Mamma & Son
Ja du kommer såra barnbarnen och det låter som en mycket dålig ide att förslå detta. Resa med tonåringar är inte samma sak som att resa med småbarn där det behövs anpassas. Utflykter går att göra uppdelade.
Ja du kommer såra barnbarnen och det låter som en mycket dålig ide att förslå detta. Resa med tonåringar är inte samma sak som att resa med småbarn där det behövs anpassas. Utflykter går att göra uppdelade.
Tänker ni på att barnen kanske inte vill resa med sina föräldrar många år till?
En weekend hade jag inte reflekterat över men en vecka av semestertid, ok pappan har möjlighet att få mer än vanligt antal semesterveckor men skulle ändå vara väldigt försiktig med att önska detta. De kan alla resa tillsammans och ändå få mycket tid på tu man hand.
Tja det var iaf ett svar i stället för nedåttummar utan att säga vad som skaver :P
TS jämför en resa med småbarn med en resa med tonåringar där mamman kan ha utflykter med dessa själva nu...
Vad menar du att man inte kan göra med barn i den åldern? Plus som sagt, två föräldrar kan dela på sig. Det är ju ingen suparresa direkt.
Jag förstår hur fint det kan vara om man har möjlighet men en veckas semester från de få semesterdagar som finns för att göra något med barnen och själva kostnaden kan vara svår att motivera för familjen när familjen tjänar in att lägga lite mer pengar och vara alltihopa med.
Ja om man läser som... Ja inte vet jag. Jag har inte ens nämnt något från partners synvinkel för det är inte där jag ser problem.
Semesterdagar är dock få och beroende på olika faktorer kan de behöva nallas av under året för barnens skull. Eller användas till att faktiskt umgås med barnen några av de sista åren innan det blir svårt. Oändlig tillgång till att vara ledig? Nej då är det inget problem där heller.
Nej, jag anser inte att barnen far illa??? Visst jag skulle själv bli ledsen som barnbarn i en sån sits( i den åldern) men fortfarande har jag inte tyckt vad du babblar om... Jag har inget emot att skicka partner/barn/husdjur på umgänge med någon annan. Det är inte alltid så genomförbart bara...
Det finns gott om tid på en vecka för att umgås i alla möjliga konstellationer.
Nej, inte jag heller så därför uteslöt jag att de skulle på suparresa... Det är tonåringar som i vanliga fall kan se någon dricka ett glas vin.
Om barnen skulle följa med följer även deras mamma med men sena kvällar på en pub/restaurang/event är många tonåringar vana vid. Underhållning för vuxna på hotell? Vad? Tonåringarna kan säkert se film och hålla kontakten med sina vänner på rummet. Att en 13 åring skulle skilja sig i ljudvolym med 18 åringar är tveksamt.
Inte för att TS verkar så intresserad av sin egen tråd, vad kan det bero på...