• Anonym (Anithe)

Varför är det mest män som är rasister?

Jag har en  fundering som jag inte kan komma på. Varför är det så många mer män som skriver rasistiska kommentarer än kvinnor?

Är det för att män har sämre empati? Har kvinnor mer?

Är det för att män är mer missunsamma? Kvinnor vill dela med sig?

Är det för att män blir sämre uppfostrade? Kvinnor bättre?

Om man läser på forum & facebook är det övervägande gnäll från män och gubbstrutsar som gott på livets hårda skola.

Vad kan de bero på?
    Jag så trött på gnällen.

• Svar på tråden Varför är det mest män som är rasister?
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (B)
    Anonym (A) skrev 2025-02-04 18:50:18 följande:

"Bla Bla bla" och pratar om vad som hänt på dagis... 

Är du ens byxmyndig? 

Blev du lite stött?
    Ibland undrar jag om man befinner sig på en dagisplats.
  • Anonym (Kvinnligt?)
    Anonym (Ringo Star) skrev 2025-02-04 18:36:31 följande:
    Jag håller med om att vi har problem med skjutningar och sprängningar. Skulle däremot inte kalla dem extremt stora.

Däremot håller jag inte med om att Sverige har en negativ samhällsutveckling. De flesta är för negativa och fokuserar på problem istället för det positiva.
    Det är väl känt, det är visat rent faktabaserat med statistik, och det är allmänt accepterat att Sverige är numera bland de värsta och sämsta länderna i världen.

Att vara bland de värsta och sämsta i världen är enligt din uppfattning inte att betrakta som att vi skulle ha extremt stora problem?
    På vilken nivå, om inte bland de värsta i världen, skulle då problemen bli extrema? Och beskriv då i relation till vad, när du nu inte anser att sämst i världen är en användbar relation?

Att vår utveckling har lett till att vi tillhör världens sämsta inom detta område, att vi i Sverige har problem med gängkriminalitet på en nivå som inte finns bland jämförbara länder, det är inte en negativ samhällsutveckling enligt dig?

Min uppfattning är den motsatta mot din. Jag tycker att vi och våra Svenska politiker oavsett partifärg, tillsammans med svenska gammelmedia, har alltför mycket under alltför lång tid sysslat med att försöka dölja och förneka sanningen om de nya samhällsproblemen.

Men berätta gärna och ge några exempel på det du anser vara de positiva sakerna med Sveriges samhällsutveckling?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Ringo Star)
    Anonym (Kvinnligt?) skrev 2025-02-04 18:52:26 följande:
    Det är väl känt, det är visat rent faktabaserat med statistik, och det är allmänt accepterat att Sverige är numera bland de värsta och sämsta länderna i världen.

Att vara bland de värsta och sämsta i världen är enligt din uppfattning inte att betrakta som att vi skulle ha extremt stora problem?
    På vilken nivå, om inte bland de värsta i världen, skulle då problemen bli extrema? Och beskriv då i relation till vad, när du nu inte anser att sämst i världen är en användbar relation?

Att vår utveckling har lett till att vi tillhör världens sämsta inom detta område, att vi i Sverige har problem med gängkriminalitet på en nivå som inte finns bland jämförbara länder, det är inte en negativ samhällsutveckling enligt dig?

Min uppfattning är den motsatta mot din. Jag tycker att vi och våra Svenska politiker oavsett partifärg, tillsammans med svenska gammelmedia, har alltför mycket under alltför lång tid sysslat med att försöka dölja och förneka sanningen om de nya samhällsproblemen.

Men berätta gärna och ge några exempel på det du anser vara de positiva sakerna med Sveriges samhällsutveckling?
    Nej, inte alls. Det är lika lätt att hitta statistik för att visa att Sverige är bland de bästa länderna i världen. Titta på mängden korruption och föräldraledighet exempelvis. Allt handlar om vad man tittar på.

Gängkriminalitet är illa men det är inget som påverkar vardagen för normalpersonen.

