• Anonym (Svärmor)

Hur kan man vara så jävla otacksam?

Min son och hans fru har precis flyttat in i sitt hus de har köpt. Jag tänkte att de hade mycket att stå i med uppackning och annat, och att de behövde landa lite. Så jag tog initiativ och åkte och storhandlade mat åt dem och fyllde kyl, skafferi och frys.

När jag kom med handlingen blev sonen tacksam, men svärdottern var inte lika uppskattande. Jag sa att jag kan åka och handla åt dem men de får swisha mig för maten för den kan jag inte bjuda på. Det blev ca 1300 med allt. Svärdottern sa då att hon tycker jag måste fråga om såna saker innan jag gör det så det är okej och att summan att handla för är okej. Sen sa hon när jag packade upp allt att det och det och det äter inte dem och att hon var tacksam för omtanken men jag måste fråga dom nästa gång för hon hade planerat veckans meny redan och tänkt handla efter den. Min son sa glatt att det blev jättebra och de kan vara flexibla, men svärdottern var lite sur och otacksam. Jag känner att här hjälper man till och så bemöts man med en sur min från svärdottern för det inte blev som hon ville. Hon har kontrollbehov deluxe.

Hur kan man vara så jävla otacksam rent ut sagt mot folk som underlättar och hjälper en?

• Svar på tråden Hur kan man vara så jävla otacksam?
  • Dimisi
    Anonym (Nix) skrev 2024-11-26 18:52:32 följande:

Svårt att tro på detta men för sakens skull: Jag hade inte uppskattat detta.

Jag har också svårt att tro att detta är en seriös tråd.
  • Anonym (.)
    Anonym (Svärmor) skrev 2024-11-26 19:07:28 följande:
    De har gått och väl råd. Problemet är bara att svärdottern planerar en meny och blir tydligen extremt fast vid den, det är stört omöjligt att avvika från den menyn hon har planerat för då blir hon sur.
    Och du blir sur för att du inte får bestämma vad hon ska äta...
  • Anonym (?)
    Anonym (Svärmor) skrev 2024-11-26 18:53:43 följande:
    Jag är pensionär och har inte råd att bjuda på en veckohandling till en barnfamilj.
    Så varför gjorde du det då?
    Rejält övertramp och sedan ha mage att kräva betalning!
    Verkar som om du inte tänkt alls och jag förstår verkligen motreaktionen.
    Planerar du att lägga dig i deras liv framöver också?
    Ha synpunkter på möblering och ev. barnuppfostran?
    Förstår att du menade väl - men du kanske ska lyssna in din omgivning.
  • Raggartjejen
    Anonym (Svärmor) skrev 2024-11-26 18:50:28 följande:
    Mjölk, smör, bröd och ost är några axplock av vad jag handlade. Men det var FEL mjölk, FEL bröd (jag köpte grovt bröd med frön i, svärdottern ville tydligen ha ljust bröd typ hönökaka). Jag köpte lite mer hälsosam mat helt enkelt, för jag bryr mig. Svärdottern köper mycket skräp i mina ögon och det kan vara nyttigt att testa annat än det hon är van vid.
    Men du bestämmer inte vad dom ska äta!
    Det är du som har kontrollbehov,  inte svärdotter!
  • Anonym (Svärmor)
    Anonym (.) skrev 2024-11-26 19:16:05 följande:
    Och du blir sur för att du inte får bestämma vad hon ska äta...
    Knappast.
    Jag blir sur och ledsen över att hon är så jävla otacksam. Vad hon äter skiter jag i, att jag uppmuntrar vissa saker är ju en annan sak. Men sen är det hennes val.

Jag ville hjälpa de lite nu när de precis har flyttat till sitt nya hus. Men det borde jag ju inte gjort då tydligen.
  • Anonym (Kylskåpet)
    Dimisi skrev 2024-11-26 19:14:09 följande:
    Jag har också svårt att tro att detta är en seriös tråd.
    Det finns väl ingen som skriver detta då det finns en stor risk att svärdottern läser detta? Så jag börjar tvivla ....
  • Raggartjejen
    Anonym (Svärmor) skrev 2024-11-26 19:07:28 följande:
    De har gått och väl råd. Problemet är bara att svärdottern planerar en meny och blir tydligen extremt fast vid den, det är stört omöjligt att avvika från den menyn hon har planerat för då blir hon sur.
    Dom bestämmer vad dom ska äta!
  • Anonym (Svärmor)
    Anonym (Kylskåpet) skrev 2024-11-26 19:19:12 följande:
    Det finns väl ingen som skriver detta då det finns en stor risk att svärdottern läser detta? Så jag börjar tvivla ....
    Hon är inte inne på familjeliv-sajten. Men om hon nu skulle läsa så kanske hon tänker till.
  • Anonym (.)
    Anonym (Svärmor) skrev 2024-11-26 19:18:43 följande:
    Knappast.
    Jag blir sur och ledsen över att hon är så jävla otacksam. Vad hon äter skiter jag i, att jag uppmuntrar vissa saker är ju en annan sak. Men sen är det hennes val.

Jag ville hjälpa de lite nu när de precis har flyttat till sitt nya hus. Men det borde jag ju inte gjort då tydligen.
    Att de slänger maten, som du tvingat dem att betala, gör det inte bättre.

Om du vill hjälpa dem i fortsättningen så fråga dem vad de vill ha för hjälp. Förutsätt inte att du själv vet bäst. De är inte barn.
  • Anonym (Svärmor)
    Raggartjejen skrev 2024-11-26 19:20:48 följande:
    Dom bestämmer vad dom ska äta!
    Ja? men hur man kan bli så insnöad på en planerad meny övergår mitt förstånd. Det är inte ett Giltigt skäl att bete sig illa anser jag.
Svar på tråden Hur kan man vara så jävla otacksam?