• Anonym (B)

Varför är det mest män som är rasister?

Rasism och misogyni går hand i hand. Det är därför svårt för en kvinna att föreställa sig vara en del av den gruppen. Hon kan säkert ha rasistiska tankegångar ändå.

• Anonym (B)
    Anonym (Socialt_kalibrerade) skrev 2025-02-01 15:11:39 följande:

Män är ofta mindre socialt kalibrerade och måste prompt ge uttryck för sina halvrasistiska-helrasistiska åsikter (som de ofta försöker svepa in i något annat) oombedda och som ett sätt att visa att de minsann inte tillhör "woke". Det är också de som säger saker som "klimatet har alltid ändrats" och sätter skrattemojis på inlägg där man påtalar människans uppenbara påverkan på klimatet. Finns säkert en hel del kvinnor med rasistiska åsikter, men ofta har kvinnor den goda smaken och sociala smidigheten att inte basunera ut sina åsikter närhelst tillfälle ges. Sedan synen på vad som är rasistiskt och inte kan ju variera från person till annan.

Rasister (män) grupperar och tänker i exakta poler. Kvinnor identifieras då som en grupp och (män) rasisternas rasistiska tänk appliceras då på kvinnor. (Misogyni)

Därför är det vanligt att kvinnor tar avstånd från rasisterna. Pga självbevarelsedrift. (Om man nu bortser från de rasistiska pick me kvinnorna) Sen kan säkert kvinnorna själva ha rasistiska åsikter. Men det basuneras inte ut på samma sätt. De män som hörs mest vill känna en tillhörighet med gruppen män. Dvs baserat på ett slags osäkerhetstänk hos mannen som basunerar.
  • Anonym (B)
    ClumsySmurf skrev 2025-02-01 22:41:46 följande:
    Rasism och misogyni går hand i hand med att vara höger osv och bara vita är rasister så därför är sura bittra incels vita män som också är höger och rasister men i verkligheten är ca 30% vänster och långt ifrån alla är vita.

intersektionell queerfeminism är rasistisk och sexistisk men feminister är ju för jämlikhet och jämlikhet är fint
    Anonym (B) skrev 2025-02-01 15:22:10 följande:
    Rasister (män) grupperar och tänker i exakta poler. Kvinnor identifieras då som en grupp och (män) rasisternas rasistiska tänk appliceras då på kvinnor. (Misogyni)

Därför är det vanligt att kvinnor tar avstånd från rasisterna. Pga självbevarelsedrift. (Om man nu bortser från de rasistiska pick me kvinnorna) Sen kan säkert kvinnorna själva ha rasistiska åsikter. Men det basuneras inte ut på samma sätt. De män som hörs mest vill känna en tillhörighet med gruppen män. Dvs baserat på ett slags osäkerhetstänk hos mannen som basunerar.
    p.g.a självbevarelsedrift är många vita kvinnor för intersektionell queerfeminism där vita är sämst och det är mest synd om kvinnor med kuk men det är mest vita män som är sämst och kvinnor ska ha positiv särbehandling så de räknar väl med att tjäna på det.
    Ibland är det lite svårt att veta varför en kvinna förminskar t.e.x hedersvåld
    är hon rädd för rasism eller konkurrens i offerskapet?

Det är också ideologin som bestämmer vilka det är synd om, det är minst synd om mej med om jag säger att jag känner mej som kvinna så är det helt plötsligt väldigt, väldigt synd om mej, tills jag säger det finns bara två kön, är empatin äkta eller är det bara som man säger?
    Vad jiddrar du om egentligen? Kanske inte ska titta så djupt ner i flaskan?
  • Anonym (B)
    ClumsySmurf skrev 2025-02-01 23:28:16 följande:
    Hade du inget bättre svar kan man ju undra vem det är som tittat för djupt ner i flaskan.
    Jag ser frågetecken men inga frågor i din skrift, bara förtäckta microaggressiva påståenden.

Förstår du? (?)
  • Anonym (B)
    ClumsySmurf skrev 2025-02-02 03:47:19 följande:
    ankedot
    En kvinna i tråden har gjort ett påstående som var en mikroaggression
    anklagar mej på svengelska för microaggressiva påståenden utan att förklara varför.

Nu när jag är lagom trött tycker jag det är roligt att rationellt förklara varför hon är skyldig till mikroaggression

Vem är mest känslostyd?
    Det var meningen att vara aggressivt skrivet då det du skrev var aggressivt. Eller trodde du att det du menade med att du ville ha frågor (förtäckta aggressioner och påståenden) enbart var det aggressiva?

