Anonym (Tigerjakt) skrev 2025-02-01 01:30:19 följande:
Men då är ju du jätteduktig, det är väl kul.
Men gud vad alla är på TS, hon har ju rätt! Ändra på er själva istället för att gnälla på henne.
Anonym (H) skrev 2025-02-01 01:25:42 följande:
Dom kanske gör andra bra och kreativa aktiviteter med sina barn som ger lika bra stimulans och utveckling.
Men nu är det inte det tråden handlar om. Det finns väl massor av trådar om barn, till exempel om matvanor, sömn, utevistelse osv. Ska man hålla på i varje tråd och bara "de kanske aldrig går ut med sina barn eller bara ger dem skitmat men de kanske gör andra bra saker...!!"? Låter ju givande diskussion? Kanske bättre att lämna diskussionen om den provocerar så?
Anonym (Ystad) skrev 2025-02-01 01:15:39 följande:
Regelbunden läsning ägnar sig föräldrar mindre åt.
Exakt. Folk här blir provocerade för att de inser att du har rätt.
Anonym (H) skrev 2025-02-01 00:44:10 följande:
Du behöver inte oroa dig, jag har läst mycket för mina 4 barn, även när dom var under 3 år vilket verkar vara någon magisk ålder för högläsning. Och det är en ganska bekväm aktivitet enligt mig men absolut en mysig stund. Men det finns så mycket mer som är viktigt.
Man börjar väl med pekböcker när de är några månader gamla? Vid tre år är det väl dags att introducera kapitelböcker utan bilder?
Anonym (H) skrev 2025-02-01 01:10:41 följande:
men under 3 år är det väl inte ovanligt att börja med böcker
Det får man ju verkligen hoppas!
Anonym (H) skrev 2025-02-01 00:33:40 följande:
Jag vet inte vad du vill med denna tråd. Men det jag vet är att bra föräldraskap handlar om så mycket mer än bara läsning. Nyfödda barns behov är mat, närhet och kärlek - dom överlever utan bokläsning
Har hon sagt att man måste läsa för nyfödda?
Anonym (Tigerjakt) skrev 2025-02-01 00:59:52 följande:
För att vara ärlig så låter det ju så i din ts.
Att du tycker det säger en hel del om dig. Jag ser inget som helst konstigt med ts. Fattar inte vad som provocerar så. Förutom att hon har rätt.