• Anonym (B)

Varför är det mest män som är rasister?

Anonym (Precis) skrev 2025-02-08 21:14:49 följande:
    Jag känner att jag går i affekt när ämnet kommer upp. Kan jag prata ut med dig eller är du för upprörd?
    Vad vill du prata ut om? Och varför? Kan du hantera dina starka känslor?
  • Anonym (B)
    Anonym (Kvinnligt?) skrev 2025-02-10 19:05:14 följande:
    För den som följer tråden är det fullkomligt uppenbart.
    Jag har blivit personligt påhoppad på allvarligt sätt såtillvida att jag har anklagats för att vara rasist och för att jag har uttryckt mig rasistiskt.
    En medlem i tråden (kanske fler...) tillåter sig själv tycka och känna så.
    Detta trots att jag ha lagt mig vinning om att uttrycka mig sakligt och på sådant sätt så att det inte på saklig grund är att betrakta som rasistiskt.
    Ingen moderator har på saklig grund tyckt att något jag skrivit kan uppfattas som rasistiskt.
    Anmälningarna skulle annars självfallet och riktigt ha resulterat i att mina inlägg skulle ha plockats bort. Och om jag upprepat hade bedömts på saklig grund uttrycka mig rasistiskt, så om en viss medlem känner och tycker, så hade jag sannolikt blivit avstängd. Vilket självfallet hade varit rätt och riktigt, om jag hade uttryckt mig så.

Med hänsyn till trådstarten och ämnet är det alltså här mycket tydligt hur olika individer kan känna och tycka olika avseende var gränserna går gällande vad som faktiskt är att på saklig grund uttrycka sig rasistiskt och gällande vem som ska betraktas vara rasist.

Jag tar avstånd från all rasism.
    Men någon borde också ta ställning mot sådana personliga påhopp där någon medlem får utstå att bli personligt påhoppad och falskeligen anklagas för att vara rasist!
    Du har fel.

Sen så kan man ha en rasistiska tankegångar utan att få sina inlägg bortplockade. 

Tror du överskattar sin förmåga till saklighet förresten.
  • Anonym (B)
    Anonym (Kvinnligt?) skrev 2025-02-10 21:08:47 följande:
    Jag anser att jag inte vet.
    Det är ju helt uppenbart att det som påstås i trådrubriken inte är på saklig grund klarlagt.
    Jag vet inte och ingen annan kan heller veta.

Menar du, konkret och nedkokat, att bara de som upplevs uttrycka sig rasistisk är de enda rasisterna?
    Den som uttrycker sin rasism är mer och värre rasist än den som väljer att tiga om sina åsikter?

Så konkret och nedkokat, anser du att alla som väljer att inte ge uttryck för sina åsikter saknar åsikter? Alltså helt oavsett vilka åsikter det gäller...
    Rasisterna som uttrycker sin rasism är värre än de som inte gör det.

Varför undrar du ens? 
  • Anonym (B)
    Anonym (Kvinnligt?) skrev 2025-02-10 21:31:33 följande:
    De värsta rasisterna tycker jag är de som begått allvarliga handlingar, som t ex att mörda.
    Flera av dessa har ofta varit i jämförelse tysta fram till sina illdåd.

Men jag är mycket undrande till att du uppenbarligen föredrar rasister som mördar bara de är tysta,
    framför rasister som skriker och gapar på gator och torg?
    Varför inbillar du dig att en rasist som mördar är en tyst rasist? Eller varför tror du ett mord är en tecken på någon slags tystnad? 
  • Anonym (B)
    Anonym (Piku) skrev 2025-02-11 00:26:35 följande:
    Varför är det mest män som är rasister?Om inte kvinnorna hade fått rösträtt för 100 år sen, så hade vi inte haft dom problemen i samhället som vi har idag. 
    Misogyn, antagligen rasist också?
    Ytterligare en som bevisar min tes.
  • Anonym (B)
    Anonym (Piku) skrev 2025-02-11 12:59:36 följande:
    Du antar att jag är en man?
    Haha!! Nej, varför tror du det? Du kan mycket väl vara kvinna. Misogyn är du i alla fall.
  • Anonym (B)
    Anonym (Kvinnligt?) skrev 2025-02-11 12:00:58 följande:
    Du får självfallet tycka att de som skriker är de värsta.
    Jag förstår att du känner dig obekväm, de skapar känslor av olust hos dig, de som skriker och gapar.

