• Anonym (Farmors råd)

Stämmer det här (Bra män är upptagna)

Det här är väl berättade farmor för mig att alla bra män är upptagna efter 25 så om man vill ha en bra man MÅSTE man lägga an på en upptagen man och man skall hålla sig borta från ungkarlar om de är över 25. Farmor var gift flera gånger vilket hon sa stödde hennes resonemang (Lyssna på mig jag har varit gift flera gånger din mamma har bara varit gift med din pappa ingen annan) och hade väldigt mycket olika livs- och relationsråd som mamma blev jätteupprörd över. En del var rätt galna som att ju sämre än kvinna är i sängen ju bättre är hon på att laga mat och hon själv hade aldrig lagat mat utan ätit ute eller haft hushållerska som lagade mat.

Men vi tar detta...ligger det något i det? Är alla bra män upptagna efter 25 och man måste försöka stjäla en man från en annan kvinna för att få en bra man?

• Svar på tråden Stämmer det här (Bra män är upptagna)
  • Daphodil

Det låter väldigt svartvitt. Livet är sällan svartvitt.

Tycker heller inte att en otrogen man kvalar in som bra.

• Anonym (Jolene)
    Anonym (40 ish) skrev 2024-11-15 23:00:08 följande:

Känns väl verkligen som att det ligger något i det. De flesta som jag känner som har verkligt stabila förhållande har varit ihop sedan tiden före 25 årsåldern. 

Sen är en bra man inte otrogen, så att försöka satsa på en upptagen man är väl ett rätt uselt råd - mest waste of time.

Jag skulle modifiera det till: Kan du inte sno en upptagen man inom 2-3 månader så är det slöseri med tid.

Män under 30 är så hormonstyrda så de vet inte vad de håller på med hälften av tiden och enstaka snedligg säger inte så mycket om huruvida de blir trogna senare.
  • Anonym (Man)

Vad är en bra man? Utgår vi från vad som uppskattas hos damerna?

Om vi utgår från vad som uppskattas hos damerna, så är det alla gånger vanligare att bra män oftare redan har en relation ja. Men inte alla som TS så kategoriskt delar in i godkända och icke godkända.

Det intressanta att en bra man har det mesta, medans kvinnor ofta vill bli älskade för precis den dom är.

• Karriäristen

Det här låter som typiska öststatsråd. Det har funnits en sådan verklighet i Östeuropa och människor har tänkt på det sättet. Att det skulle se ut så i Sverige idag tror jag inte men det kanske var så i Sverige också längre tillbaka. Det är inte alls otänkbart.

Sanningen ligger i betraktarens öga
  • Tukt

Tror att de flesta försök att förenkla människan och dess beteende mest är skadligt för en själv. Man kan se att människor gör som andra. Men gäller det andra saker så är vi på tok för mångfacetterade för sådana "regler".

• Anonym (Farmors råd)
    Karriäristen skrev 2024-11-16 11:15:56 följande:

Det här låter som typiska öststatsråd. Det har funnits en sådan verklighet i Östeuropa och människor har tänkt på det sättet. Att det skulle se ut så i Sverige idag tror jag inte men det kanske var så i Sverige också längre tillbaka. Det är inte alls otänkbart.

Tror inte farmor bodde i Östeuropa nån gång och vissa saker hon sa tror jag hon fantiserade ihop, tex. kända karlar hon vart med (musiker, konstnärer, miljardärer, kungligheter osv.) men hon hade bott i Lichtenstein, Monaco, Italien, Frankrike, England i ett slott, Gibraltar, st Tropez, Spanien och säkert några ställen till.
  • Anonym (Man)

Kvinnor är faktiskt mycket mer kategoriska än män i detta avseende. Kvinnor har ofta en längre kravlista över en potentiell partner.

• Anonym (Farmors råd)
    Anonym (Man) skrev 2024-11-16 12:31:48 följande:

Kvinnor är faktiskt mycket mer kategoriska än män i detta avseende. Kvinnor har ofta en längre kravlista över en potentiell partner.

Har inte så lång kravlista faktiskt. Kan tänka mig att  de flesta män mellan 25-40 som har lyckats hålla en annan kvinna lycklig i 5 år duger bra för mig.  Eller kanske inte 25 vill ha äldre än mig själv men 30-40.
  • Core

Säg att det stämmer då. Har man då verkligen lyckats värva en av de bra, om han lämnar sin familj för dig? 😂 

• Anonym (Farmors råd)
    Mentat skrev 2024-11-16 09:46:39 följande:

Vad som är en bra man skiljer sig rimligen en del från en kvinna till en annan. 
    Att lägga an på en som redan är upptagen låter riktigt korkat - om du lyckas få honom att lämna sin fru är han väl per definition ingen bra man!?

Jag menar inte en sådan som ligger runt eller söker otrohet utan någon som kan bli kär i mig om jag jobbar för det trots att han vet att det är fel. Om du fattar vad jag menar. Eller vad farmor menar egentligen då jag inte planerat att försöka göra såhär utan det är bara hypotes..
Svar på tråden Stämmer det här (Bra män är upptagna)