Beträffande positiv samhällsutveckling ser vi bland annat teknisk utveckling, IT, och större möjligheter till kommunikation. Rätt övertygad om att om man skulle sätt en person från idag i en tidsmaskin 50 eller 100 år tillbaka så hade de snart bönat och bett om att få komma tillbaka.
  • Anonym (Ringo Star)
    Anonym (Kvinnligt?) skrev 2025-02-04 18:52:26 följande:

Nej, inte alls. Det är lika lätt att hitta statistik för att visa att Sverige är bland de bästa länderna i världen. Titta på mängden korruption och föräldraledighet exempelvis. Allt handlar om vad man tittar på.

Gängkriminalitet är illa men det är inget som påverkar vardagen för normalpersonen.

Beträffande positiv samhällsutveckling ser vi bland annat teknisk utveckling, IT, och större möjligheter till kommunikation. Rätt övertygad om att om man skulle sätt en person från idag i en tidsmaskin 50 eller 100 år tillbaka så hade de snart bönat och bett om att få komma tillbaka.
  • Anonym (Kvinnligt?)
    Anonym (B) skrev 2025-02-04 18:46:03 följande:

Somliga har stora svårigheter mellan att hålla isär rasism från andra samhällsfrågor även gällande invandring.

Men så tänker rasister. De gillade säkert att sortera in pärlor i färg och form på dagis. Därför blir också kvinnor en utsorterad grupp och påförda exakta egenskaper.

Gruppen kvinnor är i valstatistiken utsorterad av den officiella Svenska Valmyndigheten. 
    Du vill alltså försöka hävda att Valmyndigheten enligt dig skulle vara misogyn och rasistisk?

Vare sig jag eller någon annan medlem på detta forum kan styra över Valmyndigheten.

Du är nog den enda medlemmen som känner behov av att utrycka dig om Valmyndigheten som att de skulle gilla sortera pärlor och färg på dagis och du är nog ensam om att vilja förbjuda en officiell myndighet att presentera den officiella  statistiken.

Och du är den som mot andra väljer slänga ur dig ord som misogyn och rasistisk. Säger detta mer om Valmyndigheten eller om dig?
  • Anonym (B)
    Anonym (Kvinnligt?) skrev 2025-02-04 19:01:13 följande:
    Gruppen kvinnor är i valstatistiken utsorterad av den officiella Svenska Valmyndigheten. 
    Du vill alltså försöka hävda att Valmyndigheten enligt dig skulle vara misogyn och rasistisk?

Vare sig jag eller någon annan medlem på detta forum kan styra över Valmyndigheten.

Du är nog den enda medlemmen som känner behov av att utrycka dig om Valmyndigheten som att de skulle gilla sortera pärlor och färg på dagis och du är nog ensam om att vilja förbjuda en officiell myndighet att presentera den officiella  statistiken.

Och du är den som mot andra väljer slänga ur dig ord som misogyn och rasistisk. Säger detta mer om Valmyndigheten eller om dig?

Har valmyndigheten kommit fram till att kvinnor stödjer kriminalitet? Är det för att du anser att kvinnorna inte stödjer rasism i ditt svart-vita universum?

Antingen är du för kriminalitet eller så är du för rasism.
    ...enligt valmyndigheten förstås...

• Anonym (Kvinnligt?)
    Anonym (Ringo Star) skrev 2025-02-04 19:00:56 följande:

Sverige är bland de bästa i världen på föräldraledighet.
    Vilket enligt din personliga uppfattning då väger upp för sprängningar, skjutningar och gängkriminalitet...???

Är enligt din uppfattning den Svenska "normalpersonen" i behov av vård, skola, omsorg?
    Din åsikt är alltså att vi nu för tiden har fullt tillräckligt med resurser för t ex vård, skola och omsorg i Sverige, eftersom försöker inbilla dig själv och andra att de höga och fortsatt stigande kostnaderna i samhället för kriminaliteten inte påverkar normalpersonen???
Svar på tråden Varför är det mest män som är rasister?