• Anonym (Nora)

Granne vill gå till simhallen

Hej jag är en kvinna på 30 år.
    har en granne med en son i samma ålder som min son , 5-åringar. granne är man och frånskild. Jag är kvinna och i relation.
    våra barn leker en del på gården och granne har bjudit över mig någon gång när barnen leker. Sambo är inte glad över detta. 

nu föreslår grannen att vi tar barnen till simhallen på lovet . 

Jag kan tycka det är lite spännande , gör grannen detta för att han vill se mig i badkläder? 

eller är jag delusional och tramsig ;)

hur tänker ni män? 

• Svar på tråden Granne vill gå till simhallen
  • Anonym (Gör en fuling)

Se noga i grannens blick när du avslöjar att det blev ändrade planer och att det är din pappa som följer med istället för dig! Jätteroligt om han gått och hetsat upp sig och så blir det inget! 

• Anonym (Pappa till tre barn)
    Anonym (On point) skrev 2024-12-19 19:01:07 följande:

Tycker nog att det är väldigt tramsigt att du inte ska kunna fika eller gå till simhallen tillsammans med ditt barns kompis förälder.
    För det är i egenskap av föräldrar ni umgås. Det har ingenting med kön att göra.

Att din sambo reagerar på detta visar på överdriven osäkerhet och om jag får antyda det, svartsjuka. Detta är något ni måste reda ut. Fundera på om du verkligen vill leva ditt liv så här.

Allt handlar om detaljerna. Det finns personer som har lekdejter med banktankar. Barnen är bara en ursäkt för att kunna träffa någon.

Sen är det oftast inte så.

Om ens sambo uttrycker någon form av oro så ska man respektera det och lita på ens partners bedömning. Det är det normala i en relation. Ens partners åsikt är viktigare än att gå på en lekdejt.

Om det alltid är så att partnern verkar svartsjuk så kan man resonera annorlunda. Finns det bakomliggande orsaker så behöver man reda ut dem. Exempelvis om man själv investerat väldigt lite i relationen men gärna hänger med andra föräldrar så är man själv antagligen orsaken till problemet.

Det är okej att känna osäkerhet i en relation. Men då ska man prata om varför.

• Anonym (Pappa till tre barn)

Att du tycker att det är spännande ska du tolka som en varningssignal att det faktiskt är olämplig när du redan är i en relation. Det är en typisk tidig varningssignal.

• Anonym (Erfaren_man)
    Anonym (On point) skrev 2024-12-19 19:01:07 följande:

Tycker nog att det är väldigt tramsigt att du inte ska kunna fika eller gå till simhallen tillsammans med ditt barns kompis förälder.
    För det är i egenskap av föräldrar ni umgås. Det har ingenting med kön att göra.

Att din sambo reagerar på detta visar på överdriven osäkerhet och om jag får antyda det, svartsjuka. Detta är något ni måste reda ut. Fundera på om du verkligen vill leva ditt liv så här.

Och där kom osäkerhetskortet fram.

Grannen är med stor sannolikhet förtjust i TS, och hon bör tagga ner på umgänget med honom. 
  • Anonym (Toker)

TS tycker att det känns lite spännande att gå på badhus med singelpappan.

Ett vanligt bordellbesök är mer oskyldigt än så.

• Anonym (HD)

Jag är man och i den egenskapen säger jag att det är klart som fan han är sugen på dig. Snälla. Gör dig inte dum. 

• Anonym (On point)

Vad är det med ER folk ?

Ska inte föräldrar kunna umgås med varandra utan att man blandar in sex.
    Är vårt samhälle så sexualiserat att vi inte kan gå till simhallen utan baktankar.

Nej, skärp er

• Anonym (…)
    Anonym (On point) skrev 2024-12-20 12:23:25 följande:

Vad är det med ER folk ?

Ska inte föräldrar kunna umgås med varandra utan att man blandar in sex.
    Är vårt samhälle så sexualiserat att vi inte kan gå till simhallen utan baktankar.

Nej, skärp er

Tagga ner lite, denna man flörtar ju med henne och han verkar inte vara intresserad av att bjuda in hennes man som också är förälder!
    Jag ser ingen anledning till att en person i relation ska umgås med någon som flörtar med en!
    Om min man umgås med en kvinna som flörtar med honom åker han ut med huvudet före !
  • Anonym (On point)
    Anonym (?) skrev 2024-12-20 12:26:13 följande:
    Tagga ner lite, denna man flörtar ju med henne och han verkar inte vara intresserad av att bjuda in hennes man som också är förälder!
    Jag ser ingen anledning till att en person i relation ska umgås med någon som flörtar med en!
    Om min man umgås med en kvinna som flörtar med honom åker han ut med huvudet före !
    Har du varit närvarande i deras liv så du vet att han flörtar med henne? Det kan vara hon som tar vänlighet som flört? Vi vet absolut ingenting om detta.

Om föräldern hade varit kvinna och föreslagit simhallen, hade du då utgått från att hon flörtade? Nej, trodde väl inte det.

Vänlighet verkar misstas som flört nu för tiden. Hur kommer detta sig, tro? 
    Att gå omkring och ana flört och otrohet i varje mänsklig kontakt är sjukt.

Att han inte bjuder in mannen kan bero på att mannen jobbar om dagarna. Medan de är hemma och kan gå på simhallen på dagtid. Konstigare än så behöver det inte vara.
  • Anonym (Erfaren_man)
    Anonym (On point) skrev 2024-12-20 12:49:11 följande:
    Har du varit närvarande i deras liv så du vet att han flörtar med henne? Det kan vara hon som tar vänlighet som flört? Vi vet absolut ingenting om detta.

Om föräldern hade varit kvinna och föreslagit simhallen, hade du då utgått från att hon flörtade? Nej, trodde väl inte det.

Vänlighet verkar misstas som flört nu för tiden. Hur kommer detta sig, tro? 
    Att gå omkring och ana flört och otrohet i varje mänsklig kontakt är sjukt.

Att han inte bjuder in mannen kan bero på att mannen jobbar om dagarna. Medan de är hemma och kan gå på simhallen på dagtid. Konstigare än så behöver det inte vara.
    Man kan inte vara hur naiv och godtrogen som helst. Världen är inte lika rosaskimrande som du önskar. 
Svar på tråden Granne vill gå till simhallen