Anonym (B) skrev 2025-02-01 15:02:25 följande:
Varför är det mest män som är rasister?
Rasism och misogyni går hand i hand. Det är därför svårt för en kvinna att föreställa sig vara en del av den gruppen. Hon kan säkert ha rasistiska tankegångar ändå.
Rasism och misogyni går hand i hand med att vara höger osv och bara vita är rasister så därför är sura bittra incels vita män som också är höger och rasister men i verkligheten är ca 30% vänster och långt ifrån alla är vita.
intersektionell queerfeminism är rasistisk och sexistisk men feminister är ju för jämlikhet och jämlikhet är fint
Anonym (B) skrev 2025-02-01 15:22:10 följande:
Rasister (män) grupperar och tänker i exakta poler. Kvinnor identifieras då som en grupp och (män) rasisternas rasistiska tänk appliceras då på kvinnor. (Misogyni)
Därför är det vanligt att kvinnor tar avstånd från rasisterna. Pga självbevarelsedrift. (Om man nu bortser från de rasistiska pick me kvinnorna) Sen kan säkert kvinnorna själva ha rasistiska åsikter. Men det basuneras inte ut på samma sätt. De män som hörs mest vill känna en tillhörighet med gruppen män. Dvs baserat på ett slags osäkerhetstänk hos mannen som basunerar.
p.g.a självbevarelsedrift är många vita kvinnor för intersektionell queerfeminism där vita är sämst och det är mest synd om kvinnor med kuk men det är mest vita män som är sämst och kvinnor ska ha positiv särbehandling så de räknar väl med att tjäna på det.
Ibland är det lite svårt att veta varför en kvinna förminskar t.e.x hedersvåld
är hon rädd för rasism eller konkurrens i offerskapet?
Det är också ideologin som bestämmer vilka det är synd om, det är minst synd om mej med om jag säger att jag känner mej som kvinna så är det helt plötsligt väldigt, väldigt synd om mej, tills jag säger det finns bara två kön, är empatin äkta eller är det bara som man säger?