• Anonym (Farmors råd)

Stämmer det här (Bra män är upptagna)

Det här är väl berättade farmor för mig att alla bra män är upptagna efter 25 så om man vill ha en bra man MÅSTE man lägga an på en upptagen man och man skall hålla sig borta från ungkarlar om de är över 25. Farmor var gift flera gånger vilket hon sa stödde hennes resonemang (Lyssna på mig jag har varit gift flera gånger din mamma har bara varit gift med din pappa ingen annan) och hade väldigt mycket olika livs- och relationsråd som mamma blev jätteupprörd över. En del var rätt galna som att ju sämre än kvinna är i sängen ju bättre är hon på att laga mat och hon själv hade aldrig lagat mat utan ätit ute eller haft hushållerska som lagade mat.

Men vi tar detta...ligger det något i det? Är alla bra män upptagna efter 25 och man måste försöka stjäla en man från en annan kvinna för att få en bra man?

• Svar på tråden Stämmer det här (Bra män är upptagna)
  • Anonym (Mannen)
    Freddie K skrev 2024-11-16 16:00:21 följande:
    Jag tänker att man är två om det. 
    Mannen har alltid det huvudansvaret. Kvinnan kan bli utbränd vilken dag som helst.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Jolene) skrev 2024-11-16 18:00:03 följande:
     Det gäller väl mer om de knappt kan försörja sig själva.

En charmig man som tar hand om hushållet hade kunnat jobba deltid nu eller med mer oberäkneliga inkomstkällor som konst och litteratur, eftersom jag har det välordnat.
    Brukar låta så om vi ser hur det faktiskt ser ut så väljer kvinnor bort den typen av man du beskriver. 

Som jag skrev ovan till Freddie kan kvinnor bli utbrända vilken dag som helst. De behöver en man som kan bära familjen. Det är också en sådan man de väljer.
  • Anonym (Mannen)
    Baam777 skrev 2024-11-16 17:26:53 följande:
    Jag får känslan att det är många bra män som väljer vara singlar
    En bra man väljer inte att vara singel. En vuxen man som väljer att vara singel har dåliga värderingar.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-16 18:10:14 följande:
    En bra man väljer inte att vara singel. En vuxen man som väljer att vara singel har dåliga värderingar.
    Jag skrev i ett tidigare inlägg att vi behöver definiera vad en bra man är. Men jag tänker att vi i detta fall definierar det som en man som uppskattas av kvinnor.

En man som väljer att vara singel kan absolut vara en bra man, men inte enligt damerna som han väljer bort. En man som prioriterar ner kvinnor för att han redan har barn som han tar hand om kan också definieras som en dålig man av vissa kvinnor, men är i grunden en toppenman om man utgår från barnen.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Man) skrev 2024-11-16 18:39:53 följande:
    Jag skrev i ett tidigare inlägg att vi behöver definiera vad en bra man är. Men jag tänker att vi i detta fall definierar det som en man som uppskattas av kvinnor.

En man som väljer att vara singel kan absolut vara en bra man, men inte enligt damerna som han väljer bort. En man som prioriterar ner kvinnor för att han redan har barn som han tar hand om kan också definieras som en dålig man av vissa kvinnor, men är i grunden en toppenman om man utgår från barnen.
    Han är ingen toppenman utan en i det avseendet dåligt föredöme för sina barn. Tvåsamhet är fullständigt fundamental för vårt välstånd. 

Enda undantaget då en man kan komma undan med singelskap är om mannen i fråga är änkeman. Då är singelskap acceptabelt.
  • Anonym (Malin)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-16 18:54:05 följande:
    Han är ingen toppenman utan en i det avseendet dåligt föredöme för sina barn. Tvåsamhet är fullständigt fundamental för vårt välstånd. 

Enda undantaget då en man kan komma undan med singelskap är om mannen i fråga är änkeman. Då är singelskap acceptabelt.
    Gäller inte samma för kvinnor, singelkvinnor är inte toppenkvinnor och är dåliga föredömen?
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Malin) skrev 2024-11-16 19:24:45 följande:
    Gäller inte samma för kvinnor, singelkvinnor är inte toppenkvinnor och är dåliga föredömen?
    Absolut!

Men nu gällde trådens ämne män.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-16 19:25:58 följande:
    Absolut!

Men nu gällde trådens ämne män.
    Precis min tanke. Det gäller såklart även singelmammor.
  • Anonym (Jolene)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-16 18:08:35 följande:
    Brukar låta så om vi ser hur det faktiskt ser ut så väljer kvinnor bort den typen av man du beskriver. 

Som jag skrev ovan till Freddie kan kvinnor bli utbrända vilken dag som helst. De behöver en man som kan bära familjen. Det är också en sådan man de väljer.
    Men lägg ner.

Det finns före, under och efter barn, och en del skaffar inga alls.

Hur viktigt det är med pengar kan skilja sig genom livet.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Jolene) skrev 2024-11-16 19:48:42 följande:
    Men lägg ner.

Det finns före, under och efter barn, och en del skaffar inga alls.

Hur viktigt det är med pengar kan skilja sig genom livet.
    Mycket snack. Du kan gilla det eller inte men det är sådana män kvinnor väljer. 

Och med rätta. Ensamstående kvinnor är en mycket utsatt grupp i samhället. De behöver en stark man omkring sig.
Svar på tråden Stämmer det här (Bra män är upptagna)