• Anonym (Mamma)

Varför blev min ena son annorlunda? Varför får jag stöd av bekanta, men inte från Familjeliv?

Få tillbaka min son kommer aldrig ske. Jag gav matlåda och gav den till min bekant, för att han skulle ge den till min son, som har avslutat kontakten med mig. Men min bekant bekräftade att min son inte vill ha matlådan, som fanns mat i.

Min yngsta son har avslutat kontakten. Jag slog mina barn när dessa var små. Men min äldsta son, han har jag kontakt med och han bor hemma hos mig.

Min bekant stöttar mig i detta svåra. Alla tycker synd om mig.

Men på Familjeliv får jag massor av kritik.

Jag förstår inte varför jag får kritik här, men förståelse ifrån bekanta?

Varför min yngsta son avslutar kontakten, men min äldsta son älskar mig?

• Svar på tråden Varför blev min ena son annorlunda? Varför får jag stöd av bekanta, men inte från Familjeliv?
  • Anonym (Killgissar)

Kanske för att de flesta vänder sig emot barnmisshandel? Och din yngste son tar inte sån skit, tack och lov. På FL faller man inte lika lätt för snyfthistorier heller när barn råkar illa ut. Inte ett dugg synd om dig.

• Aniiee

Därför att på familjeliv så säger folk vad de faktiskt tycker om er situation. Det är inte som att detta är den enda tråden du har gjort, som du själv skiver. Dina bekanta har ett annat förhållande till dig, och säger därför det de vet att du vill höra eller tiger still om saken. Det ingår i det sociala kontraktet.

Din yngsta son har avslutat kontakten med dig för att han bedömmer att han mår bättre av att inte ha kontakt med dig. Din äldre son gör en annan bedömning. Visst vard et så att han också var med på misshandeln av lillebror? 

Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Anonym (Mamma C)

Förmodligen för att du omger dig med ja-sägare som säger allt du vill höra.

På Familjeliv är det en blandning av människor och ingen känner dig och har ingen anledning att tycka synd om en barnmisshandlare.

Du får acceptera att din son inte vill ha kontakt med dig efter sin tuffa uppväxt. Han håller dig ansvarig och du vill inte ta det ansvaret. Då kan ni inte mötas. 

• Anonym (Kl)

Stackars barn, att du bara kan göra så som förälder. Du borde såklart blivit av med vårdanden om dina barn. Båda dina söner borde bryta kontakten med dig. Nej, det är inte synd om dig alls. 

• Raggartjejen

Jag skulle också avsluta kontakten med dig om jag var ditt barn.
    Min mamma har misshandlat mig psykiskt under många år och jag har ingen kontakt med henne längre.
    Jag har en 10 år yngre halvsyster som har kontakt med mamma.
    Jag har ingen kontakt med min syster heller eftersom hon är mammas lilla gulligare.

• Anonym (E)

Hm, vad sägs som att inte alla på FL är naiva spånhuvuden? Historien är tröttsam och lika falskklingande som vanligt.

• Minimalen

Troligen för att du är personen som brukar vilja rättfärdiga att du när sonen var liten brukade ge bort hans saker för att du inte ville komma tomhänt till släktingar och vänner. Dessutom sålde du hans saker på loppmarknader tillsammans med dina väninnorna. När han blev ledsen så trodde du bara att han skulle förlåta dig. Storebror fick behålla sina saker för att han var arg av sig. Dessutom brydde du dig inte om att han misshandlade lillebror. Sånt ger trauma för livet.

• klyban
    Anonym (Mamma) skrev 2024-11-21 15:46:46 följande:
    Varför blev min ena son annorlunda? Varför får jag stöd av bekanta, men inte från Familjeliv?

Få tillbaka min son kommer aldrig ske. Jag gav matlåda och gav den till min bekant, för att han skulle ge den till min son, som har avslutat kontakten med mig. Men min bekant bekräftade att min son inte vill ha matlådan, som fanns mat i.

Min yngsta son har avslutat kontakten. Jag slog mina barn när dessa var små. Men min äldsta son, han har jag kontakt med och han bor hemma hos mig.

Min bekant stöttar mig i detta svåra. Alla tycker synd om mig.

Men på Familjeliv får jag massor av kritik.

Jag förstår inte varför jag får kritik här, men förståelse ifrån bekanta?

Varför min yngsta son avslutar kontakten, men min äldsta son älskar mig?

Världens enklaste sak och förstå varför det blir så och pga du slog dina barn och de kan ventilera den ilskan emot dig och som anhöriga och vänner inte riktigt har på samma sätt.(Och pga verkligheten fungerar lite annorlunda.)

Och samma sekund du säger att det förekom slag, det var samma sekund din tråd inte skulle få stöd.
    Jag tror inte det spelar någon som helst roll vart du vänder dig för forum, så kommer du få samma respons är min gissning.

Men lycka till och hoppas du fått i ordning på vad det nu som gav dessa aggressioner.
    Och att ni får kontakt igen, och låter som det kommer ta ett tag, men ge inte upp även när det blir nobben.
    Sen matlådor känns kanske inte som rätt väg och gå och när han är som jag uppfattar det och arg.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Lynx123

Men inte nu igen. Om du inte fattar att det både är fel och olagligt att slå sina barn så kommer du aldrig förstå vad som hänt i er relation. 

• Anonym (Inte enäggstvillingar)

Söner, om de inte är enäggstvillingar kan vara rätt olika varandra. Så bara för att din ena son kan förlåta så säger det inte att din andra kan.

Att dina bekanta stöttar dig beror nog på att det är dina bekanta, de är säkerligen rätt kritiska mot ditt agerande de med, men gillar dig så mycket att de väljer att stötta dig trots det.  

Svar på tråden Varför blev min ena son annorlunda? Varför får jag stöd av bekanta, men inte från Familjeliv?