Granne vill gå till simhallen
Jag har själv gjort utflykter med barnen och deras vänner med förälder (man som kvinna) åtskilliga gånger. Även till simhallar osv. Men om jag hade tänkt tanken att det kunde finnas något mer intresse - alltså spekulerat så som du gör och samtidigt tyckt det kändes spännande- då hade jag inte gått. Det hade känts som att utmana ödet samt mycket respektlöst mot min make. Vilket är vad jag förväntar mig från min man också. Han eller jag kan inte styra och kontrollera hur andra människor känner men vi kan välja att backa undan om vi själva skulle börja njuta av det eller själva flyga iväg i fantasierna. För faktum är att allt din granne gjort är att fråga om en lekdejt på lovet på simhallen - kanske vill han bara ha sällskap, tycker att det känns olustigt att vara ensam vuxen ifall ngt skulle hända osv eller så finns det någon annan orsak. Men det väsentliga är att det där något mer är dina tankar - och hur det låter i ts - förhoppning nästan. Det är det som är (enligt mig såklart) gränsöverskridande.