• Anonym (X)

Termen "Short king"

Det är ju allmänt känt att korta män är mindre attraktiva än långa. Detta är inte jag som gnäller, utan konstaterar bara faktum. Det jag reagerar på dock är användandet av termen "Short king". Är inte det en väldigt löjlig term? Beroende på hur man tolkar den kan den ju antingen vara nedlåtande eller ett sätt för korta män att "Copea" att de är mindre attraktiva.

Vad tänker ni?

• Svar på tråden Termen "Short king"
  • Dr Nail

Jag ser inget positivt alls med att bli kallad short king. Det är en vänsterhänt komplimang och ska aldrig ges när meningen är att lyfta upp personen. 

• EnAnonumius
    Anonym (Rob) skrev 2025-02-16 13:33:36 följande:
    Mitt ex var normalviktig vid bmi 18,5.   Vet inte varför du kallar normalviktiga kvinnor för anorektiska?  Misstänker att du själv är överviktig och tror att det är normalt att vara överviktig...

Kvinnor bör banta för att 75% alla kvinnor är överviktiga idag.  Det är inte hälsosamt nånstans.  Det påverkar sjukdomar, graviditet och fertilitet.
    så var det dax igen med dina friserade "sanningar".

Nej jag har aldrig hävdat att överviktigt är och/eller trott att övervikt är normalt. Är det mer skitsnack och hitte på du skall komma med om personen bakom datorn, bara för att du bli skarpt ifrågasatt om ditt innehåll i dina texter? Det verkar ju vara din  melodi att göra.

Det du bevisar med din kommentar om överviktiga är att du har uppenbarligen svårt att begripa att världen är inte svartvit som du vill ha det till. Det går alldeles utmärkt att vara anor5malviktig och veta att normalvikt är det hälsosamma och ändå ifrågasätta dina (vidriga)poster du gör om kvinnor.

Sedan så kommer du med ett påstående.
    Du ska lägga med länk till objektiv källa som styrker ditt påstående om att det verkligen är 75% av kvinnor är överviktiga. Kom inte dragandes med någon jävla "tränings blogg" som skiter i att länka objektiva källor..
    Utan du aska länka  till objektiv vetenskaplig forskning/studier som styrker ditt påstående.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Miss X)
    Anonym (Rob) skrev 2025-02-16 13:33:36 följande:
    Mitt ex var normalviktig vid bmi 18,5.   Vet inte varför du kallar normalviktiga kvinnor för anorektiska?  Misstänker att du själv är överviktig och tror att det är normalt att vara överviktig...

Kvinnor bör banta för att 75% alla kvinnor är överviktiga idag.  Det är inte hälsosamt nånstans.  Det påverkar sjukdomar, graviditet och fertilitet.
    Procentuellt är fler män överviktiga.  Drömmer

• Anonym (Erfaren_man)

Märkligt! 

Det anses fullt acceptabelt att kvinnor säger att de gillar långa män. 

Men jädrar ifall män säger att de gillar smala kvinnor. Då tar det hus i helsike! 

• Anonym (X)

Synd att tråden spårade ut. Var inte tanke att det skulle bli någon viktdiskussion. Endast begreppet "Short king".

• Anonym (ABC)
    Anonym (Miss X) skrev 2025-02-16 16:45:26 följande:
    Procentuellt är fler män överviktiga.  Drömmer

Ja, fler män är överviktiga men det nämns aldrig något om mäns övervikt av honom.
  • Anonym (Endorfin)
    Anonym (c) skrev 2025-02-16 11:45:21 följande:
    Dåligt exempel alltså.
    Det tycker jag inte. Känner du dig träffad?
  • Anonym (millan)
    Anonym (X) skrev 2025-02-15 11:23:14 följande:
    Termen "Short king"

Det är ju allmänt känt att korta män är mindre attraktiva än långa. Detta är inte jag som gnäller, utan konstaterar bara faktum. Det jag reagerar på dock är användandet av termen "Short king". Är inte det en väldigt löjlig term? Beroende på hur man tolkar den kan den ju antingen vara nedlåtande eller ett sätt för korta män att "Copea" att de är mindre attraktiva.

Vad tänker ni?

Det är väl inte konstigare än att säga Big is beautiful om tjocka tjejer?

Det är löjligt alltihopa. 
  • Anonym (Kvinna 40)

Hade aldrig ens hört att korta killar skulle vara mindre attraktiva förrän på Familjeliv.

Visst har jag haft tjejkompisar som sagt att de gillar långa killar men inte mer än som att tycka tatueringar eller bruna ögon är fint, som jag uppfattat det.

Först här läser jag om 155-tjejer som tydligen måååste ha en kille över 185. Alltså va? 

Jag är 178 och har varit tillsammans med killar från 169 till 182. De flesta har varit några cm kortare. Hur charmiga som helst och hade aldrig problem med tjejer.

Verkar som att Tinder och liknande bidragit hårt till dissandet av korta killar! 
    Eller är korta tjejer mer rädda idag och tänker att de behöver mer skydd av en man? Precis som att man blir attackerad ofta som i det hårda savannlivet🤣

Är långa tjejer allmänt mer trygga med jämnlånga eller kortare killar än korta tjejer är? Eller är långa tjejer värre?

Försöker att tänka mig in i att dejta en jätte på 2.08. Som om en tjej på 160 skulle dejta en på 190. Det går knappt att föreställa sig hur opraktiskt det skulle vara och hur konstigt det skulle kännas.

• Anonym (millan)
    Anonym (Kvinna 40) skrev 2025-02-17 09:51:00 följande:

Hade aldrig ens hört att korta killar skulle vara mindre attraktiva förrän på Familjeliv.

Visst har jag haft tjejkompisar som sagt att de gillar långa killar men inte mer än som att tycka tatueringar eller bruna ögon är fint, som jag uppfattat det.

Först här läser jag om 155-tjejer som tydligen måååste ha en kille över 185. Alltså va? 

Jag är 178 och har varit tillsammans med killar från 169 till 182. De flesta har varit några cm kortare. Hur charmiga som helst och hade aldrig problem med tjejer.

Verkar som att Tinder och liknande bidragit hårt till dissandet av korta killar! 
    Eller är korta tjejer mer rädda idag och tänker att de behöver mer skydd av en man? Precis som att man blir attackerad ofta som i det hårda savannlivet🤣

Är långa tjejer allmänt mer trygga med jämnlånga eller kortare killar än korta tjejer är? Eller är långa tjejer värre?

Försöker att tänka mig in i att dejta en jätte på 2.08. Som om en tjej på 160 skulle dejta en på 190. Det går knappt att föreställa sig hur opraktiskt det skulle vara och hur konstigt det skulle kännas.

Jag har inte heller hört det någon annanstans än här på FL. Har inte hört någon kvinna i min närhet säga något om längd när hon har letat kille/man. Vi kvinnor pratar mest om andra saker som personlighet och bakgrund. 
Svar på tråden Termen "Short king"