Inlägg från: Anonym (Hon såg nog...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hon såg nog...)

Få skulden för en mans otrohet

Hon såg nog sin make som någon hon behövde anstränga sig för att behålla redan innan du dök upp. Hon behövde prestera och konkurrera för honom. Lite som en idrottstävling där hon var bäst. Men hon var då i konkurrens med kvinnor i ungefär samma ålder.

Mannen är reducerat till själva priset. Han gillar den som vinner.

Så att du var 18 och "vann" över henne det blev samma reaktion som om din medtävlande har dopat sig eller fuskar sig till vinst i en idrott. Därför blev hon arg på dig, inte sin man. Inte i hennes sätt att se på honom för att han valde att vänstra, utan för att du fuskade och vann i en tävling du inte borde fått delta i och fick honom att vänstra.   

Anonym (Ledsen) skrev 2025-03-06 21:41:11 följande:

Jag hade precis blivit utskriven från ett hvb hem för tjejer med ätstörning om sexuella övergrepp. Jag hade varit rejält utsatt innan, så det var inte min moraliska kompass det var fel på utan hur trasig ja var. Och tiden på behandlingshemmet hade inte gjort mig starkare heller. 

Men jag kan idag inte se hur jag kunnat göra något på ett annat sätt utifrån mitt 18 åriga jags förutsättningar. 

Så jag var trasig, på riktigt 

Ja givetvis var du trasig, och en snäll stabil familjefar blir i det läget en slags (falsk men det känns äkta)  möjlighet till ett tryggt liv. "Snärjer jag honom behöver jag inte vara rädd, otrygg och ensam längre. Han kommer ta hand om mig" Han är trygg snäll pappa och pojkvän i samma person. Så man... ursäkta uttrycket "hmm-hmmmh honom som att ens liv hängde på det" för man faktiskt tror att ens liv hänger på det.

De flesta klandrar inte dig, men hans fru och ett litet fåtal gör det. De är korkade och har fel, men de kommer inte ändra sig.
    Fridolini skrev 2025-03-07 00:41:32 följande:

Ts, jag är 19 år och helt ärligt så förstår jag inte dig. visst du mådde dåligt och han kom in i ditt liv. Han var gift och du? ung & kåt? Visst mannen är ett svin mot sin fru. Men du visste att han var gift och man jan inte skylla på ålder.

Du är ett äckel och han ett svin. Fy skäms

Jag tror inte du förstår dynamiken (Vilket jag inte klandrar dig för, för det är ett stört sätt att tänka) när man har varit utsatt för övergrepp under barndomen, kanske haft missbrukande föräldrar, kriminella pojkvänner, ett halvdussin olika styvpappor, vart inlåst på institution med ungdomar med väldigt obehagligt våldsamt beteende, kanske blivit utnyttjad i den miljön också, så representerar en man som TS beskriver något helt annat. Något väldigt positivt. Trygghet, omhändertagande (på ett bra sätt), stabilitet och man behöver inte vara rädd längre.

Hur kan man då få det här? Genom sex. Man får en oerhört intensiv desperat slags attraktion och sexar med gubben som om ens liv hängde på det, för det känns som det gör det.

Så hamnar man återigen i en sits där man blir utnyttjad. Inte alls på samma sätt som med kriminella våldsamma pojkvänner eller övergrepp från påtänd styvpappa. Inte våld, inte hot utan en annan typ av utnyttjande.
    Fridolini skrev 2025-03-07 06:05:45 följande:
    Hon visste att han var gift men ville trots det bli knullad = äckel
    Hon hoppades antagligen på att konkurrera ut frun och att sedan själv gifta sig med honom. Det handlar om överlevnad (känns det som).
Svar på tråden Få skulden för en mans otrohet