• Anonym (Anithe)

Varför är det mest män som är rasister?

Jag har en  fundering som jag inte kan komma på. Varför är det så många mer män som skriver rasistiska kommentarer än kvinnor?

Är det för att män har sämre empati? Har kvinnor mer?

Är det för att män är mer missunsamma? Kvinnor vill dela med sig?

Är det för att män blir sämre uppfostrade? Kvinnor bättre?

Om man läser på forum & facebook är det övervägande gnäll från män och gubbstrutsar som gott på livets hårda skola.

Vad kan de bero på?
    Jag så trött på gnällen.

• Svar på tråden Varför är det mest män som är rasister?
  • Anonym (Anithe)
    Anonym (A) skrev 2025-02-02 21:08:17 följande:
    Du har inte kommit så långt i din utveckling att du inte fattat ännu hur mycket lidande din empati bara faktiskt ställer till med?

Du kanske har missat de fall där någon bjöd in någon in i hemmet som sedan våldtog deras tonårsdotter? Så långt sträcker sig nog din egna "Empati"... Dvs inte mycket empati utanför din egna lilla känslor. Usch usch usch, vi förstår dig lilla lotta fia.. "stygga dumma och gnälliga små män".. 
    Det är såna här kommentarer jag menar på. Min empati är fine och räcker både till människor i nöd, och människor som råkat illa ut. 

Att det finns människor som gör dåliga saker betyder inte att alla gör det. De flesta är tacksamma för hjälpen. Jag har bara träffat fina, varma människor, och fast jag är kvinna så tycker jag man ska hjälpa de från Ukraina med. Det var nån som skrev att kvinnor bara vill ha flykting män.

Mest såna kommentarer jag ser av män på flyktingdebatter eller när något brott begåtts.Ibland så hemska kommentarer att man blir mörkrädd. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Anithe) skrev 2025-02-04 00:15:09 följande:
    Det är såna här kommentarer jag menar på. Min empati är fine och räcker både till människor i nöd, och människor som råkat illa ut. 

Att det finns människor som gör dåliga saker betyder inte att alla gör det. De flesta är tacksamma för hjälpen. Jag har bara träffat fina, varma människor, och fast jag är kvinna så tycker jag man ska hjälpa de från Ukraina med. Det var nån som skrev att kvinnor bara vill ha flykting män.

Mest såna kommentarer jag ser av män på flyktingdebatter eller när något brott begåtts.Ibland så hemska kommentarer att man blir mörkrädd. 
    Åh nej, så hårda "ord". Och ord vet vi ju alla är så mycket värre än just våldtäkt...

Varför är det alltid ORD ni med "så mycket empati" alltid håller på och stör er på, mer än själva brottet?...

Fattar du att eran "empati" har gett oss mera sprängningar, skjutningar och våldtäkter nu än någonsin? Men ni försöker fan att skylla mera på de som pratar om det, än dom som håller på med brottet... 

I Afghanistan tex, om du lyfter på kvinnors burka... Så har dom ärrbildningar och har fått syra i sitt ansikte bara för att dom inte gjort som gubben säger... Varför låtsas du som att det är den integrerade Zlatan... På DITT arbete vi talar om när sånt numera händer här i Sverige? 
  • Anonym (A)
    Din empati är fejk och påhittad för du går på varenda jävla sol och vårad historie du får berättad för dig..

Det är inte synd om lilla machmud, som "flydde" från sitt hemland, och nu utsätter människor här för våldtäkt... 
    Ditt äckliga jävla "ommöblerings" projekt av lilla våldtäktsmäns mohammed kan du ju samla pengar och åka dit och göra om du nu brinner för att vara en fixer... För han och hans äckliga polare ska inte få vara i närheten utav Min unge.. 
  • hmm77
    Anonym (Anithe) skrev 2025-01-31 19:54:22 följande:
    Varför är det mest män som är rasister?

Jag har en  fundering som jag inte kan komma på. Varför är det så många mer män som skriver rasistiska kommentarer än kvinnor?

Är det för att män har sämre empati? Har kvinnor mer?

Är det för att män är mer missunsamma? Kvinnor vill dela med sig?

Är det för att män blir sämre uppfostrade? Kvinnor bättre?

Om man läser på forum & facebook är det övervägande gnäll från män och gubbstrutsar som gott på livets hårda skola.

Vad kan de bero på?
    Jag så trött på gnällen.

Det flesta kvinnor röstar på vänster och vad har vänstern gjort?  Det är ju bara kolla i idag hur samhället är. 
  • Anonym (A)
    Min empati är fine och räcker både till människor i nöd, och människor som råkat illa ut. 

Skolskjutning idag. Ska bli kul att se "Empatiska" människor sitta och gråta över hur mycket behov han hade om det visade sig att gärningsman är invandrad...

"Buhu buhuh buhu, vilket liv han måste haft! Stackarn är ju bara ett vilset litet baaaaarn!" 

Men är det en vit människa så är vi ju alla lika onda. 

• Mandel

Min tantgissning är att kvinnor är bättre på att läsa av rummet och avvakta omgivningen innan de säger eller skriver sådana saker.
    Tror inte att kvinnor är mindre negativt inställa till religion/invandring än vad män är utan mer att de vet när det passar sig att ta upp det eller inte.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (B)
    Anonym (A) skrev 2025-02-04 15:48:17 följande:

Skolskjutning idag. Ska bli kul att se "Empatiska" människor sitta och gråta över hur mycket behov han hade om det visade sig att gärningsman är invandrad...

"Buhu buhuh buhu, vilket liv han måste haft! Stackarn är ju bara ett vilset litet baaaaarn!" 

Men är det en vit människa så är vi ju alla lika onda. 

Det här låter rasistiskt OCH misogynt då jag antar att det är kvinnor du avser om man läser dina tidigare inlägg.

Rasism+misogyni=love

Därför är det också svårt för de rasistisk kvinnor att sälla sig till rasistiska männen. (Och det spelar ingen roll om "A" själv är kvinna)
  • Anonym (A)
    Anonym (B) skrev 2025-02-04 16:22:28 följande:
    Det här låter rasistiskt OCH misogynt då jag antar att det är kvinnor du avser om man läser dina tidigare inlägg.

Rasism+misogyni=love

Därför är det också svårt för de rasistisk kvinnor att sälla sig till rasistiska männen. (Och det spelar ingen roll om "A" själv är kvinna)
    Jag har tre kvinnor som skriver till mig dagligen och kallar mig för daddy... Så jag gissar att de som har verkliga problem med diagnoser här som "misogyni" är typ du?

Anyway, ditt inlägg made zero sense. Så jag gissar baserat på din knackliga svenska att du ej är svensk ens, vilket förklarar varför de enda ord du kan nu är rasist och misogynist...
  • Tukt

Inte så konstigt att kvinnor blir "vänster" om det här ska kallas "höger".

• Anonym (A)
    Tukt skrev 2025-02-04 16:31:09 följande:

Inte så konstigt att kvinnor blir "vänster" om det här ska kallas "höger".

Ja gud ja. följ "tukt" ni han vill er ju bara väl.
Svar på tråden Varför är det mest män som är rasister?