• Anonym (X)

Termen "Short king"

Det är ju allmänt känt att korta män är mindre attraktiva än långa. Detta är inte jag som gnäller, utan konstaterar bara faktum. Det jag reagerar på dock är användandet av termen "Short king". Är inte det en väldigt löjlig term? Beroende på hur man tolkar den kan den ju antingen vara nedlåtande eller ett sätt för korta män att "Copea" att de är mindre attraktiva.

Vad tänker ni?

• Svar på tråden Termen "Short king"
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Suck) skrev 2025-02-15 19:21:30 följande:

Ännu en tråd om detta...

Gud så avtändande. Jag är 164. De flesta är liksom långa för mig. Jag kunde int bry mig mer eller mindre om längd på människor ärligt talat.

Det oattraktiva är ju män som talar om vad kvinnor vill ha. DET är det man inte vill ha.

Så du ser en kille som är 170 cm som lång ?

Näe, de flesta bryr sig inte så mycket om längd på människor.  Däremot bryr sig kvinnor väldigt mycket om längd på en partner.  

Fast talar om vad ni vill ha gör ni gått själva...

www.familjeliv.se/forum/thread/75042697-tjejer-vilken-langd-pa-killar-ar-sexigast
  • Anonym (X)
    Anonym (Suck) skrev 2025-02-15 19:21:30 följande:

Ännu en tråd om detta...

Gud så avtändande. Jag är 164. De flesta är liksom långa för mig. Jag kunde int bry mig mer eller mindre om längd på människor ärligt talat.

Det oattraktiva är ju män som talar om vad kvinnor vill ha. DET är det man inte vill ha.

Nåja, de flesta trådar handlar om att det är synd om korta män. Denna var tänkt att snarare handla om användningen av ett specifikt begrepp. Sen har tråden sidoslirat en del, det kan jag hålla med om.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Positivt) skrev 2025-02-15 19:22:51 följande:
    Ser ingen poäng med att förstöra min lördagskväll med att debattera med just dig. Men kan ge dig tipset att se längre än nätdejtingens värld då du verkar verkar spendera all din tid på nätet. Då blir man lätt så svart-vit som du blivit.
    Jag såg samma mönster på krogen när jag gick ut med min killkompis som var 190 cm.  Tjejer kom ofta fram till honom och de kommenterade ofta hans längd. Medan jar var osynlig i hans sällskap...

Nätet kan man iaf lära känna varandra innan man blir bortsorterad pga längden.
  • Anonym (Endorfin)
    Anonym (c) skrev 2025-02-15 19:16:59 följande:
    Så du vet inte hans längd, ändå använder du honom som exempel?
    Det stämmer.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Rob) skrev 2025-02-15 19:24:56 följande:
    Så du ser en kille som är 170 cm som lång ?

Näe, de flesta bryr sig inte så mycket om längd på människor.  Däremot bryr sig kvinnor väldigt mycket om längd på en partner.  

Fast talar om vad ni vill ha gör ni gått själva...

www.familjeliv.se/forum/thread/75042697-tjejer-vilken-langd-pa-killar-ar-sexigast
    Ja jag ser en kille på 170 som lång för mig. Han är ju längre än mig. Har många vänner med män runt just 170. So?

Som sagt, gravt otändande med män som hävdar att nåt visst attribut är vad som gör att de inte får tjejer. Tro mig, det är inte längden. Det är personligheten.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Rob) skrev 2025-02-15 19:27:35 följande:
    Jag såg samma mönster på krogen när jag gick ut med min killkompis som var 190 cm.  Tjejer kom ofta fram till honom och de kommenterade ofta hans längd. Medan jar var osynlig i hans sällskap...

Det var inte din längd.
  • Anonym (Positivt)

Jaha. Och det hindrar dig från att prata med tjejer? Jag har en kompis som är skitsnygg och när vi är ute är det till henne som alla män kommer. Så funkar det ju. Det betyder varken att jag saknar värde eller att jag inte kan hitta någon. Jag får dock anstränga mig mer.

Men nu handlade ju tråden om själv begreppet, inte ännu en tråd om korta killar som tycker synd om sig själva.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Positivt) skrev 2025-02-15 19:40:29 följande:
    Jaha. Och det hindrar dig från att prata med tjejer? Jag har en kompis som är skitsnygg och när vi är ute är det till henne som alla män kommer. Så funkar det ju. Det betyder varken att jag saknar värde eller att jag inte kan hitta någon. Jag får dock anstränga mig mer.

Men nu handlade ju tråden om själv begreppet, inte ännu en tråd om korta killar som tycker synd om sig själva.
    Det hindrar inte mig och jag fattar att jag måste anstränga mig mer eftersom jag inte var lång. Vilket var precis vad min polare sa.  Men jag är tillbakadragen precis som han och krog miljön passade inte mig så har slutat att gå ut.

Jag tycker inte synd om mig själv. Bara konstaterar fakta.
  • Anonym (Miss X)
    Anonym (X) skrev 2025-02-15 17:41:00 följande:
    Tack, du håller med. Vill även förtydliga för andra att trots dennes användares namn så är vi inte ett par.
    Hoppsan,  tänkte inte på att du kallar dig för  X. Miss X  är en signatur jag använder emellanåt. 
  • Anonym (Miss X)

Precis som att du bara ser den magra tjejen och inte hennes normalviktiga kompis?
Svar på tråden Termen "Short king"