• Anonym (X)

Termen "Short king"

Det är ju allmänt känt att korta män är mindre attraktiva än långa. Detta är inte jag som gnäller, utan konstaterar bara faktum. Det jag reagerar på dock är användandet av termen "Short king". Är inte det en väldigt löjlig term? Beroende på hur man tolkar den kan den ju antingen vara nedlåtande eller ett sätt för korta män att "Copea" att de är mindre attraktiva.

Vad tänker ni?

• Svar på tråden Termen "Short king"
  • Anonym (Rob)

Tänker att det är män som kompenserar för sin längd. Genom att vara mer utåtagerande, rika, framgångsrika, kända och därför framgångsrika hos kvinnor.

• Anonym (Endorfin)

Tycker det är ett sätt att äga sin längd. Signalerar att mannen trivs med sig själv och har ett gott självförtroende med en avslappnad, trygg inställning till kvinnor.

Inte att förväxlas med en sprätt, typ "vem var det som kastade" någon som är kort och har så dåligt självförtroende att han känner sig tvungen att kompensera med att vara överdrivet aggressiv, dömande och har en generellt toxisk attityd mot kvinnor och andra. 

• Anonym (Rob)
    Anonym (Jagur Hildursð) skrev 2025-02-15 11:35:48 följande:

Och det är allmänt känt att kvinnor inte bryr sig ett skit om längd mer än i undantags fall om dom är väldigt långa själva. 

Inställningen mannen själv har om sin längd är det avtändande - inte antalet centimetrar 

Kvinnor går inte runt med måttband och mäter sin dejt. Vi skiter fullständigt i om han är 169 cm eller 173cm. Skillnaden är så marginell att den faktiskt inte kan ses med blotta ögat. 

Jag hade ingen aning om hur lång min exman faktiskt var förrän vi skulle förnya pass i för utlandsresa och han fick ställa sig vid väggen och mäta sig. Då hade vi varit gifta i 5 år redan. 

Felet du gör är att du talar för alla kvinnor. Det finns undantag men majoriteten av kvinnorna dras till långa män. Vare sig de vill de eller inte, undermedvetet. Kanske är det biologiskt?  Statistiken ljuger iaf inte.

Och varför säger du a men inte b?   Hur lång är du och hur lång är din exman ?
  • Anonym (Endorfin)

Exempelvis tom Holland 

• Anonym (X)
    Anonym (Ö) skrev 2025-02-15 17:07:24 följande:
    Varför ger du uttryck för vanföreställningar då?
    Det gör jag inte.
  • Anonym (X)
    Anonym (Miss X) skrev 2025-02-15 17:21:46 följande:
    Haha, nej du.
    Jag är 174, alltså inte väldigt lång.
    En man under 180 cm är helt ointressant för mig.
    Min man är 184, känns perfekt. 
    Tack, du håller med. Vill även förtydliga för andra att trots dennes användares namn så är vi inte ett par.
  • Anonym (X)
    Anonym (Rob) skrev 2025-02-15 17:27:55 följande:

Tänker att det är män som kompenserar för sin längd. Genom att vara mer utåtagerande, rika, framgångsrika, kända och därför framgångsrika hos kvinnor.

Ja det är alltid undantag om man är rik eller känd. Då kan man se ut som Gollum och ändå vara intressant.

Frågan är dock om dessa identifierar sig som "Short kings"
  • Anonym (Ha!)
    Anonym (Jagur Hildursð) skrev 2025-02-15 11:35:48 följande:

Och det är allmänt känt att kvinnor inte bryr sig ett skit om längd mer än i undantags fall om dom är väldigt långa själva. 

Inställningen mannen själv har om sin längd är det avtändande - inte antalet centimetrar 

Kvinnor går inte runt med måttband och mäter sin dejt. Vi skiter fullständigt i om han är 169 cm eller 173cm. Skillnaden är så marginell att den faktiskt inte kan ses med blotta ögat. 

Jag hade ingen aning om hur lång min exman faktiskt var förrän vi skulle förnya pass i för utlandsresa och han fick ställa sig vid väggen och mäta sig. Då hade vi varit gifta i 5 år redan. 

Hahahaa! Det där är lögn. Jag ljuger på Tinder om att jag är 180 istället för 178. Som 178 fick jag aldrig dejter på Tinder men med 2 påhittade centimetrar träffar jag 2 nya tjejer i månaden genom Tinder. Över 3/4 av kvinnors profiler har det som KRAV att man skall vara 180.

Längden är oerhört viktig. 2cm gör enorm skillnad! 
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Ha!) skrev 2025-02-15 18:20:52 följande:
    Hahahaa! Det där är lögn. Jag ljuger på Tinder om att jag är 180 istället för 178. Som 178 fick jag aldrig dejter på Tinder men med 2 påhittade centimetrar träffar jag 2 nya tjejer i månaden genom Tinder. Över 3/4 av kvinnors profiler har det som KRAV att man skall vara 180.

Längden är oerhört viktig. 2cm gör enorm skillnad! 
    Det är sant. Kvinnor är extremt längdkåta.   Det stämmer även överens med vad kvinnorna på FL tycker.

91% av alla kvinnor tycker män över 180 cm är Sexigast. Det är så sjukt stort övertag långa män har att det inte ens är värt att diskutera...

www.familjeliv.se/forum/thread/75042697-tjejer-vilken-langd-pa-killar-ar-sexigast
Svar på tråden Termen "Short king"