• Anonym (Farmors råd)

Stämmer det här (Bra män är upptagna)

Det här är väl berättade farmor för mig att alla bra män är upptagna efter 25 så om man vill ha en bra man MÅSTE man lägga an på en upptagen man och man skall hålla sig borta från ungkarlar om de är över 25. Farmor var gift flera gånger vilket hon sa stödde hennes resonemang (Lyssna på mig jag har varit gift flera gånger din mamma har bara varit gift med din pappa ingen annan) och hade väldigt mycket olika livs- och relationsråd som mamma blev jätteupprörd över. En del var rätt galna som att ju sämre än kvinna är i sängen ju bättre är hon på att laga mat och hon själv hade aldrig lagat mat utan ätit ute eller haft hushållerska som lagade mat.

Men vi tar detta...ligger det något i det? Är alla bra män upptagna efter 25 och man måste försöka stjäla en man från en annan kvinna för att få en bra man?

• Svar på tråden Stämmer det här (Bra män är upptagna)
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Jolene) skrev 2024-11-17 09:00:43 följande:
    Ändå kämpar många idag hellre utan en man.

Vad säger det om kvaliteten på män vad gäller att bidra och försörja? En del försörjer bara sina egna hobbies eller dryckesvanor medan det klagas för att barn faktiskt behöver vinterkläder och skor som passar.
    Ja, dessa män du nämner är ju bra exempel på män som inte kan räknas som Bra män. 
  • Anonym (Man 9)
    Anonym (Jolene) skrev 2024-11-17 09:00:43 följande:
    Ändå kämpar många idag hellre utan en man.

Vad säger det om kvaliteten på män vad gäller att bidra och försörja? En del försörjer bara sina egna hobbies eller dryckesvanor medan det klagas för att barn faktiskt behöver vinterkläder och skor som passar.
    Barn går ju först helt klart , man märker ju att kvinnor ser över sin rygg mer vilket e bra å förståeligt,  de leder ju till att männen också kommer göra de mer, så att man bär sin egna ryggsäck!
  • Freddie K

Jag tycker att en bra man är en man som är snäll och omtänksam och som är generös. En man som har nära till känslor, men som ändå är stark på något sätt. En man som kan försörja sig själv och finnas där för sin kvinna. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Man)
    Freddie K skrev 2024-11-17 09:15:26 följande:

Jag tycker att en bra man är en man som är snäll och omtänksam och som är generös. En man som har nära till känslor, men som ändå är stark på något sätt. En man som kan försörja sig själv och finnas där för sin kvinna. 

Jag kan hålla med. Men dom män som inte levererar det kvinnorna vill ha förblir singlar. Tyvärr är det så enkelt. Det finns 2 sätt att se på världen.

1. Hur man vill att den ska vara
    2. Hur världen egentligen fungerar

Kategori 1 blir oftare bittra eftersom världen inte kommer forma sig efter just din åsikt. När man skippar ursäkterna(kategori 2), tar i och avancerar i den tuffa värld vi lever i så kommer resultaten.
  • Freddie K
    Anonym (Man) skrev 2024-11-17 09:27:19 följande:
    Jag kan hålla med. Men dom män som inte levererar det kvinnorna vill ha förblir singlar. Tyvärr är det så enkelt. Det finns 2 sätt att se på världen.

1. Hur man vill att den ska vara
    2. Hur världen egentligen fungerar

Kategori 1 blir oftare bittra eftersom världen inte kommer forma sig efter just din åsikt. När man skippar ursäkterna(kategori 2), tar i och avancerar i den tuffa värld vi lever i så kommer resultaten.
    Då är det bra, tycker jag om man ser världen för vad den är, men att man på något sätt ändå försöker få den som man vill, även om det kanske inte går, men det finns ändå så mycket man kan påverka. 
  • Anonym (Man)
    Freddie K skrev 2024-11-17 09:29:00 följande:
    Då är det bra, tycker jag om man ser världen för vad den är, men att man på något sätt ändå försöker få den som man vill, även om det kanske inte går, men det finns ändå så mycket man kan påverka. 
    Du har nog svårt att förändra kvinnors generella standard och vad dom attraheras till. Det är baserat på evolutionära framgångsfaktorer historiskt sett. Det är till stor del ett undermedvetet val av kvinnan.

