• Anonym (Nora)

Granne vill gå till simhallen

Hej jag är en kvinna på 30 år.
    har en granne med en son i samma ålder som min son , 5-åringar. granne är man och frånskild. Jag är kvinna och i relation.
    våra barn leker en del på gården och granne har bjudit över mig någon gång när barnen leker. Sambo är inte glad över detta. 

nu föreslår grannen att vi tar barnen till simhallen på lovet . 

Jag kan tycka det är lite spännande , gör grannen detta för att han vill se mig i badkläder? 

eller är jag delusional och tramsig ;)

hur tänker ni män? 

• Svar på tråden Granne vill gå till simhallen
  • Mrs Moneybags
    Spucks skrev 2024-12-19 17:08:50 följande:

Jag (kvinna) har flera gånger varit i simhallen med mitt barn, en kompis till mitt barn och kompisens pappa. Jag kan garantera att ingen av oss är intresserad av den andras kropp.

Samma här. Men den pappan och jag har mer en syskonrelation, han är dessutom ca 15 år yngre än mig så jag har aldrig tänkt på honom på det sättet. Våra barn älskar att umgås och har gjort så i många olika konstellationer under åren. Och många olika aktiviteter kanske ska tilläggas, alltifrån skidåkning till simning och nöjesparker mm. 

Men jag har aldrig funderat på om det skulle vara "spännande" att göra något med honom eller någon annan man. Det är verkligen ett varningstecken. 
  • Anonym (On point)
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2024-12-20 12:51:23 följande:
    Man kan inte vara hur naiv och godtrogen som helst. Världen är inte lika rosaskimrande som du önskar. 
    Världen är varken rosaskimrande eller helsvart.
    Anar man fara i varje buske kommer man förr eller senare att själv utgöra en fara för sig själv och andra.

Det finns en tydlig tendens här på FL, att man gärna vill skapa stort drama av det mesta. Kanske är det av tristess, vad vet jag, men realism är inte något som vanligtvis kännetecknar inläggen.  Ni sitter där bakom skärmen och drömmer om en verklighet fylld av sex, otrohet och flörtande.

I verkliga livet kan vi umgås med varandra, grannar, föräldrar, arbetskamrater utan att flörta med varandra. Vi är vänliga, skrattar och skämtar med varandra utan några som helst baktankar.
  • Anonym (Erfaren_man)
    Anonym (On point) skrev 2024-12-20 13:40:20 följande:
    Anar man fara i varje buske kommer man förr eller senare att själv utgöra en fara för sig själv och andra.

Det finns en tydlig tendens här på FL, att man gärna vill skapa stort drama av det mesta. Kanske är det av tristess, vad vet jag, men realism är inte något som vanligtvis kännetecknar inläggen.  Ni sitter där bakom skärmen och drömmer om en verklighet fylld av sex, otrohet och flörtande.

I verkliga livet kan vi umgås med varandra, grannar, föräldrar, arbetskamrater utan att flörta med varandra. Vi är vänliga, skrattar och skämtar med varandra utan några som helst baktankar.
    Ja, ibland. Men du tänker som en kvinna. Och män och kvinnor fungerar inte på samma sätt. Du tänker "manlig vän", han tänker "potentiell kärleks- eller sexpartner". Så är verkligheten. 
  • Ascendere
    Anonym (On point) skrev 2024-12-20 12:23:25 följande:

Ska inte föräldrar kunna umgås med varandra utan att man blandar in sex. 

Hade vi människor kunnat det hade det knappast funnits 8 miljarder av oss idag, just sayin...
    ;) 
  • Anonym (On point)
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2024-12-20 13:45:05 följande:
    Ja, ibland. Men du tänker som en kvinna. Och män och kvinnor fungerar inte på samma sätt. Du tänker "manlig vän", han tänker "potentiell kärleks- eller sexpartner". Så är verkligheten. 
    Nu är du ute och cyklarTomte

Du kan inte generalisera alla mäns tankar med dina översexualiserade tankemönster. 

Tror du på allvar att ett samhälle skulle fungera om alla män tänkte som du? Du är i en minoritet tillsammans med finniga tonårspojkar
  • Anonym (Njaej)
    Anonym (On point) skrev 2024-12-20 13:40:20 följande:

Den där "har inte kuken bottnat i fittan så har inget hänt"-mentaliteten är lite väl naiv och oinkännande, situationer kan kännas obekväma för ens partner långt innan det går så långt utan att det handlar om sjuklig svartsjuka och det måste man ta hänsyn till om man vill vara i en relation med någon. 

Sedan är det ju en enorm skillnad att sitta ett gäng på jobbet och skämta och skratta tillsammans i fikarummet eller gå till badhuset med någon på tu man hand, det måste man inse. 
  • Cartjan1
    Anonym (On point) skrev 2024-12-20 12:23:25 följande:

Vad är det med ER folk ?

Ska inte föräldrar kunna umgås med varandra utan att man blandar in sex.
    Är vårt samhälle så sexualiserat att vi inte kan gå till simhallen utan baktankar.

Nej, skärp er

Generellt håller jag med dig, klart man ska kunna gå till simhallen utan att det är/betyder något mer - som jag skrev tidigare är det något jag själv gjort åtskilliga gånger och inte har jag brytt mig om föräldern som följer det andra barnet varit man eller kvinna. 

