helt och hållet någon annans fel.

• Anonym (okänd)
    Anonym (Rut) skrev 2025-03-08 13:04:34 följande:
    Fast för der första har vi ingen aning om ifall frun kände till hennes trassliga bakgrund och för den andra har vi igen aning om ifall mannen skyllde på ts och sa att han blivit förförd (är den ens nån som går på sånt, för mig skulle sveket inte blivit mindre av en sån förklaring). 

Jag tycket generellt att det är den som är i ett förhållande som är den som gör "felet". Dvs mannen i detta fall.

Men, den här situationen är annorlunda eftseom att de alla umgicks med henne. Hon har varit där och ätit tex när frun varit med. Hon har umgåtts med deras barn. Nån sorts "vän" till familjen med andra ord även om det varot genom mannen. Men frun har haft henne överbjuden i sitt hem. 

Då blir det inte bara mannen som sviker utan även ts. Så jag tycker inte att det är ett dugg konstigt att frun är svinförbannad på ts. Att ts haft trassliga tonår hade inte varit förmildrande för mig.

Finns många som haft jobbiga uppväxten och tonår och inte beter dig så där för det. Jag hade ingen rolig uppväxt och inte hsr jag nässlat mig in i nån familj och lärt känna man fru och barn och sen knullat mannen. 

Hade jag varit frun hade jag personligen inte ropat hora  på gatan, men jag hade varit arg på ts och på min man.

Hade jag valt att förlåta och gå vidare (vilket jag troligtvis inte hade velat ), så behöver man ju på sikt sluta att vara svinförbannad på sin man varje dag. På ts hade jag dock inte haft nån anledning att behöva förlåta och gå vidare med och hade kunnat fortsätta vara arg på länge till. 

Så jag ser inga konstigheter med fruns beteende förutom då ev att hon ropar hora på gatan.
    Ingen anledning att förlåta vad du kallar för vän? Om du nu anser att TS sviker likvärdigt som mannen för att TS och frun hade någon slags vänrelation, så borde väl frun också följande bemöta dem båda likvärdigt?
  • Anonym (okänd)
    Anonym (T) skrev 2025-03-08 16:01:20 följande:
    Jag gissar att frun skrikit betydligt mer på sin man än på ts eftersom han varit närmare.
    Nu handlade det främst om att förlåta. Hon fortsätter relationen till sin man men inte till TS (inlägget jag kommenterade ansåg ju att de hade någon slags vänrelation)
  • Anonym (okänd)
    Anonym (Rut) skrev 2025-03-08 18:20:54 följande:
    Du behöver inte spela dum. De var så klart inte bästisar men hon har varit tillsammans med mannen, frun och barnen. Ätit middag med alla. Jag skrev "vän" av en anledning. Men nån slags relation måste det väl ändå blivit om man hängt där ibland under två års tid. 

Nej det är väl inget konstigt alls. Måste väl vara mycket enklare att dumpa en "vän" än sin man som kanske har hus, barn, bil, landställe med etc. 

Tänker du att hon ska förlåta båda och sitta där och haft med henne på familjemiddgarna igen? Låta henne leka med barnen? Du hör ju själv att det låter orimligt. 

Nej jag står varken på ts eller mannens sida. Jag står bara på fuärns sida. 
    Nej JAG tänker inte det, det var ju du som tycker dig förstå varför hon förlåter? Så varför förlåter hon mannen då om du nu tycker det är förståeligt att hon anser detta svek från dem båda är så hemskt? Är ett svek från en på sätt och vis vän värre eller är sveket från ens egen livspartner värre?
  • Anonym (okänd)
    Anonym (Rut) skrev 2025-03-08 18:54:36 följande:
    Nja du får läsa om. Jag skrev att jag antagligen inte skulle förlåta mina man om han gjorde nåt sånt. Jag vet väl inte varför hon väljer att försöka förlåta mannen. Men nu är ju verkligheten så att många förlåtet sina partner om de varot otrogna. Och även om jag själv inte skulle göra det så kan jag förstå drivkraften att vara kvar i en relation om man har barn, hus, ekonomi etc. Jag kan se varför par väljer att fortsätta. Jag kan förstå det på nåt sätt även om jag själv inte skulle klara det. 

Jag vet inte hur frun rangordnar sveken. Hon tycker kanske mannen gjort det största sveket men uppenbarligen tycker hon ts har gått bakom hennes rygg också. Och det kanske hon inte känt på samma sätt om mannens älskarinna var en helt okänd människa som hon aldrig träffat.

För mig hade det varit skillnad iallafall fall. I ena fallet hade jag bara klandrat min man och i det andra fallet hade jag klandrar båda. Jag hade absolut varit vansinnig på kvinnan som ätit av min middag och lekt med mina barn. Hon hade inte fått nån pardon för att hon var "trasig". 
    Ja att TS är skillnad från en okänd kvinna är jag med på. Men fortfarande kvarstår ju att mannen faktiskt fick den pardon. Så varför inte TS också om hennes svek trots allt var mindre än hans. Jag tycker inte det går ihop. Du personligen hade blivit vansinnig på TS men inte förlåtit mannen heller om jag förstår rätt. Det går ihop bättre än att bara förlåta den ena, i synnerhet om den man förlåter är den som man tycker gjort mest fel.
  • Anonym (okänd)
    Anonym (J) skrev 2025-03-08 18:55:32 följande:

Hon skulle absolut inte ha betett sig så emot dig iallafall. Hon borde varit mest arg på honom 

Och hur vet du det? Känner du henne personligen? Finns gott om egoistiska och personer med dubbla standarder. Det är ok att sätta sina egna intressen främst men om andra gör detsamma så man själv blir förloraren då jävlar
  • Anonym (okänd)
    Anonym (Rut) skrev 2025-03-08 19:18:05 följande:
    Nej det finns ju som sagt mycket större incitament att förlåta en partner på det sättet att man har mycket ihop.

Sveket kan så klart vara sstörrefrån en partner men anledningarna att fortsätta är också större. Som sagt. Jag gissar att det är hus, barn, pengar etc som gör att man fortsätter. Sånt har man inte ihop med vänner.
    Låter som att lura sig själv och sälja ut sig för pengar, materiella saker och bekvämlighet.
  • Anonym (okänd)
    Anonym (J) skrev 2025-03-08 19:42:25 följande:
    Men alltså det är ju Han som väljer att ta hem en annan tjej och vara otrogen? Han är ju boven i grunden. 

Ts var dock inte oskyldig heller för hon visste om att han var gift och hade familj. Så absolut kan man vara arg på henne med. Men han har ju gjort mest fel här. 
    Även om hon vet om det så prioriterar hon väl att själv få kärleken framför att någon annan ska få det. Det är som att säga att om frun vet om att TS är kär i hennes man så ska hon ge upp det för TS skull. Det kommer hon givetvis inte att göra.
  • Anonym (okänd)
    Anonym (J) skrev 2025-03-08 20:35:12 följande:
    Vilket är bedrövligt, man rör inte en upptagen man och förstör en familj. Men jag säger ju att hon inte heller är oskyldig. Men HAN är ändå grundboven 
    Fast familjen blev ju inte förstörd, de höll ihop den.
  • Anonym (okänd)
    Anonym (Rut) skrev 2025-03-08 22:30:36 följande:
    Fast fortfarande vanligt 
    Ja kanske är det så att det är vanligt att hora ut sig för tex pengar.
Svar på tråden Få skulden för en mans otrohet