Inlägg från: Anonym (Fråga) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fråga)

Mamma & Son

Jag skulle prata med sonen i enrum och berätta det du skriver härovan. Att du tycker att det skulle vara kul att få åka bort  enbart med honom och umgås på egen hand. Det har ingenting med att du inte tycker om hans familj utan bara att du vill ha kvalitetstid bara ni två. 

Vore jag hans fru skulle jag inte alls ha något emot det - tvärtom jag skulle tycka att det var fint att låta min man och hans mamma få en härlig upplevelse tillsammans. Det behöver kanske inte vara en hel vecka heller utan en långhelg torsdag - söndag eller liknande. Fråga och jag hoppas att han säger ja - det låter jättemysigt! 

Jag var på träningsresa för ett tag sedan och där var det flera mammor som bjudit med sina vuxna döttrar för att de skulle kunna umgås och döttrarna få ett break från barn och vardagsliv så det är inget konstigt alls. Alla behöver inte göra allt tillsammans hela tiden.

• Anonym (Fråga)
    Anonym (d) skrev 2025-01-16 14:13:45 följande:

Vad menar du att man inte kan göra med barn i den åldern? Plus som sagt, två föräldrar kan dela på sig. Det är ju ingen suparresa direkt.

Jag förstår hur fint det kan vara om man har möjlighet men en veckas semester från de få semesterdagar som finns för att göra något med barnen och själva kostnaden kan vara svår att motivera för familjen när familjen tjänar in att lägga lite mer pengar och vara alltihopa med.

Fast nu är det ju faktiskt inte barnen som står i första rummet här utan ts som fyller 70 år. Och även om de är stora kommer det såklart bli så att de kommer att styra en hel del. Det blir ju en helt annan dynamik att resa med en hel familj.

Den här resan handlar ju om att ts vill ha egentid med sonen, inte om att göra barnbarnen lyckliga och nöjda. Det finns säkert utrymme att göra en familjeresa ett annat år. Jag hoppas verkligen att sonen säger ja och att de får en fin vecka/långhelg tillsammans bara de två.
Svar på tråden Mamma & Son