• Anonym (Mamma)

Varför blev min ena son annorlunda? Varför får jag stöd av bekanta, men inte från Familjeliv?

Få tillbaka min son kommer aldrig ske. Jag gav matlåda och gav den till min bekant, för att han skulle ge den till min son, som har avslutat kontakten med mig. Men min bekant bekräftade att min son inte vill ha matlådan, som fanns mat i.

Min yngsta son har avslutat kontakten. Jag slog mina barn när dessa var små. Men min äldsta son, han har jag kontakt med och han bor hemma hos mig.

Min bekant stöttar mig i detta svåra. Alla tycker synd om mig.

Men på Familjeliv får jag massor av kritik.

Jag förstår inte varför jag får kritik här, men förståelse ifrån bekanta?

Varför min yngsta son avslutar kontakten, men min äldsta son älskar mig?

• Svar på tråden Varför blev min ena son annorlunda? Varför får jag stöd av bekanta, men inte från Familjeliv?
  • Anonym (Xana)

Med tanke på hur du skriver så misstänker jag att du är invandrare? Vill inte förolämpa, men man märker det på texten. Ser de annorlunda på uppfostran därifrån du kommer, och det där är tillåtet att slå barn?

• Anonym (E)
    Anonym (Xana) skrev 2024-11-22 15:10:31 följande:

Med tanke på hur du skriver så misstänker jag att du är invandrare? Vill inte förolämpa, men man märker det på texten. Ser de annorlunda på uppfostran därifrån du kommer, och det där är tillåtet att slå barn?

Men dra mig... TS är en karaktär.
  • Anonym (Märta)

För att dina vänner tycker om dig. Man vill ofta hjälpa folk man gillar även om de har gjort fel.

Dina bekanta vill förmodligen inte starta en konflikt med dig. De ser kanske att det inte skulle leda till något positivt för någon. 

Vet dina bekanta ens om att du misshandlade dina pojkar, gjorde dig av med deras saker mm? 

Vi känner inte dig utan skriver därför vad vi tycker om det du har gjort. 

• Anonym (Därför)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-11-21 15:46:46 följande:
    Varför blev min ena son annorlunda? Varför får jag stöd av bekanta, men inte från Familjeliv?

Få tillbaka min son kommer aldrig ske. Jag gav matlåda och gav den till min bekant, för att han skulle ge den till min son, som har avslutat kontakten med mig. Men min bekant bekräftade att min son inte vill ha matlådan, som fanns mat i.

Min yngsta son har avslutat kontakten. Jag slog mina barn när dessa var små. Men min äldsta son, han har jag kontakt med och han bor hemma hos mig.

Tror inte att alla tycker synd om dig. Det är inte du som är offret här utan din son! Du glömde att din son blev vuxen en dag och kan bestämma själv och välja bort dig ur hans liv. Jag och mina syskon hade en liknande uppväxt som han och min pappa dog väldigt ensam trots flera barn. Kärlek till sina föräldrar är inget man kan kräva utan den förtjänar man. Och det gör tyvärr inte du. Var tacksam istället för att din andra son vill ha kontakt. Men han tycktes ju komma lindrigare undan. 
  • Anonym (M)

Man brukar umgås med andra som funkar ungefär som än själv. Du umgås i en krets där misshandel och våld ses som okej fast det både är olagligt och förstör barnens liv. De flesta tycker inte sånt är okej det är därför du får skit här.

• Agda90
    Anonym (Mamma) skrev 2024-11-21 15:46:46 följande:

Du misshandlade dina barn. Du tog din sons leksaker i h sålde dem och en massa annat skit.vad förväntar du dig, att folk ska tycka synd om sig????? 
  • EpicF

Du misshandlade dina barn när se var små och du är överraskad varför din yngsta har sagt upp kontakten och varför folk på familjeliv kritiserar sig!? 

Seriöst? Förstår du inte själv att är barnmisshandel som är grunden till att sin yngste son har sagt upp kontakten med dig och att du får kritik. 🤔

Din äldsta son är väl lika skruvad som dig eftersom han fortfarande i vuxen ålder bor hemma hos dig. En mamma som misshandlade honom som barn. 

• EpicF
    Anonym (Xana) skrev 2024-11-22 15:10:31 följande:

Spelar ingen roll om ts är invandrare. Barnaga/barnmisshandel är förbjudet i Sverige för alla, oavsett ursprung. 
  • Anonym (Märkligt)

Vissa personers definition av att vara taskig är att inte hålla med dom i allt.

Svar på tråden Varför blev min ena son annorlunda? Varför får jag stöd av bekanta, men inte från Familjeliv?