• Anonym (Mamma)

Varför blev min ena son annorlunda? Varför får jag stöd av bekanta, men inte från Familjeliv?

Få tillbaka min son kommer aldrig ske. Jag gav matlåda och gav den till min bekant, för att han skulle ge den till min son, som har avslutat kontakten med mig. Men min bekant bekräftade att min son inte vill ha matlådan, som fanns mat i.

Min yngsta son har avslutat kontakten. Jag slog mina barn när dessa var små. Men min äldsta son, han har jag kontakt med och han bor hemma hos mig.

Min bekant stöttar mig i detta svåra. Alla tycker synd om mig.

Men på Familjeliv får jag massor av kritik.

Jag förstår inte varför jag får kritik här, men förståelse ifrån bekanta?

Varför min yngsta son avslutar kontakten, men min äldsta son älskar mig?

• Svar på tråden Varför blev min ena son annorlunda? Varför får jag stöd av bekanta, men inte från Familjeliv?
  • Anonym (E)
    Anonym (A) skrev 2024-11-24 12:59:52 följande:
    Håller med. Jag gjorde en liknande sak här för 6-7 år sedan. Det var lättare att skriva här än att få hjälp av en vettig terapeut. 
    Att du postar en massa trådar om samma sak, aggressivt perspektiv under flera år?
  • Anonym (E)

Det är inte från enbart två håll denna TS brukar posta heller. Plus alla intrasslade lögner, så tråkigt. Panta mera.

• Anonym (Omvänt)
    Anonym (E) skrev 2024-11-24 13:01:08 följande:
    Varför ska man vända på sitt scenario i x antal trådar när responsen är samma, vad ger det? Vad om alla andra eljest trådar från rätt håll? Nej, det är inte ett troligt scenario att detta är någon form av bearbetning.
    Jag säger inte att man ska. Det verkar, som sagt, inte vara särskilt effektivt. 

Jag säger bara att jag inte tror att TS senaste inlägg är lögn.
  • Anonym (A)
    Anonym (E) skrev 2024-11-24 13:02:06 följande:
    Att du postar en massa trådar om samma sak, aggressivt perspektiv under flera år?
    Nej jag var inte aggressiv direkt och det var under kanske 1 år. Jag vet inte TS bakgrund och vill inte döma men om det hen säger stämmer så är det något mycket traumatiskt som är bakom. Det jag hade att bearbeta var också traumatiskt men det var något helt annat.
  • ciann

Jag skickar kärlek till TS. Jag förstår att du råkat hemskt illa ut i din familj. Och att min mor och bror basunerat ut en "sanning" som gagnar dem. En jättesvårt situation att ta sig ur. 

Jag förstår också att du vänt på situationen och skrivit från det perspektiv som du uppfattar att din mor har. 

Jag hoppas att fått ut något av dina trådar, som jag genom åren följt med förfäran. Men hoppas också att du får hjälp i det verkliga livet, att du hittar sanna vänner du kan känna tillit till. 

Mest av allt hoppas jag att tråden inte är sann. Men tyvärr tror jag att den är det. 

• Anonym
    Anonym (Mamma) skrev 2024-11-24 11:03:16 följande:

Hej Anonym (Omvänt) och hej alla andra!

Det citerade inlägget är väldigt träffande. Först och främst vill jag be om ursäkt för mina tidigare inlägg här. Jag är sonen, och jag ber er alla om förlåtelse! Förlåt för alla känslor jag väckt, för mitt ?trollande? och för hur jag provocerat.

Har du inte hört det där om att ropa "varg"?
    Om du har ljugit en gång så är förtroendekapitalet såklart borta. Att du ens är sonen är naturligtvis mycket osannolikt även det.

• Anonym
    Anonym (Mamma) skrev 2024-11-24 11:03:16 följande:

Jag är aktiv och svarar så gott jag kan!

En annan lögn. Standard är ju på sin höjd ett par inlägg och sedan försvinner du ifrån tråden du själv startat.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Omvänt) skrev 2024-11-24 13:13:38 följande:
    Jag säger inte att man ska. Det verkar, som sagt, inte vara särskilt effektivt. 

Jag säger bara att jag inte tror att TS senaste inlägg är lögn.
    ciann skrev 2024-11-24 18:46:52 följande:

Jag skickar kärlek till TS. Jag förstår att du råkat hemskt illa ut i din familj. Och att min mor och bror basunerat ut en "sanning" som gagnar dem. En jättesvårt situation att ta sig ur. 

Jag förstår också att du vänt på situationen och skrivit från det perspektiv som du uppfattar att din mor har. 

Jag hoppas att fått ut något av dina trådar, som jag genom åren följt med förfäran. Men hoppas också att du får hjälp i det verkliga livet, att du hittar sanna vänner du kan känna tillit till. 

Mest av allt hoppas jag att tråden inte är sann. Men tyvärr tror jag att den är det. 

Hej till er båda!

Ja, detta är jag/sonen som skriver. Jag skapade trådarna och utgick utifrån hur mamma skulle svarat. Men trådarnas start är taget ifrån verkligheten och även andra händelseförlopp, så som när jag en gång bjöd två vänner på karusellbiljetter.

