• Anonym (Nora)

Granne vill gå till simhallen

Hej jag är en kvinna på 30 år.
    har en granne med en son i samma ålder som min son , 5-åringar. granne är man och frånskild. Jag är kvinna och i relation.
    våra barn leker en del på gården och granne har bjudit över mig någon gång när barnen leker. Sambo är inte glad över detta. 

nu föreslår grannen att vi tar barnen till simhallen på lovet . 

Jag kan tycka det är lite spännande , gör grannen detta för att han vill se mig i badkläder? 

eller är jag delusional och tramsig ;)

hur tänker ni män? 

• Svar på tråden Granne vill gå till simhallen
  • Tukt

Det är för många ett problem att få umgänget med barn att fungera. Alla har inte vänner som matchar i ålder och att de trivs i hop. Då är det inte konstigt att söka sig dit det faktiskt går. Ta med din sambo om han tror att det är något annat än det ser ut att vara. (hur man nu kan tro det, när barnen är med)

• Anonym (Orion)
    Anonym (Nora) skrev 2024-12-19 16:20:17 följande:

Jag kan tycka det är lite spännande , gör grannen detta för att han vill se mig i badkläder? 

Inte enbart, men det är nog en medverkande faktor och ett sätt att förena nytta med nöje.

Eftersom din sambo redan verkar ha en viss misstro mot ditt fikande med denne granne och du också kan tycka det är lite spännande skulle jag gissa på att det finns lite dejting övertoner mellan er som nog gör att du bör avstå från denna inbjudan.

Undrar också varför grannen enbart verkar ha fokuserat på dig som lekkamratens mor, men tydligen inte lyckats etablera någon motsvarande kontakt med din sambo. Han är kanske inte far till ditt barn, men nog borde grannen ändå inte bara ignorera sambon som han verkar göra. Så länge han bara bjuder in dig till det ena och det andra bör du nog vara lite mera avvisande.
  • Anonym (F)

Kort fråga. Varför tycker du att det är "lite spännande"? Vill du att han ska vara intresserad av dig, och varför i så fall?
  • Anonym (On point)

Tycker nog att det är väldigt tramsigt att du inte ska kunna fika eller gå till simhallen tillsammans med ditt barns kompis förälder.
    För det är i egenskap av föräldrar ni umgås. Det har ingenting med kön att göra.

Att din sambo reagerar på detta visar på överdriven osäkerhet och om jag får antyda det, svartsjuka. Detta är något ni måste reda ut. Fundera på om du verkligen vill leva ditt liv så här.

• Anonym (E)
    Anonym (On point) skrev 2024-12-19 19:01:07 följande:

Tycker nog att det är väldigt tramsigt att du inte ska kunna fika eller gå till simhallen tillsammans med ditt barns kompis förälder.
    För det är i egenskap av föräldrar ni umgås. Det har ingenting med kön att göra.

Att din sambo reagerar på detta visar på överdriven osäkerhet och om jag får antyda det, svartsjuka. Detta är något ni måste reda ut. Fundera på om du verkligen vill leva ditt liv så här.

Njae, ts tycker ju att det är spännande om grannen vill se henne i bikini så svartsjukan är nog befogad
  • Anonym (Elsa)

Varför skulle han göra detta för att få se dig i badkläder ts? Får du sånna vibbar av honom? Isf skulle jag ju inte ens fika med honom. Annars så kan du väl ta med sin sambo också på detta bad? Är väl trevligt om alla lär känna varandra för barnas skull. Eller så föreslår du att ni gör nånting annat. Ta med barnen till en lekpark eller nått istället. Ser inte problemet i detta

• Jemp
    Granne vill gå till simhallen

Hej jag är en kvinna på 30 år.
    har en granne med en son i samma ålder som min son , 5-åringar. granne är man och frånskild. Jag är kvinna och i relation.
    våra barn leker en del på gården och granne har bjudit över mig någon gång när barnen leker. Sambo är inte glad över detta. 

nu föreslår grannen att vi tar barnen till simhallen på lovet . 

hur tänker ni män? 

Jag tänker att din inställning till tanken på att det kanske handlar om att se dig i badkläder, gör det problematiskt. 

I övrigt låter din sambo kontrollerande. Har du inte problem med den biten borde han kanske snarare följa med. 

• Anonym (Herta)

Att du tycker att det är lite spännande innebär att du inte bör göra det. Det vore respektlöst mot din sambo. Vill man göra spännande, avklädda saker med andra män gör man slut med den man har först. 

• Tom Araya

Är barnen av samma kön?

Jag tänker annars att det är mer naturligt att den ena föräldern tar med båda barnen, men mindre troligt att det känns bekvämt för honom om ditt barn är en flicka.

• Anonym (Intresse)

Jag får känslan av att du är intresserad av honom? Annars hade du nog inte tänkt tanken.

Svar på tråden Granne vill gå till simhallen