Jag har sjukdomar/skadad kropp som gör att jag inte tror jag kommer klara att bära/föda barn. och även om jag skulle klara det, så skulle vardagen bli så hemskt svår för mig med det ansvaret och det inrutade livet med barn i typ MINST 18 år framåt.
Dessutom måste man ju i så fall hitta en man som man tror blir en bra pappa också, men jag har aldrig dejtat och tycker de flesta män är olämpliga som föräldrar (ja, också många av de som redan blivit pappor).
Sedan tror jag förutom sjukdomar hos en del, så vill många nog inte skaffa barn eftersom det råder en ökad otrygghet i Sverige. Aldrig under min levnadstid (och många generationer före) har det varit så mycket våld i samhället och hot om krig i Sverige som nu.
Framtiden ser inte längre ljus ut. Dessutom blir allt bara dyrare och dyrare, samma där, många generationer levde i en tid där de såg att majoriteten fick BÄTTRE ekonomi framåt, nu ser det ju ut att bli mer instabilt, allt blir bara dyrare och dyrare, och löner, bidrag och studielån/studiebidrag att leva på följer inte index.