-
-
Svar på tråden Mamma & Son
-
Ja du kommer såra barnbarnen och det låter som en mycket dålig ide att förslå detta. Resa med tonåringar är inte samma sak som att resa med småbarn där det behövs anpassas. Utflykter går att göra uppdelade.
-
Jag tänker att det inte faller väl ut .
MEN, det är din födelsedag och du kan önska dig vad du vill.
Hade min mamma önskat det hade jag ordnat det.
Man lever bara en gång.
Ni kan resa alla ett annat tillfälle -
Jag tycker att det är helt ok, skulle också kunna önska mig en resa med bara mina söner utan svärdöttrar och barnbarn!
-
Jag skulle prata med sonen i enrum och berätta det du skriver härovan. Att du tycker att det skulle vara kul att få åka bort enbart med honom och umgås på egen hand. Det har ingenting med att du inte tycker om hans familj utan bara att du vill ha kvalitetstid bara ni två.
Vore jag hans fru skulle jag inte alls ha något emot det - tvärtom jag skulle tycka att det var fint att låta min man och hans mamma få en härlig upplevelse tillsammans. Det behöver kanske inte vara en hel vecka heller utan en långhelg torsdag - söndag eller liknande. Fråga och jag hoppas att han säger ja - det låter jättemysigt!
Jag var på träningsresa för ett tag sedan och där var det flera mammor som bjudit med sina vuxna döttrar för att de skulle kunna umgås och döttrarna få ett break från barn och vardagsliv så det är inget konstigt alls. Alla behöver inte göra allt tillsammans hela tiden.
-
Bra skrivet, håller med.Anonym (Fråga) skrev 2025-01-15 17:32:00 följande:
Jag skulle prata med sonen i enrum och berätta det du skriver härovan. Att du tycker att det skulle vara kul att få åka bort enbart med honom och umgås på egen hand. Det har ingenting med att du inte tycker om hans familj utan bara att du vill ha kvalitetstid bara ni två.
Vore jag hans fru skulle jag inte alls ha något emot det - tvärtom jag skulle tycka att det var fint att låta min man och hans mamma få en härlig upplevelse tillsammans. Det behöver kanske inte vara en hel vecka heller utan en långhelg torsdag - söndag eller liknande. Fråga och jag hoppas att han säger ja - det låter jättemysigt!
Jag var på träningsresa för ett tag sedan och där var det flera mammor som bjudit med sina vuxna döttrar för att de skulle kunna umgås och döttrarna få ett break från barn och vardagsliv så det är inget konstigt alls. Alla behöver inte göra allt tillsammans hela tiden.
-
Måste det vara en vecka? De flesta med barn i den åldern vill tillbringa semestern med barnen som har ett långt sommarlov.
Kan ni inte åka på en weekend tillsammans?
-
Om min svärmor kom och frågade min man om de kunde resa bort bara dem, utan mig och barnen, skulle jag uppmuntra det stort! Alla behöver tid på tu man hand med sina olika relationer, vilken ålder man är i.
-
En fantastisk ide - ett minne för livet.
-
Du kan ju alltid fråga.
-
Tänker ni på att barnen kanske inte vill resa med sina föräldrar många år till?
En weekend hade jag inte reflekterat över men en vecka av semestertid, ok pappan har möjlighet att få mer än vanligt antal semesterveckor men skulle ändå vara väldigt försiktig med att önska detta. De kan alla resa tillsammans och ändå få mycket tid på tu man hand.