Precis som att män dras till fertilitet.

Men nu pratar jag i grovt generaliserade termer.

Men med det sagt så säger jag inte att kärlek är omöjligt bara för att du är på ett visst sätt. Det finns så många kvinnor och män så uttrycket, det finns någon för alla, troligen stämmer rätt bra. Med lite tur och lite ansträngning så kan nog dom flesta hitta en trevlig partner, även fast det bara blir fler och fler singlar i samhället.
  • Freddie K
    Anonym (Man) skrev 2024-11-17 09:41:54 följande:
    Du har nog svårt att förändra kvinnors generella standard och vad dom attraheras till. Det är baserat på evolutionära framgångsfaktorer historiskt sett. Det är till stor del ett undermedvetet val av kvinnan.

Precis som att män dras till fertilitet.

Men nu pratar jag i grovt generaliserade termer.

Men med det sagt så säger jag inte att kärlek är omöjligt bara för att du är på ett visst sätt. Det finns så många kvinnor och män så uttrycket, det finns någon för alla, troligen stämmer rätt bra. Med lite tur och lite ansträngning så kan nog dom flesta hitta en trevlig partner, även fast det bara blir fler och fler singlar i samhället.
    Jag tänker i alla fall inte ändra på mig så att någon kvinna ska tycka om mig. Jag tycker om den jag är och det är det viktigaste för mig. 
  • Anonym (Man)
    Freddie K skrev 2024-11-17 09:47:56 följande:
    Jag tänker i alla fall inte ändra på mig så att någon kvinna ska tycka om mig. Jag tycker om den jag är och det är det viktigaste för mig. 
    Att anstränga sig och ändra på sig är inte samma sak i min bok, men man vet aldrig hur livet kommer utveckla sig. Man kan bara göra sitt bästa för att få det liv man vill ha och om du är nöjd så är väl det alldeles utmärkt.
  • Freddie K
    Anonym (Man) skrev 2024-11-17 09:56:57 följande:
    Att anstränga sig och ändra på sig är inte samma sak i min bok, men man vet aldrig hur livet kommer utveckla sig. Man kan bara göra sitt bästa för att få det liv man vill ha och om du är nöjd så är väl det alldeles utmärkt.
    Jag är relativt nöjd i alla fall. Jag försöker leva det liv jag vill och ha det så bra som jag kan och det ligger på mig att det ska vara så. 
  • Anonym (Mannen)

Om en man förblir singel handlar framförallt om hur mycket han försöker med kvinnor.

Jag har en bakantskrets på kanske 200 män som jag träffar någon gång i decenniet. Och det är slående hur samma män som var ensamma när man var 20 även är det 20 år senare. Den gemensamma faktorn förr var att de aldrig ens försökte med kvinnor IRL och förmodligen lär de  inte göra det nu heller.

Att komma över obehaget av att bli nobbad är fullständigt fundamentalt som man. Minns hur jag själv jobbade bort detta när jag var 16-18. Efter ett tag bryr man sig inte om man blir nobbad och det är dit man behöver komma som man. Inse att ens värde är irrelevant för om någon kvinna vill ha en. I samma veva blir man attraktiv. 

Vi lever fortfarande i en kultur där framförallt män förväntas att ta initiativet.
    Kvinnor 25-30+ som har problem att skaffa bra män ska absolut börja med att ta initiativet själva för då kan de hitta de här guldkornen som faktiskt är bra män men som inte stöter på kvinnor. 

Alla bra män som stöter på kvinnor är upptagna för länge sedan. Själv band jag mig i tidiga 20-års åldern. 

Svar på tråden Stämmer det här (Bra män är upptagna)