• Anonym (Mamma)

Varför blev min ena son annorlunda? Varför får jag stöd av bekanta, men inte från Familjeliv?

Få tillbaka min son kommer aldrig ske. Jag gav matlåda och gav den till min bekant, för att han skulle ge den till min son, som har avslutat kontakten med mig. Men min bekant bekräftade att min son inte vill ha matlådan, som fanns mat i.

Min yngsta son har avslutat kontakten. Jag slog mina barn när dessa var små. Men min äldsta son, han har jag kontakt med och han bor hemma hos mig.

Min bekant stöttar mig i detta svåra. Alla tycker synd om mig.

Men på Familjeliv får jag massor av kritik.

Jag förstår inte varför jag får kritik här, men förståelse ifrån bekanta?

Varför min yngsta son avslutar kontakten, men min äldsta son älskar mig?

• Svar på tråden Varför blev min ena son annorlunda? Varför får jag stöd av bekanta, men inte från Familjeliv?
  • Anonym (Trollafton)

Då var det dags igen, FL spammas med trådar om mamman med sitt tondöva barn, tjejen som inte njuter av sex men har det ändå och inte oväntat kommer nu mamman som slog sina barn, sålde barnets leksaker, tittade på när andra sonen misshandlade detta barn och nu undrar varför barnet i vuxen ålder har brutit med henne.
    VI HAR HÖRT ALLT FLERA GÅNGER FÖRUT! 

https://www.familjeliv.se/forum/thread/82405914-att-ge-bort-barns-leksaker-kan-orsaka-trauma

https://www.familjeliv.se/forum/thread/81695612-hur-skall-jag-fa-min-snart-30-ariga-son-att-glomma-det-forflutna

https://www.familjeliv.se/forum/thread/82773455-min-son-25-skriker-och-gapar-pa-mig-och-har-allmant-konstig-beteende-han-pastar-att-jag-gjorde-sa-nar-han-var-ett-barn/10

• Jemp
    Anonym (Mamma) skrev 2024-11-21 15:46:46 följande:
    Varför blev min ena son annorlunda? Varför får jag stöd av bekanta, men inte från Familjeliv?

Få tillbaka min son kommer aldrig ske. Jag gav matlåda och gav den till min bekant, för att han skulle ge den till min son, som har avslutat kontakten med mig. Men min bekant bekräftade att min son inte vill ha matlådan, som fanns mat i.

Min yngsta son har avslutat kontakten. Jag slog mina barn när dessa var små. Men min äldsta son, han har jag kontakt med och han bor hemma hos mig.

Min bekant stöttar mig i detta svåra. Alla tycker synd om mig.

Men på Familjeliv får jag massor av kritik.

Jag förstår inte varför jag får kritik här, men förståelse ifrån bekanta?

Varför min yngsta son avslutar kontakten, men min äldsta son älskar mig?

Familjeliv har ett råare klimat än verkliga livet. 

Vänner har ofta mer acceptans, en relation som gör att man ser det som sin uppgift eller väljer att lägga fokus på att stötta trots att man inte tycker allt är kloka val.

Här ställer du frågan VARFÖR och får svar därefter. Gör du det till dina vänner också, eller ber du mer om stöttning och utrymme att älta?

Avslutningsvis är dina söner (och vi på familjeliv) olika personer som agerar på olika sätt. Dessutom hade väl yngsta varit utsatt av äldsta också?

• Anonym (Trollafton)

SLUTA MATA! 

VI HAR LÄST DETTA FLERA GÅNGER FÖRUT!

• Anonym (Trollafton)
    Jemp skrev 2024-11-22 19:39:58 följande:

Familjeliv har ett råare klimat än verkliga livet. 

Vänner har ofta mer acceptans, en relation som gör att man ser det som sin uppgift eller väljer att lägga fokus på att stötta trots att man inte tycker allt är kloka val.

Här ställer du frågan VARFÖR och får svar därefter. Gör du det till dina vänner också, eller ber du mer om stöttning och utrymme att älta?

Avslutningsvis är dina söner (och vi på familjeliv) olika personer som agerar på olika sätt. Dessutom hade väl yngsta varit utsatt av äldsta också?

Sluta mata trollet
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (Trollafton) skrev 2024-11-22 19:40:50 följande:
    Sluta mata trollet
    50% av trådarna är påhittade av människor med för mycket fri tid i sina liv.
  • Anonym (Trollafton)
    Jemp skrev 2024-11-22 19:44:21 följande:

Vill man bli förlåten behöver man ju också visa ånger.

Varför fortsätter du mata trollet?
    TS återkommer med något års mellanrum med samma story. kolla länkarna jag delade, det är samma person.
  • Anonym (Trollafton)
    Anonym (Märkligt) skrev 2024-11-22 19:42:37 följande:
    Absolut men lite nytänkande hade ju varit trevligt, verkar som trollet har dålig fantasi som återanvänder samma scenarier hela tiden.
  • EpicF
    Anonym (Märkligt) skrev 2024-11-22 19:42:37 följande:
    Och det kom du på nu? 🤔
  • Anonym (Märkligt)
    EpicF skrev 2024-11-22 20:08:42 följande:
    Och det kom du på nu? 🤔
    Nä, men om man ska vara realistisk så lär det vara så. Det innebär i sin tur att det i princip är onödigt att hänga här och kommentera eftersom det mesta är påhittat.

Varför hänger du här och hur förhåller du dig till att så mycket egentligen är fantasier och påhitt?
Svar på tråden Varför blev min ena son annorlunda? Varför får jag stöd av bekanta, men inte från Familjeliv?