Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Varför blev min ena son annorlunda? Varför får jag stöd av bekanta, men inte från Familjeliv?

Anonym (Omvänt) skrev 2024-11-24 12:54:27 följande:
    Anonym (M2) skrev 2024-11-24 12:25:26 följande:
    Du kan dra den om Rödluvan också 😅

Är det verkligen så otroligt att en ensam människa försöker bearbeta sina trauman med hjälp av ett nätforum?

Terapi är antingen dyrt eller svårt att få tillgång till. Plus att det kan kännas lättare att skriva till anonyma främlingar än att sitta ansikte mot ansikte med någon som har som jobb att gräva i ens innersta.
    Håller med. Jag gjorde en liknande sak här för 6-7 år sedan. Det var lättare att skriva här än att få hjälp av en vettig terapeut. 
  • Anonym (A)
    Anonym (E) skrev 2024-11-24 13:02:06 följande:
    Att du postar en massa trådar om samma sak, aggressivt perspektiv under flera år?
    Nej jag var inte aggressiv direkt och det var under kanske 1 år. Jag vet inte TS bakgrund och vill inte döma men om det hen säger stämmer så är det något mycket traumatiskt som är bakom. Det jag hade att bearbeta var också traumatiskt men det var något helt annat.
Svar på tråden Varför blev min ena son annorlunda? Varför får jag stöd av bekanta, men inte från Familjeliv?