• Anonym (Svärmor)

Hur kan man vara så jävla otacksam?

Min son och hans fru har precis flyttat in i sitt hus de har köpt. Jag tänkte att de hade mycket att stå i med uppackning och annat, och att de behövde landa lite. Så jag tog initiativ och åkte och storhandlade mat åt dem och fyllde kyl, skafferi och frys.

När jag kom med handlingen blev sonen tacksam, men svärdottern var inte lika uppskattande. Jag sa att jag kan åka och handla åt dem men de får swisha mig för maten för den kan jag inte bjuda på. Det blev ca 1300 med allt. Svärdottern sa då att hon tycker jag måste fråga om såna saker innan jag gör det så det är okej och att summan att handla för är okej. Sen sa hon när jag packade upp allt att det och det och det äter inte dem och att hon var tacksam för omtanken men jag måste fråga dom nästa gång för hon hade planerat veckans meny redan och tänkt handla efter den. Min son sa glatt att det blev jättebra och de kan vara flexibla, men svärdottern var lite sur och otacksam. Jag känner att här hjälper man till och så bemöts man med en sur min från svärdottern för det inte blev som hon ville. Hon har kontrollbehov deluxe.

Hur kan man vara så jävla otacksam rent ut sagt mot folk som underlättar och hjälper en?

• Svar på tråden Hur kan man vara så jävla otacksam?
  • Anonym (Hjälp)

Jag hoppas att du skojar. Om du köper mat om ingen har bett dig om att köpa, då betalar du. 

Om någon bett dig att handla, så betalar den som bett dig om det.

• Missminime
    Anonym (Svärmor) skrev 2024-11-26 18:50:28 följande:
    Mjölk, smör, bröd och ost är några axplock av vad jag handlade. Men det var FEL mjölk, FEL bröd (jag köpte grovt bröd med frön i, svärdottern ville tydligen ha ljust bröd typ hönökaka). Jag köpte lite mer hälsosam mat helt enkelt, för jag bryr mig. Svärdottern köper mycket skräp i mina ögon och det kan vara nyttigt att testa annat än det hon är van vid.
    Ja du answe att det är skräpmat men uppenbarligen tycker inte hon det! Vill hon ha prova något nyttigt så är det upp till henne/dom inte till dig! Dom är vuxna o får ta sina egna beslut! Rejält övertramp o inte alls okej
  • Missminime
    Anonym (Svärmor) skrev 2024-11-26 19:18:43 följande:
    Knappast.
    Jag blir sur och ledsen över att hon är så jävla otacksam. Vad hon äter skiter jag i, att jag uppmuntrar vissa saker är ju en annan sak. Men sen är det hennes val.

Jag ville hjälpa de lite nu när de precis har flyttat till sitt nya hus. Men det borde jag ju inte gjort då tydligen.
    Snacka om att ta på sig offerkofta
  • Anonym (Lisa)

Ett klart övertramp från din sida. Hur kan du komma på tanken att åka och handla och sedan be om pengar för det. Så gör man bara inte. om du hade velat hjälpt till med handling så hadd du frågat dem om de ville ha hjälp med det och fått en lista från dem vad du skulle handla. Det här är ju som att komma med en present och sedan be om att få betalt för den från den du gett present. 

• Anonym (En sketen blära)
    Anonym (Svärmor) skrev 2024-11-26 19:21:15 följande:
    Hon är inte inne på familjeliv-sajten. Men om hon nu skulle läsa så kanske hon tänker till.
    Haha, ja verkligen!

Här har vi ju en hel storm av medhåll och anhängare som anser att andra ska få använda ens egna pengar utan att fråga!
    Snälla, visa henne tråden!
  • Virriga Vera
    Anonym (Svärmor) skrev 2024-11-26 19:07:28 följande:
    De har gått och väl råd. Problemet är bara att svärdottern planerar en meny och blir tydligen extremt fast vid den, det är stört omöjligt att avvika från den menyn hon har planerat för då blir hon sur.
    Men det är väl inte ditt problem? Hur i hela friden kan du bara tycka att det är ok att du lägger dig i deras matvanor?
  • Anonym (du)

Det är inte otacksamt att tacka nej till något som man inte vill ha och som man dessutom förväntas betala för. 

Du borde ha frågat vad de ville ha för mat och sen kollat av att summan du handlade för var okej.

Hur skulle du reagera om svärdottern gjorde detsamma mot dig? Kom med en kasse full med mat som du inte äter och sen kräver betalt för maten?

• Räkan77

Storhandla och fylla kyl, frys och skafferi för 1300 kr.... Ja då blir det ju väldigt mycket nyttig mat. Typ bara torkade linser och bönor och rotfrukter. 

• Anonym (snäll)

Tur att det blev tydligt att hon INTE uppskattar det så att du inte gör så fler gånger. Jag skulle verkligen verkligen inte gilla det, men skulle förmodligen inte våga säga nåt av rädsla att att såra. 

• fornminne

Svärdottern bestämmer inte vad sonen ska äta, däremot vad hon själv ska äta. Förhoppningsvis bestämmer båda över matlagning och budget, men även om svärdottern är en sån som styr och ställer, eller inte kan kompromissa, är ju TS inte ett dugg bättre.

Kanske har sonen valt en dominant och gränslös partner, eller hamnat med en sådan, för att han har växt upp med en dominant och gränslös mamma?

Om nu tråden är sann, vilket jag betvivlar. 

Svar på tråden Hur kan man vara så jävla otacksam?