Som man sår får man skörda Smurfen. Det är inte synd om dig. Gnäll på du bara.
  • Anonym (B)
    ClumsySmurf skrev 2025-02-02 15:10:49 följande:
    Förklara vad som är förtäckta aggressioner istället för att slänga om kring med ord som mikroaggressioner, om inte kan du kan trycka tumme ner på mina inlägg istället, det säger lika mycket.
    Du vet precis vad du håller på med.
    Varför kan inte du svara på mina frågor?
  • Anonym (B)
    Anonym (A) skrev 2025-02-04 15:48:17 följande:

Skolskjutning idag. Ska bli kul att se "Empatiska" människor sitta och gråta över hur mycket behov han hade om det visade sig att gärningsman är invandrad...

"Buhu buhuh buhu, vilket liv han måste haft! Stackarn är ju bara ett vilset litet baaaaarn!" 

Men är det en vit människa så är vi ju alla lika onda. 

Det här låter rasistiskt OCH misogynt då jag antar att det är kvinnor du avser om man läser dina tidigare inlägg.

Rasism+misogyni=love

Därför är det också svårt för de rasistisk kvinnor att sälla sig till rasistiska männen. (Och det spelar ingen roll om "A" själv är kvinna)
  • Anonym (B)
    Anonym (A) skrev 2025-02-04 16:29:33 följande:
    Jag har tre kvinnor som skriver till mig dagligen och kallar mig för daddy... Så jag gissar att de som har verkliga problem med diagnoser här som "misogyni" är typ du?

Anyway, ditt inlägg made zero sense. Så jag gissar baserat på din knackliga svenska att du ej är svensk ens, vilket förklarar varför de enda ord du kan nu är rasist och misogynist...
    Drömmer
  • Anonym (B)
    Anonym (Kvinnligt?) skrev 2025-02-04 17:05:55 följande:

Har inte hunnit läsa tråden men känner att trådrubriken och trådstarten skapar en berättigad frågeställning.

Varför har kvinnor valt att visa sitt stöd och rösta för den ökade kriminaliteten och för den hemska samhällsutvecklingen vi har skaffat oss i Sverige?

Varför röstar kvinnor för att Sverige ska fortsätta med likartade prioriteringar, att neka hjälp till behövande kvinnor och barn för att i stället prioritera ta emot, ta hand om och försörja unga friska män från främmande länder och främmande kulturer?
    Varför är det så många kvinnor som stödjer att vi ska ta emot män med riktigt sunkig kvinnosyn, samtidigt som vi inte har gjort särskilt mycket för behövande kvinnor och barn?

För mig känns det ofattbart att kvinnor har valt att rösta på detta sätt.
    Och fullkomligt obegripligt att s k feminister öppet stödjer att vi ska ta hand om och försörja massor av män som mördar och misshandlar kvinnor med hänvisning till männens heder, och försvarar sitt märkliga stöd med att man inte är rasister...
    Sveriges kvinnor, och särskilt alla som kallar sig feminister, har i dessa frågor visat sitt stöd och har handlat fullkomligt obegripligt.

Även detta låter rasistiskt OCH misogynt

förstår ni andra min poäng här?
  • Anonym (B)
    Anonym (Kvinnligt?) skrev 2025-02-04 17:56:36 följande:
    Att erkänna att jag inte förstår varför svenska kvinnor väljer göra som de faktabaserat och bevisligen verkligen gör,
    hur kan denna min frågeställning och mitt erkännande anses vara rasistiskt och misogynt?

Det är ju precis sådana ställningstaganden och påståenden som du står för som för mig är obegripliga.

Är du en Svensk kvinna?
    Betraktar du dig som feminist?

Tillhör du dem som rent faktabaserat stödjer det som jag frågade om i mitt förra inlägg?

Rasism och misogyni går hand i hand (män ffa). Därför väljer de rasistiska kvinnorna att inte sälla sig till gruppen rasistiska män. På grund av det öppna, helt oförklädda kvinnoföraktet. Det handlar om självbevarelsedrift. 

Du är ett exempel på en rasist som uppvisar kvinnoförakt. Vilken kvinna (oavsett åsikt) skulle vilja sälla sig till ditt högljudda skränande?

Förstår du logiken?

Svar på tråden Varför är det mest män som är rasister?