• Anonym (Nora)

Granne vill gå till simhallen

Hej jag är en kvinna på 30 år.
    har en granne med en son i samma ålder som min son , 5-åringar. granne är man och frånskild. Jag är kvinna och i relation.
    våra barn leker en del på gården och granne har bjudit över mig någon gång när barnen leker. Sambo är inte glad över detta. 

nu föreslår grannen att vi tar barnen till simhallen på lovet . 

Jag kan tycka det är lite spännande , gör grannen detta för att han vill se mig i badkläder? 

eller är jag delusional och tramsig ;)

hur tänker ni män? 

• Svar på tråden Granne vill gå till simhallen
  • Anonym (Rob)
    Anonym (On point) skrev 2024-12-20 22:28:19 följande:
    Förstår att du som verkar vara översexualiserad har det jobbigt på badhus. Men du måste förstå att du inte är representativ för den svenske mannen.  Det stora flertalet kan gå på badhus med sina barn utan att spana in kvinnors former. Ännu färre skulle agera på dem.

Väx upp
    Det är inte så spännande att gå vare sig till badhuset eller stranden längre då de flesta kvinnor är överviktiga.  Men det framgår inte om TS är slank och snygg. I så kan det vara spännande...
  • Anonym (Pappa till tre barn)
    Anonym (On point) skrev 2024-12-20 12:23:25 följande:

Vad är det med ER folk ?

Ska inte föräldrar kunna umgås med varandra utan att man blandar in sex.
    Är vårt samhälle så sexualiserat att vi inte kan gå till simhallen utan baktankar.

Nej, skärp er

Det handlar om detaljerna. De flesta föräldrar kan säkert umgås för barnens skull. Men sen finns det föräldrar som planerar en lekdejt med en baktanke om att uppvakta den andra partnern eller känner en spänning i att gå på en lekdejt med en viss person.
  • Anonym (On point)
    Anonym (Pappa till tre barn) skrev 2024-12-21 00:34:26 följande:
    Det handlar om detaljerna. De flesta föräldrar kan säkert umgås för barnens skull. Men sen finns det föräldrar som planerar en lekdejt med en baktanke om att uppvakta den andra partnern eller känner en spänning i att gå på en lekdejt med en viss person.
    Varför då haka upp sig på vad någon undantagsvis eventuellt gör?  

Bara för att man vet att det händer att meteoriter ramlar ner från himlen slutar man väl inte gå ut?
  • Anonym (C)

Det finns en enkel lösning. Låt sambon gå till badhuset med grannen och hans barn. Då får ju barnen leka och de vuxna får lära känna varandra bättre. 

• Anonym (Erfaren_man)
    Anonym (On point) skrev 2024-12-20 22:28:19 följande:
    Förstår att du som verkar vara översexualiserad har det jobbigt på badhus. Men du måste förstå att du inte är representativ för den svenske mannen.  Det stora flertalet kan gå på badhus med sina barn utan att spana in kvinnors former. Ännu färre skulle agera på dem.

Väx upp

Självklart kan en del män vara på badhus utan att spana in de halvnakna kvinnorna. Det kallas att vara homosexuell. 

Men vi övriga män kommer spana. Månniskan är en sexuell varelse. Tack och lov!

• Tukt
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2024-12-21 10:43:34 följande:

Självklart kan en del män vara på badhus utan att spana in de halvnakna kvinnorna. Det kallas att vara homosexuell. 

En del ja. Andra agerar inte nödvändigtvis på sina impulser. 
  • Anonym (On point)
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2024-12-21 10:43:34 följande:

Jämställer du titta med att spana ? Klart att man tittar på varandra vore konstigt annars.  Klart man noterar saker och ting i sin omgivning men att utifrån detta hindra kvinnor från att besöka badhus är ju barockt.   Varför göra så stor sak av något så mondänt som att bevista ett badhus med barnen. Varför skulle hennes man behöva följa med? Det är rent idiotiskt. 

Att vi är sexuella varelser innebär ju också att vi har förmågan att umgås med motsatta könet utan sexuella känslor.  Kan man inte det passar man inte in i vårt samhälle. Då får man nog söka sig till ett land med Talibanstyre.
  • Anonym (Exfru)

Skulle inte förvåna mig .Men gör det som är bäst för dig och ditt barn såklart.

• Anonym (…)
    Anonym (On point) skrev 2024-12-21 15:21:43 följande:
    Jämställer du titta med att spana ? Klart att man tittar på varandra vore konstigt annars.  Klart man noterar saker och ting i sin omgivning men att utifrån detta hindra kvinnor från att besöka badhus är ju barockt.   Varför göra så stor sak av något så mondänt som att bevista ett badhus med barnen. Varför skulle hennes man behöva följa med? Det är rent idiotiskt. 

Att vi är sexuella varelser innebär ju också att vi har förmågan att umgås med motsatta könet utan sexuella känslor.  Kan man inte det passar man inte in i vårt samhälle. Då får man nog söka sig till ett land med Talibanstyre.
    Men du får ge dig!
    Uppenbarligen så  flörtar denna man med henne, det har både hon och hennes partner märkt!
    Varför ska hon umgås med en man som flörtar med henne? Dom flesta människorna inser att det inte handlar om två föräldrar som ska umgås med sina barn, det är en hel annan sak!
    Jag är kvinna och min man får aldrig umgås med en kvinna som flörtar med honom oavsett om barnen tycker om att umgås eller inte PUNKT!
    Det accepterar inte min självrespekt och jag tänker inte ens förklara varför !
  • Anonym (On point)
    Anonym (?) skrev 2024-12-21 16:22:20 följande:
    Men du får ge dig!
    Uppenbarligen så  flörtar denna man med henne, det har både hon och hennes partner märkt!
    Varför ska hon umgås med en man som flörtar med henne? Dom flesta människorna inser att det inte handlar om två föräldrar som ska umgås med sina barn, det är en hel annan sak!
    Jag är kvinna och min man får aldrig umgås med en kvinna som flörtar med honom oavsett om barnen tycker om att umgås eller inte PUNKT!
    Det accepterar inte min självrespekt och jag tänker inte ens förklara varför !
    Det framgår ingenstans att TS upplever det som att mannen flörtar med henne och att hennes make skulle ha märkt detta.

Om din man inte får umgås med kvinnor som förtar med honom så måste jag fråga vem som avgör om det är fråga om flört eller vanlig trevlighet? Är det du eller din man?

Det är INTE självrespekt att begränsa sin partners umgänge på grund av flört risker.
Svar på tråden Granne vill gå till simhallen