Inlägg från: Anonym (60-talist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (60-talist)

Mamma & Son

Jag tycker att det är helt ok, skulle också kunna önska mig en resa med bara mina söner utan svärdöttrar och barnbarn!

• Anonym (60-talist)
    Anonym (d) skrev 2025-01-15 21:13:20 följande:

Tänker ni på att barnen kanske inte vill resa med sina föräldrar många år till?

En weekend hade jag inte reflekterat över men en vecka av semestertid, ok pappan har möjlighet att få mer än vanligt antal semesterveckor men skulle ändå vara väldigt försiktig med att önska detta. De kan alla resa tillsammans och ändå få mycket tid på tu man hand.

Då kan man lika gärna skippa det. 
  • Anonym (60-talist)
    Anonym (d) skrev 2025-01-15 22:09:57 följande:

Tja det var iaf ett svar i stället för nedåttummar utan att säga vad som skaver :P

TS jämför en resa med småbarn med en resa med tonåringar där mamman kan ha utflykter med dessa själva nu...

Jo jag läste det.
    Dock är den yngsta fortfarande liten och vill man ha vuxensemester "på riktigt" så är även en sextonåring detsamma.

En sak som är så skönt att resa utan barn är ansvarsfriheten och även om ts inte ansvarar för barnbarnen så blir det ändå en form av begränsning och saker måste anpassas.

Jag har också barnbarn men skulle inte resa med dem för det, men umgås mycket gärna på hemmaplan.
  • Anonym (60-talist)
    Anonym (d) skrev 2025-01-16 14:13:45 följande:

Vad menar du att man inte kan göra med barn i den åldern? Plus som sagt, två föräldrar kan dela på sig. Det är ju ingen suparresa direkt.

Jag förstår hur fint det kan vara om man har möjlighet men en veckas semester från de få semesterdagar som finns för att göra något med barnen och själva kostnaden kan vara svår att motivera för familjen när familjen tjänar in att lägga lite mer pengar och vara alltihopa med.

Om ts vill dricka alkohol med sin vuxna son så skulle jag inte kalla det för suparresa. För många är det en del av semestern, att kunna ta ett glas eller fler utan betänkligheter bara för "att".

Här på FL skriker majoriteten sig hesa om en unge ens kommer i närheten av en alkoholhaltig dryck, och för många i vuxet sällskap är det en del av avkopplingen.

Man kanske vill göra annat som inte passar sig för barn, sena kvällar på någon lokal pub som exempel, eller underhållningen på hotellet som är anpassat för vuxna?

För egen del åker jag inte heller till familjevänliga hotell då jag vill ha lugn och ro, läs inte stoj och skrik från en massa barn.

Min jämna födelseagsresa åks alltså på utan några minderåriga.
  • Anonym (60-talist)
    Anonym (Ju) skrev 2025-01-16 17:15:26 följande:
    Tänker man realistiskt utifrån scenariot så gissar jag att  svärdottern antagligen inte skulle säga något. Mannen skulle åka iväg på semestern med ts. Skulle barnbarnen fråga pappan varför de inte fick följa med så skulle svaret antagligen bli för att de ville åka tillsammans. Eller för att farmorn ville bara åka med honom.

ts sätter sonen i en svår sits. Han tvingas då välja bort sin familj på ett sätt.

Jag är också av den åsikten att när ens barn träffar en respektive så borde man behandla den respektive som ens eget barn. 
    Har du några barn med egna familjer?
Svar på tråden Mamma & Son