• Anonym (X)

Termen "Short king"

Det är ju allmänt känt att korta män är mindre attraktiva än långa. Detta är inte jag som gnäller, utan konstaterar bara faktum. Det jag reagerar på dock är användandet av termen "Short king". Är inte det en väldigt löjlig term? Beroende på hur man tolkar den kan den ju antingen vara nedlåtande eller ett sätt för korta män att "Copea" att de är mindre attraktiva.

Vad tänker ni?

• Svar på tråden Termen "Short king"
  • Anonym (Miss X)
    Anonym (Suck) skrev 2025-02-15 19:38:41 följande:
    Ja jag ser en kille på 170 som lång för mig. Han är ju längre än mig. Har många vänner med män runt just 170. So?

Som sagt, gravt otändande med män som hävdar att nåt visst attribut är vad som gör att de inte får tjejer. Tro mig, det är inte längden. Det är personligheten.
    Många vänner med så korta män, som dessutom inte är speciellt vanligt?
    Sorry men jag betvivlar sanningshalten i det.
  • jeolpeol

Jag tycker inget särskilt om termen "short king", det var roligt första gången jag hörde talas om den men ingenting jag fäste någon större vikt vid. Jag är själv 167 cm lång och har aldrig känt att längden har varit till någon nackdel annat än när jag handlar kläder och får sy om en del plagg, men det är ju verkligen bara ett i-landsproblem.

• Anonym (c)
    Anonym (Endorfin) skrev 2025-02-15 19:36:35 följande:
    Det stämmer.
    Dåligt exempel alltså.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Miss X) skrev 2025-02-16 11:10:42 följande:
    Precis som att du bara ser den magra tjejen och inte hennes normalviktiga kompis?
    Absolut, men tjejer kan iaf gå ner i vikt och bli Attraktiva.
  • Anonym (Miss X)
    Anonym (Rob) skrev 2025-02-16 13:06:25 följande:
    Varför skulle en normalviktig tjej gå ner i vikt för att bli attraktiv för någon med en skev blid av friska människor?

Hon vill sannolikt inte ens gå ner i vikt, varför skulle hon?
  • EnAnonumius
    Anonym (Rob) skrev 2025-02-16 13:06:25 följande:
    Ja och det flesta killar som har en riktig hjärna mellan öronen attraheras av normalviktiga tjejer och inte magra skelett som du attraheras av.  tjejer..

Sedan varför skulle en normalviktig tjej banta för att attrahera en med ohälsosamma anorektiska kvinnoideal som dig?

Vet du, jag tror knappast att det har med din längd att göra att tjejer inte attraheras av dig..
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • stallet90
    Anonym (X) skrev 2025-02-15 11:23:14 följande:
    Termen "Short king"

Det är ju allmänt känt att korta män är mindre attraktiva än långa. Detta är inte jag som gnäller, utan konstaterar bara faktum. Det jag reagerar på dock är användandet av termen "Short king". Är inte det en väldigt löjlig term? Beroende på hur man tolkar den kan den ju antingen vara nedlåtande eller ett sätt för korta män att "Copea" att de är mindre attraktiva.

Vad tänker ni?

Enig, löjlig term, men om "short kings" blir mer populära hos brudarna kanske det är värt det. 
  • EnAnonumius
    Anonym (Miss X) skrev 2025-02-16 13:09:34 följande:
    Varför skulle en normalviktig tjej gå ner i vikt för att bli attraktiv för någon med en skev blid av friska människor?

Hon vill sannolikt inte ens gå ner i vikt, varför skulle hon?
    Precis..

Jag tror knappast att det är hans längd som är problemet med att han har problem med att få kvinnor..... 🙄

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Rob)
    EnAnonumius skrev 2025-02-16 13:27:05 följande:
    Ja och det flesta killar som har en riktig hjärna mellan öronen attraheras av normalviktiga tjejer och inte magra skelett som du attraheras av.  tjejer..

Sedan varför skulle en normalviktig tjej banta för att attrahera en med ohälsosamma anorektiska kvinnoideal som dig?

Vet du, jag tror knappast att det har med din längd att göra att tjejer inte attraheras av dig..
    Mitt ex var normalviktig vid bmi 18,5.   Vet inte varför du kallar normalviktiga kvinnor för anorektiska?  Misstänker att du själv är överviktig och tror att det är normalt att vara överviktig...

Kvinnor bör banta för att 75% alla kvinnor är överviktiga idag.  Det är inte hälsosamt nånstans.  Det påverkar sjukdomar, graviditet och fertilitet.
  • Anonym (Miss X)
    EnAnonumius skrev 2025-02-16 13:32:26 följande:
    Precis..

Jag tror knappast att det är hans längd som är problemet med att han har problem med att få kvinnor..... 🙄
    Det tror inte jag heller.
Svar på tråden Termen "Short king"