• Anonym (Nora)

Granne vill gå till simhallen

Hej jag är en kvinna på 30 år.
    har en granne med en son i samma ålder som min son , 5-åringar. granne är man och frånskild. Jag är kvinna och i relation.
    våra barn leker en del på gården och granne har bjudit över mig någon gång när barnen leker. Sambo är inte glad över detta. 

nu föreslår grannen att vi tar barnen till simhallen på lovet . 

Jag kan tycka det är lite spännande , gör grannen detta för att han vill se mig i badkläder? 

eller är jag delusional och tramsig ;)

hur tänker ni män? 

• Svar på tråden Granne vill gå till simhallen
  • Anonym (F)

Jag, kvinna, tänker att man inte går på vuxendejt om man är sambo.

• Anonym (E)

Jag personligen hade inte läst in något mer i situationen, simhallen brukar vara kul för barn och populärt på lov, men jag hade nog inte gått utan min sambo för husfridens skull, speciellt när han inte ens gillar att du gått över när barnen leker...

• Anonym (Rob)

Är du snygg och slank ?  Kan mycket väl vara att han vill se dig i badkläder...

• Waterproof

Jag tänker att en vuxen räcker för att hålla uppsikt över två femåringar på badhuset. Han hade kunnat åka ensam med barnen om det är för deras skull han vill till dit.
    Det är ganska uppenbart att han har ett intresse av dig som kvinna om han bara bjuder in dig och inte din sambo att komma med till badhuset eller till sitt hem.

Din sambo har rätt i att ogilla ditt umgänge med denne man. Du bör nog distansiera dig från den här grannen så mycket som möjligt om du är rädd om din nuvarande realation. Men det kanske är så att du hoppas att din granne är intresserad av dig?

• Anonym (Lisa)
    Waterproof skrev 2024-12-19 16:42:44 följande:

Jag tänker att en vuxen räcker för att hålla uppsikt över två femåringar på badhuset. Han hade kunnat åka ensam med barnen om det är för deras skull han vill till dit.
    Det är ganska uppenbart att han har ett intresse av dig som kvinna om han bara bjuder in dig och inte din sambo att komma med till badhuset eller till sitt hem.

Din sambo har rätt i att ogilla ditt umgänge med denne man. Du bör nog distansiera dig från den här grannen så mycket som möjligt om du är rädd om din nuvarande realation. Men det kanske är så att du hoppas att din granne är intresserad av dig?

Jag skulle aldrig ta ansvar för någon annans barn när det kommer till vatten, det räcker med mitt eget. 
  • Anonym (Plupp)

Det är knepigt, kan tänka mig att en pappa blir hänvisad till framförallt mammor om han vill spendera tid med sitt barn, sitt barns vänner och andra vuxna samtidigt. Jag förstår också att han vill ta med sitt barn till simhallen på lovet och att hans barn får en kompis att leka med. Och ärligt talat, en simhall känns mindre intimt än någons hem för mig. 

Nu har ju din man åsikter så han kanske kan ta barnet med mannen i stället för dig. Då får han också ett hum om hur den andra mannen är.

• Spucks

Jag (kvinna) har flera gånger varit i simhallen med mitt barn, en kompis till mitt barn och kompisens pappa. Jag kan garantera att ingen av oss är intresserad av den andras kropp.

• Cartjan1

Jag har själv gjort utflykter med barnen och deras vänner med förälder (man som kvinna) åtskilliga gånger. Även till simhallar osv. Men om jag hade tänkt tanken att det kunde finnas något mer intresse - alltså spekulerat så som du gör och samtidigt tyckt det kändes spännande- då hade jag inte gått. Det hade känts som att utmana ödet samt mycket respektlöst mot min make. Vilket är vad jag förväntar mig från min man också. Han eller jag kan inte styra och kontrollera hur andra människor känner men vi kan välja att backa undan om vi själva skulle börja njuta av det eller själva flyga iväg i fantasierna. För faktum är att allt din granne gjort är att fråga om en lekdejt på lovet på simhallen - kanske vill han bara ha sällskap, tycker att det känns olustigt att vara ensam vuxen ifall ngt skulle hända osv eller så finns det någon annan orsak. Men det väsentliga är att det där något mer är dina tankar - och hur det låter i ts - förhoppning nästan. Det är det som är (enligt mig såklart) gränsöverskridande. 

• välbärgad man i mina bästa år
    Anonym (Nora) skrev 2024-12-19 16:20:17 följande:
    Granne vill gå till simhallen

Hej jag är en kvinna på 30 år.
    har en granne med en son i samma ålder som min son , 5-åringar. granne är man och frånskild. Jag är kvinna och i relation.
    våra barn leker en del på gården och granne har bjudit över mig någon gång när barnen leker. Sambo är inte glad över detta. 

nu föreslår grannen att vi tar barnen till simhallen på lovet . 

Jag kan tycka det är lite spännande , gör grannen detta för att han vill se mig i badkläder? 

eller är jag delusional och tramsig ;)

hur tänker ni män? 

Båda barnen är ca 5 år förstår jag!?? Är barnen simkunniga?

Nej, jag tror väl knappast att grannen din har något större intresse av att se dig i bukini? Vad får dig att tro det? Brukar han hänga mycket på badstränder sommartid och flukta in lättklädda bikinibrudar?
Svar på tråden Granne vill gå till simhallen