• Anonym (X)

Termen "Short king"

Det är ju allmänt känt att korta män är mindre attraktiva än långa. Detta är inte jag som gnäller, utan konstaterar bara faktum. Det jag reagerar på dock är användandet av termen "Short king". Är inte det en väldigt löjlig term? Beroende på hur man tolkar den kan den ju antingen vara nedlåtande eller ett sätt för korta män att "Copea" att de är mindre attraktiva.

Vad tänker ni?

• Svar på tråden Termen "Short king"
  • Anonym (c)
    Anonym (Endorfin) skrev 2025-02-15 17:31:30 följande:

Tycker det är ett sätt att äga sin längd. Signalerar att mannen trivs med sig själv och har ett gott självförtroende med en avslappnad, trygg inställning till kvinnor.

Inte att förväxlas med en sprätt, typ "vem var det som kastade" någon som är kort och har så dåligt självförtroende att han känner sig tvungen att kompensera med att vara överdrivet aggressiv, dömande och har en generellt toxisk attityd mot kvinnor och andra. 

Hur kort var han menar du? Det vet du inte
  • Anonym (Endorfin)
    Anonym (c) skrev 2025-02-15 18:38:14 följande:
    Hur kort var han menar du? Det vet du inte
    Menar du skogsturken? Det vet jag inte. Jag applicerar hans attityd som ett exempel på hur en kort kille med dåligt självförtroende försöker kompensera med en allmänt aggressiv attityd. Motsatsen till short king.

Sen tror jag det är lättare för en lång kille att ha ett gott självförtroende och självkänsla än en kort kille då det anses attraktivt att vara lång (som man) Det betyder å andra sidan att en kort kille med gott självförtroende (utan arrogans eller sprättighet) som signalerar trygghet, utan toxisk attityd mot kvinnor eller andra är bra gener att sprida vidare på. En ledare, typ alfahanne. big dick attitude, short king.

Det verkar råda så mycket missförstånd i mansvärlden över det här. Vissa förväxlar gott självförtroende med en attityd som efterliknar skogsturken. Gott självförtroende i ett sånt sammanhang är att skratta och kasta tillbaka frisbeen.
  • Anonym (Positivt)

Short king är en man som inser att hans längd inte har något med hans värde att göra. Förstår inte hur det kan vara något negativt. Om man inte själv vill göra det till något negativt förstås.

• Anonym (X)
    Anonym (Positivt) skrev 2025-02-15 19:12:16 följande:

Short king är en man som inser att hans längd inte har något med hans värde att göra. Förstår inte hur det kan vara något negativt. Om man inte själv vill göra det till något negativt förstås.

Men det är ju objektivt något negativt. Kanske med undantag om man flyger eller liknande. Tycker det känns lite som ett försök att hantera att man är mindre attraktiv. Som att "äga" att man har massor av brännskador i ansiktet.
  • Anonym (c)
    Anonym (Endorfin) skrev 2025-02-15 18:59:32 följande:
    Menar du skogsturken? Det vet jag inte. Jag applicerar hans attityd som ett exempel på hur en kort kille med dåligt självförtroende försöker kompensera med en allmänt aggressiv attityd. Motsatsen till short king.

Sen tror jag det är lättare för en lång kille att ha ett gott självförtroende och självkänsla än en kort kille då det anses attraktivt att vara lång (som man) Det betyder å andra sidan att en kort kille med gott självförtroende (utan arrogans eller sprättighet) som signalerar trygghet, utan toxisk attityd mot kvinnor eller andra är bra gener att sprida vidare på. En ledare, typ alfahanne. big dick attitude, short king.

Det verkar råda så mycket missförstånd i mansvärlden över det här. Vissa förväxlar gott självförtroende med en attityd som efterliknar skogsturken. Gott självförtroende i ett sånt sammanhang är att skratta och kasta tillbaka frisbeen.
    Så du vet inte hans längd, ändå använder du honom som exempel?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Positivt) skrev 2025-02-15 19:12:16 följande:

Fast det påverkar ju hans sexuella värde. Eftersom lång är idealet. Sen kan man såklart "kompensera" med andra egenskaper. Men allt annat lika väljer en kvinna 9/10 gånger den långa mannen före den korta.
  • Anonym (Fia)

Jag tänker att det är så få saker som är så avtändande som någon som använder sig av amerikanska dejtingbegrepp. 

• Anonym (Suck)

Ännu en tråd om detta...

Gud så avtändande. Jag är 164. De flesta är liksom långa för mig. Jag kunde int bry mig mer eller mindre om längd på människor ärligt talat.

Det oattraktiva är ju män som talar om vad kvinnor vill ha. DET är det man inte vill ha.

• Anonym (Positivt)
    Anonym (Rob) skrev 2025-02-15 19:17:29 följande:
    Fast det påverkar ju hans sexuella värde. Eftersom lång är idealet. Sen kan man såklart "kompensera" med andra egenskaper. Men allt annat lika väljer en kvinna 9/10 gånger den långa mannen före den korta.
    Ser ingen poäng med att förstöra min lördagskväll med att debattera med just dig. Men kan ge dig tipset att se längre än nätdejtingens värld då du verkar verkar spendera all din tid på nätet. Då blir man lätt så svart-vit som du blivit.
Svar på tråden Termen "Short king"