Jag fann det intressant att Anonym (Omvänt) förstod att det var jag/sonen som skrev och skapade trådarna för bekräftelse för någonting.
    ''Det är tvärtomtrådar startade av sonen. Jag tror att han försöker förstå vad han varit med om genom att vända på perspektivet. Men med tanke på i hur många trådar saken ältats så verkar det inte vara någon effektiv metod.''

Hur personen visste, tycker jag är en förvånansvärt bra tecken på hög empati/sympatisk förmåga och läsa av sits/människor.

ciann: Jag ber så innerligt om ursäkt för att jag har bland annat dig fått följa med på trådarnas resa och tagit åt dig av känslor och beröring. Förlåt mig så mycket!

Jag fick utav något stort ifrån trådarna och det blev framförallt den första ''Mamma'' tråden. Där indirekta stöd och sympati blev mot mig och utskällning mot mamma - Jag har trots allt länge förstått att om andra människor utifrån släkt och familj bara såg och visste vad jag varit med om, så hade man absolut skällt ut min familj. Som barn hade man gjort all i sin makt för att få mig komma bort ifrån familjen och släkten.

Men att vittna om det fina indirekta stödet och sympatin, var bara något jag kunde drömma om. Det blev en fin sympati. Dessvärre blev det senare att jag ville bara ha mer.

Men efter vad Anonym (omvänt) skrev, kunde jag inte låta bli. Dels att samvetet som egentligen kom åt mig, då jag trots allt berör läsare. Men också att jag såg chansen att öppna upp mig. Denna typ av teater kommer att avslutas och jag kommer istället endast använda denna tråden, fram tills tråden dör ut. Men jag kan stanna kvar här med frågor, kritik m.m. Jag förtjänar att bli utskälld.

Jag har funderat på att röja min anonymitet, men samtidigt vet jag inte om jag ger ut signalen på fel sätt. Men om man vill att jag skriver med min användarnamn och inte ''Anonym (Mamma)'', så kan jag göra det.

Men i första hand, ber jag mycket stor förlåtelse och i andra hand, så får man absolut skriva vad man vill och jag kommer som sagt vara aktiv. Inte som karaktären ''Mamma'', utan nu är det jag. Jag är jag, liksom sonen - Som alltid varit den som skrivit.
  • Anonym (R L)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-11-24 21:38:52 följande:
    ciann skrev 2024-11-24 18:46:52 följande:

Hej till er båda!

Ja, detta är jag/sonen som skriver. Jag skapade trådarna och utgick utifrån hur mamma skulle svarat. Men trådarnas start är taget ifrån verkligheten och även andra händelseförlopp, så som när jag en gång bjöd två vänner på karusellbiljetter.

Jag fann det intressant att Anonym (Omvänt) förstod att det var jag/sonen som skrev och skapade trådarna för bekräftelse för någonting.
    ''Det är tvärtomtrådar startade av sonen. Jag tror att han försöker förstå vad han varit med om genom att vända på perspektivet. Men med tanke på i hur många trådar saken ältats så verkar det inte vara någon effektiv metod.''

Hur personen visste, tycker jag är en förvånansvärt bra tecken på hög empati/sympatisk förmåga och läsa av sits/människor.

ciann: Jag ber så innerligt om ursäkt för att jag har bland annat dig fått följa med på trådarnas resa och tagit åt dig av känslor och beröring. Förlåt mig så mycket!

Jag fick utav något stort ifrån trådarna och det blev framförallt den första ''Mamma'' tråden. Där indirekta stöd och sympati blev mot mig och utskällning mot mamma - Jag har trots allt länge förstått att om andra människor utifrån släkt och familj bara såg och visste vad jag varit med om, så hade man absolut skällt ut min familj. Som barn hade man gjort all i sin makt för att få mig komma bort ifrån familjen och släkten.

Men att vittna om det fina indirekta stödet och sympatin, var bara något jag kunde drömma om. Det blev en fin sympati. Dessvärre blev det senare att jag ville bara ha mer.

Men efter vad Anonym (omvänt) skrev, kunde jag inte låta bli. Dels att samvetet som egentligen kom åt mig, då jag trots allt berör läsare. Men också att jag såg chansen att öppna upp mig. Denna typ av teater kommer att avslutas och jag kommer istället endast använda denna tråden, fram tills tråden dör ut. Men jag kan stanna kvar här med frågor, kritik m.m. Jag förtjänar att bli utskälld.

Jag har funderat på att röja min anonymitet, men samtidigt vet jag inte om jag ger ut signalen på fel sätt. Men om man vill att jag skriver med min användarnamn och inte ''Anonym (Mamma)'', så kan jag göra det.

Men i första hand, ber jag mycket stor förlåtelse och i andra hand, så får man absolut skriva vad man vill och jag kommer som sagt vara aktiv. Inte som karaktären ''Mamma'', utan nu är det jag. Jag är jag, liksom sonen - Som alltid varit den som skrivit.
    Märkligt att du blir förvånad att folk känner igen dig. Familjeliv är ett litet forum och det är lätt att känna igen dina inlägg, oavsett vilken person du utger dig för att vara. Ofta räcker det med rubriken. Säger det bara för din skull, så att du inser det. Särskilt med tanke på att du ibland skriver från ditt eget nick.
  • Anonym (E)

Lol det är inte som att det är första eller andra eller fjärde gången som någon säger precis samma sak: att tråden är Omvänd.

Svar på tråden Varför blev min ena son annorlunda? Varför får jag stöd av bekanta, men inte från Familjeliv?