Du för tycka vad du vill, även om jag finner det mycket märkligt.
    Men jag för min egen del vidhåller att de som mördar är oändligt mycket värre.

De värsta rasisterna tycker jag är de som begått allvarliga handlingar, som t ex att mörda.
    Flera av dessa har ofta varit i jämförelse tysta fram till sina illdåd.
    Varför inbillar du dig att en rasist som mördar är en tyst rasist? Eller varför tror du ett mord är en tecken på någon slags tystnad? 
  • Anonym (B)
    Anonym (Piku) skrev 2025-02-11 16:00:22 följande:
    Misogyn.. ett ord som jag (som kvinna) var tvungen att Googla. Har aldrig tagit det ordet i min mun.. 

Misogyn eller ej, sanningen är att kvinnor röstar med hjärtat och männen med huvudet. Det låter fint med öppna gränser, feministiskt initiativ och fan och hans moster. Men istället har vi öppnat dörren för fler misogyna män och kulturer med ett stort våldskapital. 

Och det är kvinnornas fel. 
    Så bra att du utbildar dig (som kvinna) Det glädjer mig när människor lär sig saker som andra anser vara allmänt vetande.

tycka att kvinnor står till svars "problemen vi har idag" för att kvinnor fick rösträtt för 100 år sen är misogyni. 

Är du rasist också? (Du kommer såklart att svara nej)
  • Anonym (B)
    Anonym (Piku) skrev 2025-02-11 16:41:01 följande:
    Jag finner inget behov av sådana ord i mitt dagliga vokabulär och inte heller har jag intresse för den typen av livsåskådning. 

Det är ingen personlig åsikt, det är fakta. Ser du inte sambandet mellan kvinnors röster och den samhälleliga utvecklingen? Om inte, vad ser du är orsaken till den?

Vad definierar du som rasist?
    Vad definierar du som rasist? Kolla wikis förklaring t ex. Du gjorde ju ett så bra jobb med att ta reda på vad misogyni var. Du klarar det, du är så duktig.

Misogyni är inte fakta, det är känslor. Du vill inte ha in misogyna män, skyller på kvinnors rösträtt, men när det är du själv som sprider misogyni så är misogyni något oviktigt. Du är ju helfestlig! 
  • Anonym (B)
    Anonym (Piku) skrev 2025-02-11 18:44:03 följande:
    Om du går efter den definitionen så är svaret på din fråga, nej. Men jag antar att du ändå tycker att jag är rasist eftersom att jag är emot fri invandring, vill ha återvandring och är starkt emot att islam tar allt mer plats i vårt samhälle. 

Det är du som slänger dig med det ordet och väljer att slänga dig med glåpord istället för att ge dig in i debatten på ett intellektuellt sätt. Du är ett typexempel på vad kvinnors rösträtt har lett till. 
    Väntanu, du säger dig vara kvinna, och att kvinnor inte går på fakta. Betyder det att allt du skriver är oviktigt och inte ska tas på allvar då....? Du kanske inte ska ge dig in i en debatt på ett "intellektuellt sätt då"

Har du tänkt på det?
  • Anonym (B)
    Anonym (Piku) skrev 2025-02-11 19:51:51 följande:
    Gäsp.
    Ja, det kanske är dags för dig att gå och lägga dig innan du snurrar in dig alltför mycket. Det börjar säkert bli lite för krångligt för dig nu.
  • Anonym (B)
    Anonym (Kvinnligt?) skrev 2025-02-12 08:48:40 följande:
    Tack för klarläggande, det uppskattas.

Som jag trodde så är åtminstone du och jag överens.

Jag frågade på förekommen anledning eftersom minst en annan medlem, troligen flera, tycker att en rasist som skränar är värre rasist än en tyst rasist som mördar.

Jag började undra om det kunde vara möjligt att jag var ensam i tråden om att tycka att en mördare är värre än en gaphals?

Jag läser ditt sista stycke och jag tror att jag fattar din poäng.
    Men jag misstänker att vissa inte klarar ta in poängen för de låter sig drabbas av kortslutning pga några av dina ordval...
    Har du svårigheter rent kognitivt?

Finns ingenting som indikerar att tysta rasister är de som begår mord. Inte heller att ett mord är någon form av "tysthet" det är ju raka motsatsen till tysthet.

I din värld så verkar det ena slå ut det andra på något bisarrt vis.
Svar på tråden Varför är det mest män som är rasister?