Anonym (Anithe) skrev 2025-02-04 00:15:09 följande:
Det är såna här kommentarer jag menar på. Min empati är fine och räcker både till människor i nöd, och människor som råkat illa ut.
Att det finns människor som gör dåliga saker betyder inte att alla gör det. De flesta är tacksamma för hjälpen. Jag har bara träffat fina, varma människor, och fast jag är kvinna så tycker jag man ska hjälpa de från Ukraina med. Det var nån som skrev att kvinnor bara vill ha flykting män.
Mest såna kommentarer jag ser av män på flyktingdebatter eller när något brott begåtts.Ibland så hemska kommentarer att man blir mörkrädd.
Åh nej, så hårda "ord". Och ord vet vi ju alla är så mycket värre än just våldtäkt...
Varför är det alltid ORD ni med "så mycket empati" alltid håller på och stör er på, mer än själva brottet?...
Fattar du att eran "empati" har gett oss mera sprängningar, skjutningar och våldtäkter nu än någonsin? Men ni försöker fan att skylla mera på de som pratar om det, än dom som håller på med brottet...
I Afghanistan tex, om du lyfter på kvinnors burka... Så har dom ärrbildningar och har fått syra i sitt ansikte bara för att dom inte gjort som gubben säger... Varför låtsas du som att det är den integrerade Zlatan... På DITT arbete vi talar om när sånt numera händer här i Sverige?