• Anonym (X)

Termen "Short king"

Det är ju allmänt känt att korta män är mindre attraktiva än långa. Detta är inte jag som gnäller, utan konstaterar bara faktum. Det jag reagerar på dock är användandet av termen "Short king". Är inte det en väldigt löjlig term? Beroende på hur man tolkar den kan den ju antingen vara nedlåtande eller ett sätt för korta män att "Copea" att de är mindre attraktiva.

Vad tänker ni?

• Svar på tråden Termen "Short king"
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Kvinna 40) skrev 2025-02-17 09:51:00 följande:

Hade aldrig ens hört att korta killar skulle vara mindre attraktiva förrän på Familjeliv.

Visst har jag haft tjejkompisar som sagt att de gillar långa killar men inte mer än som att tycka tatueringar eller bruna ögon är fint, som jag uppfattat det.

Först här läser jag om 155-tjejer som tydligen måååste ha en kille över 185. Alltså va? 

Jag är 178 och har varit tillsammans med killar från 169 till 182. De flesta har varit några cm kortare. Hur charmiga som helst och hade aldrig problem med tjejer.

Verkar som att Tinder och liknande bidragit hårt till dissandet av korta killar! 
    Eller är korta tjejer mer rädda idag och tänker att de behöver mer skydd av en man? Precis som att man blir attackerad ofta som i det hårda savannlivet🤣

Är långa tjejer allmänt mer trygga med jämnlånga eller kortare killar än korta tjejer är? Eller är långa tjejer värre?

Försöker att tänka mig in i att dejta en jätte på 2.08. Som om en tjej på 160 skulle dejta en på 190. Det går knappt att föreställa sig hur opraktiskt det skulle vara och hur konstigt det skulle kännas.

Anonym (millan) skrev 2025-02-17 10:09:05 följande:
    Jag har inte heller hört det någon annanstans än här på FL. Har inte hört någon kvinna i min närhet säga något om längd när hon har letat kille/man. Vi kvinnor pratar mest om andra saker som personlighet och bakgrund. 

Hur förklarar ni undersökningen här på FL då där 91% av kvinnorna anser att det är sexigast med en man över 180 cm ?    Kanske är det så självklart att kvinnor inte känner att man behöver prata om det ?
  • Anonym (Så här går det till)
    Anonym (Rob) skrev 2025-02-17 10:13:39 följande:
    Anonym (millan) skrev 2025-02-17 10:09:05 följande:
    Jag har inte heller hört det någon annanstans än här på FL. Har inte hört någon kvinna i min närhet säga något om längd när hon har letat kille/man. Vi kvinnor pratar mest om andra saker som personlighet och bakgrund. 

Hur förklarar ni undersökningen här på FL då där 91% av kvinnorna anser att det är sexigast med en man över 180 cm ?    Kanske är det så självklart att kvinnor inte känner att man behöver prata om det ?
    Jag tycker det är sexigast med mörkhåriga män. Det innebär inte att jag inte kan falla för en ljushårig. Det innebär inte att min preferens är den absolut viktigaste egenskapen när man söker en partner.

Alla har någon slags utseendemässig preferens, ändå är det egenskaper som är viktigaste när man väl väljer en partner. De flesta skaffar inte sin drömman/drömkvinna utan faller för något helt annat. 
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Så här går det till) skrev 2025-02-17 10:29:44 följande:
    Jag tycker det är sexigast med mörkhåriga män. Det innebär inte att jag inte kan falla för en ljushårig. Det innebär inte att min preferens är den absolut viktigaste egenskapen när man söker en partner.

