• Anonym (Farmors råd)

Stämmer det här (Bra män är upptagna)

Det här är väl berättade farmor för mig att alla bra män är upptagna efter 25 så om man vill ha en bra man MÅSTE man lägga an på en upptagen man och man skall hålla sig borta från ungkarlar om de är över 25. Farmor var gift flera gånger vilket hon sa stödde hennes resonemang (Lyssna på mig jag har varit gift flera gånger din mamma har bara varit gift med din pappa ingen annan) och hade väldigt mycket olika livs- och relationsråd som mamma blev jätteupprörd över. En del var rätt galna som att ju sämre än kvinna är i sängen ju bättre är hon på att laga mat och hon själv hade aldrig lagat mat utan ätit ute eller haft hushållerska som lagade mat.

Men vi tar detta...ligger det något i det? Är alla bra män upptagna efter 25 och man måste försöka stjäla en man från en annan kvinna för att få en bra man?

• Svar på tråden Stämmer det här (Bra män är upptagna)
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Farmors råd) skrev 2024-11-15 22:52:03 följande:

Det här är väl berättade farmor för mig att alla bra män är upptagna efter 25 så om man vill ha en bra man MÅSTE man lägga an på en upptagen man och man skall hålla sig borta från ungkarlar om de är över 25. Farmor var gift flera gånger vilket hon sa stödde hennes resonemang (Lyssna på mig jag har varit gift flera gånger din mamma har bara varit gift med din pappa ingen annan) och hade väldigt mycket olika livs- och relationsråd som mamma blev jätteupprörd över. En del var rätt galna som att ju sämre än kvinna är i sängen ju bättre är hon på att laga mat och hon själv hade aldrig lagat mat utan ätit ute eller haft hushållerska som lagade mat.

Men vi tar detta...ligger det något i det? Är alla bra män upptagna efter 25 och man måste försöka stjäla en man från en annan kvinna för att få en bra man?

Gäller både män och kvinnor. Nästan alla bra är upptagna efter 25.
  • Anonym (Mannen)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-11-16 15:08:03 följande:

De flesta jag känner med långa stabila äktenskap har träffats mellan 18 och 25 år. Det verka vara en bra ålder för att binda sig. 

Så nog är det färre kvar efter 25.

Jag var 20 och min man 23 när vi blev ett par. 

Ja, 18-25 ärde gyllene åren. 20-25 kanske är allra bäst.
  • Anonym (Mannen)
    Freddie K skrev 2024-11-16 15:34:13 följande:
    Ja att jag är snäll, har humor, att jag är trygg i mig själv och att jag gärna lyssnar. Så tänker jag i alla fall och jag får ofta höra att jag har de egenskaperna så det är inget skryt. 
    Kan du försörja en familj fysiskt och ekonomiskt?

I slutändan är det vad kvinnor bryr sig om. 
  • Freddie K
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-16 15:59:25 följande:

Jag tänker att man är två om det. 
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Malin)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-11-16 15:08:03 följande:

De flesta jag känner med långa stabila äktenskap har träffats mellan 18 och 25 år. Det verka vara en bra ålder för att binda sig. 

Så nog är det färre kvar efter 25.

Jag var 20 och min man 23 när vi blev ett par. 

Vet inte om jag håller med. Visst finns det såna par men också de som träffats tidigt men sedan växt ifrån varann och separerat. När de sen i 40-årsåldern träffar en ny är de mogna och relationen håller livet ut.

Kan också vara bra att leka av sig under studieperioden, då slipper man sakna det man missat om man binder sig tidigt.

Farmors råd om att man ska se söt ut istället för att plugga var sällsynt dåligt. De som gjorde det i skolan är idag ensamma mammor som går på socialbidrag...
  • Xenia

Nej, farmor har fel.

Och varför var det faktrum att hon var gift flera ggr ett stöd för hennes argument? Hon måste ju hittat flera dåliga män då. (Alternativt var hon själv så dålig, kunde t ex inte laga mat och var lat, att flera män tröttnade på henne.)

Nej, lyssna på din egen mamma i stället. Hon bryr sig säkert mer om sina barn än din farmor gjorde, hon lämnade ju sin son (din far) för att leva loppan.

Om man är ute efter en s k alfahanne så bör man förstås roffa åt sig en sådan helst innan man fyllt 25 år. Men alfahannen gifter sig sent så man behöver inte stjäla honom.
  • Xenia
    Anonym (Eli) skrev 2024-11-15 23:24:47 följande:

Bra män finns i alla åldrar, men en bra man skulle aldrig tillåta sig själv att bli "stulen", och en bra kvinna tar inte män som hon vet är upptagna.

Nej, farmor har dålig moral. 

Men "bra män" kan ju vara skilda också, så då finns det en chans att hitta bra män över 25 år. Man riskerar förstås att få bonusbarn, men det gör man ju när man själ en man också.
  • Baam777

Jag får känslan att det är många bra män som väljer vara singlar
  • Anonym (Jolene)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-16 15:59:25 följande:

Det gäller väl mer om de knappt kan försörja sig själva.

En charmig man som tar hand om hushållet hade kunnat jobba deltid nu eller med mer oberäkneliga inkomstkällor som konst och litteratur, eftersom jag har det välordnat.
  • Anonym (Jolene)
    Baam777 skrev 2024-11-16 17:26:53 följande:
    Jag får känslan att det är många bra män som väljer vara singlar
    Den känslan har inte jag, baserat på de singlar jag känner.

Det kan vara snälla individer i grunden men ändå viktiga bitar som fattaas i samspelet med andra.
Svar på tråden Stämmer det här (Bra män är upptagna)