Det jag upplever att de flesta flaggar mot i denna tråd, mig inklusive, är att ts själv verkar själv vara i de "inte så oskyldiga" tankarna eller iaf lite förhoppning om att nämnde granne är det. Det skapar en situation som iaf jag som partner inte hade uppskattat om jag var medveten och därför själv hade avstyrt om det var jag som var ts. 

Kanske låter som hårklyverier men jag tänker att det hela i slutändan handlar om intentioner och respekt för sitt egna förhållande. Inte kan min man stå till svars för att andra kvinnor kanske finner honom attraktiv - så givet ska det inte heller vara ett hinder för honom att hitta på diverse saker såsom simhallar,lekland, bio etc tillsammans med en annan kvinna och dess barn. Vilket han gör och jag har aldrig reflekterat vidare på det. Däremot om han underhåller dessa relationer med förhoppning om att motparten ska finna honom attraktiv, hoppas att det är flört osv då är intentionen inte längre detsamma för dessa lekträffar och då litar jag på att han har respekt nog gentemot vårt förhållande att han pausar eller iaf drar i växeln gällande val av aktiviteter. För i slutändan är han bara människa, det är inte fel på honom eller någon annan för att man blir smickrad, känner spänning osv (speciellt inte efter en lång tid i samma relation). Tankar och känslor kan vi inte kontrollera men däremot våra handlingar - därför bör (enligt mig) en partner som värnar om sin respektive och relation inte utsätta vare sig själv eller dessa för situationer som kan åstadkomma skada.
  • Anonym (On point)
    Cartjan1 skrev 2024-12-20 16:15:53 följande:
    Generellt håller jag med dig, klart man ska kunna gå till simhallen utan att det är/betyder något mer - som jag skrev tidigare är det något jag själv gjort åtskilliga gånger och inte har jag brytt mig om föräldern som följer det andra barnet varit man eller kvinna. 

Det jag upplever att de flesta flaggar mot i denna tråd, mig inklusive, är att ts själv verkar själv vara i de "inte så oskyldiga" tankarna eller iaf lite förhoppning om att nämnde granne är det. Det skapar en situation som iaf jag som partner inte hade uppskattat om jag var medveten och därför själv hade avstyrt om det var jag som var ts. 

Kanske låter som hårklyverier men jag tänker att det hela i slutändan handlar om intentioner och respekt för sitt egna förhållande. Inte kan min man stå till svars för att andra kvinnor kanske finner honom attraktiv - så givet ska det inte heller vara ett hinder för honom att hitta på diverse saker såsom simhallar,lekland, bio etc tillsammans med en annan kvinna och dess barn. Vilket han gör och jag har aldrig reflekterat vidare på det. Däremot om han underhåller dessa relationer med förhoppning om att motparten ska finna honom attraktiv, hoppas att det är flört osv då är intentionen inte längre detsamma för dessa lekträffar och då litar jag på att han har respekt nog gentemot vårt förhållande att han pausar eller iaf drar i växeln gällande val av aktiviteter. För i slutändan är han bara människa, det är inte fel på honom eller någon annan för att man blir smickrad, känner spänning osv (speciellt inte efter en lång tid i samma relation). Tankar och känslor kan vi inte kontrollera men däremot våra handlingar - därför bör (enligt mig) en partner som värnar om sin respektive och relation inte utsätta vare sig själv eller dessa för situationer som kan åstadkomma skada.
    Naturligtvis gäller det även TS som tydligen vill skapa drama kring detta. Jag tycker mig märka att samhället blir mer och mer sexualiserat. Varför det är så, har jag ingen aning om, men kanske är det media som späder på detta. Man kan bara gå till de ord som används för att uttrycka att någon/något ser/är bra ut, du säger man att hen är sexig eller att det är sexigt.  Utseende får större och större betydelse medan en persons övriga positiva egenskaper inte räknas. 

Vi klär barn som små vuxna och oroar oss för att de ska dra till sig ovälkomna blickar. 

Ärligt talat tycker jag att vi gått vilse i pannkakan.

Det är inte normalt att gå och oroa sig över om grannfrun flörtar med ens man. Eller om frun har ihop det med en manlig kollega. Det normala är att de inte har det. Visst förekommer det och då får man väl ta itu med detta, men att oroa sig i förväg kan inte vara nyttigt för en relation. 

Att ha tillit till varandra är grundbulten i alla relationer. Med detta följer att man litar på att frun är så investerad i äktenskapet att hon inte är ute efter en bättre make eller älskare. Hon ska heller inte behöva vara rädd att någon vackrare eller snyggare kvinna rövar bort hennes make.  Vi måste kunna lite på varandra, gör vi inte det ska vi nog inte leva i en relation. 
  • Anonym (Kille)

Badhuset? Varför just badhuset? Det enda stället där han kan garantera sig se dig halvnaken med bara bikini och begrunda former, diverse veck o bakdelar. Jag hade inte släppt iväg min sambo på en sån lekdejt. 

• Anonym (On point)
    Anonym (Kille) skrev 2024-12-20 20:25:02 följande:

Badhuset? Varför just badhuset? Det enda stället där han kan garantera sig se dig halvnaken med bara bikini och begrunda former, diverse veck o bakdelar. Jag hade inte släppt iväg min sambo på en sån lekdejt. 

Förstår att du som verkar vara översexualiserad har det jobbigt på badhus. Men du måste förstå att du inte är representativ för den svenske mannen.  Det stora flertalet kan gå på badhus med sina barn utan att spana in kvinnors former. Ännu färre skulle agera på dem.

Väx upp
Svar på tråden Granne vill gå till simhallen