Alla har någon slags utseendemässig preferens, ändå är det egenskaper som är viktigaste när man väl väljer en partner. De flesta skaffar inte sin drömman/drömkvinna utan faller för något helt annat. 
    Fast när kvinnor har 100-tals eller 1000-tals matchingar kanske det är enkelt att sortera på längden. För 180+ cm är lite bättre än 170 cm?
  • Anonym (c)
    Anonym (Endorfin) skrev 2025-02-16 22:39:25 följande:
    Det tycker jag inte. Känner du dig träffad?
    Klart det är ett dåligt exempel på kort man om du inte ens vet hans längd. Vet inte varför du vill börja prata om mina känslor, jag bara undrade om du vet hur lång han är
  • Anonym (millan)
    Anonym (Så här går det till) skrev 2025-02-17 10:29:44 följande:

Då har du ju tur i alla fall eftersom säkert 99% av världens män är mörkhåriga! Skrattande
    Anonym (Rob) skrev 2025-02-17 10:50:39 följande:
    Fast när kvinnor har 100-tals eller 1000-tals matchingar kanske det är enkelt att sortera på längden. För 180+ cm är lite bättre än 170 cm?

Gällande dejtappar är det säkert svårare att få en chans. att visa sin bästa sida. Där har varken kvinnor eller män möjlighet att visa sin charm. Kvinnor blir säkert bortsorterade för att de inte har tillräcklligt stora bröst, har barn eller inte är tillräckligt vackra. På samma sätt som män blir bortsorterade av alla möjliga anledningar.

Sen tror jag inte dejtappar är bra för personer som söker seriösa förhållanden, då ska man ha en jäkla tur. Det är nog mer för oseriöst sexande, och då är första attraktionen viktigare. Personligheten blir då mer sekundär.

Efterfrågan styr självklart hur kräsen man kan bli. Det betyder dock inte att det blir en lyckad matchning.

Anonym (millan) skrev 2025-02-17 13:27:05 följande:
    Då har du ju tur i alla fall eftersom säkert 99% av världens män är mörkhåriga! Skrattande
    Haha, ja jag är tydligen inte så kräsen!
    Det lustiga är bara att min sambo har cendrefärgat hår.
    Får väl färga håret på honom Glad
  • Anonym (Miss X)

Hade aldrig ens hört att korta killar skulle vara mindre attraktiva förrän på Familjeliv.

Visst har jag haft tjejkompisar som sagt att de gillar långa killar men inte mer än som att tycka tatueringar eller bruna ögon är fint, som jag uppfattat det.

Först här läser jag om 155-tjejer som tydligen måååste ha en kille över 185. Alltså va? 

Jag är 178 och har varit tillsammans med killar från 169 till 182. De flesta har varit några cm kortare. Hur charmiga som helst och hade aldrig problem med tjejer.

Verkar som att Tinder och liknande bidragit hårt till dissandet av korta killar! 
    Eller är korta tjejer mer rädda idag och tänker att de behöver mer skydd av en man? Precis som att man blir attackerad ofta som i det hårda savannlivet🤣

Är långa tjejer allmänt mer trygga med jämnlånga eller kortare killar än korta tjejer är? Eller är långa tjejer värre?

Försöker att tänka mig in i att dejta en jätte på 2.08. Som om en tjej på 160 skulle dejta en på 190. Det går knappt att föreställa sig hur opraktiskt det skulle vara och hur konstigt det skulle kännas.

Jag som är 174 cm är totalt ointresserad av män kortare än 180. Har alltid haft det som krav, och jag har haft partners sedan innan du var född. 
  • Anonym (c)

Har ibland träffat killar som var väldigt långa, jag är väldigt kort (halvmeter skillnad typ) det var väl inga problem eller opraktisk. Lite konstigt ja kändes det först men det försvann fort. Jag får oftare intresse från långa män än medellånga
  • Anonym (Rob)
    Anonym (c) skrev 2025-02-17 15:34:21 följande:
    Har ibland träffat killar som var väldigt långa, jag är väldigt kort (halvmeter skillnad typ) det var väl inga problem eller opraktisk. Lite konstigt ja kändes det först men det försvann fort. Jag får oftare intresse från långa män än medellånga
    Annars brukar man ju höra att korta killar kan satsa på korta tjejer.  Men blir ju svårt om långbenen tar kortbenen :D
Svar på tråden Termen "Short king"