Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Stämmer det här (Bra män är upptagna)

Vad är en bra man? Utgår vi från vad som uppskattas hos damerna?

Om vi utgår från vad som uppskattas hos damerna, så är det alla gånger vanligare att bra män oftare redan har en relation ja. Men inte alla som TS så kategoriskt delar in i godkända och icke godkända.

Det intressanta att en bra man har det mesta, medans kvinnor ofta vill bli älskade för precis den dom är.

• Anonym (Man)

Kvinnor är faktiskt mycket mer kategoriska än män i detta avseende. Kvinnor har ofta en längre kravlista över en potentiell partner.

• Anonym (Man)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-16 18:10:14 följande:
    En bra man väljer inte att vara singel. En vuxen man som väljer att vara singel har dåliga värderingar.
    Jag skrev i ett tidigare inlägg att vi behöver definiera vad en bra man är. Men jag tänker att vi i detta fall definierar det som en man som uppskattas av kvinnor.

En man som väljer att vara singel kan absolut vara en bra man, men inte enligt damerna som han väljer bort. En man som prioriterar ner kvinnor för att han redan har barn som han tar hand om kan också definieras som en dålig man av vissa kvinnor, men är i grunden en toppenman om man utgår från barnen.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-16 19:25:58 följande:
    Absolut!

Men nu gällde trådens ämne män.
    Precis min tanke. Det gäller såklart även singelmammor.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-17 06:41:30 följande:
    Såg till exempel ett reality-program där mannen var flygrädd och på deras första resa hoppade upp i kvinnans knä och ville bli tröstad. Det innebar slutet för den relationen. Hade däremot rollerna varit omvända hade relationen stärkts.
    Det som är grejen är att detta inte går att tänka bort bara för att vi vill ha en fin värdegrund och allt ska vara jämlikt. Dom flesta kvinnor tappar intresset i en liknande situation. Medan, precis som du säger, relationen stärks om kvinnan är öppen med sin flygrädsla. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (Jolene) skrev 2024-11-17 09:00:43 följande:
    Ändå kämpar många idag hellre utan en man.

Vad säger det om kvaliteten på män vad gäller att bidra och försörja? En del försörjer bara sina egna hobbies eller dryckesvanor medan det klagas för att barn faktiskt behöver vinterkläder och skor som passar.
    Om man hittar män som bara försörjer sina egna dryckesvanor så letar man nog i fel sällskap.

I och med att kvinnor steppat upp arbetsmässigt och har samma möjligheter som män, så ställs ännu högre krav på män eftersom kvinnor generellt sett vill ha en man på samma nivå eller bättre än sig själv.

Män däremot har inga problem med att välja en kvinna som dom mer kan stötta upp. Dock är män mer intresserade av kvinnor som ser bra ut.
  • Anonym (Man)
    Freddie K skrev 2024-11-17 09:15:26 följande:

Jag tycker att en bra man är en man som är snäll och omtänksam och som är generös. En man som har nära till känslor, men som ändå är stark på något sätt. En man som kan försörja sig själv och finnas där för sin kvinna. 

Jag kan hålla med. Men dom män som inte levererar det kvinnorna vill ha förblir singlar. Tyvärr är det så enkelt. Det finns 2 sätt att se på världen.

1. Hur man vill att den ska vara
    2. Hur världen egentligen fungerar

Kategori 1 blir oftare bittra eftersom världen inte kommer forma sig efter just din åsikt. När man skippar ursäkterna(kategori 2), tar i och avancerar i den tuffa värld vi lever i så kommer resultaten.
  • Anonym (Man)
    Freddie K skrev 2024-11-17 09:29:00 följande:
    Då är det bra, tycker jag om man ser världen för vad den är, men att man på något sätt ändå försöker få den som man vill, även om det kanske inte går, men det finns ändå så mycket man kan påverka. 
    Du har nog svårt att förändra kvinnors generella standard och vad dom attraheras till. Det är baserat på evolutionära framgångsfaktorer historiskt sett. Det är till stor del ett undermedvetet val av kvinnan.

Precis som att män dras till fertilitet.

Men nu pratar jag i grovt generaliserade termer.

Men med det sagt så säger jag inte att kärlek är omöjligt bara för att du är på ett visst sätt. Det finns så många kvinnor och män så uttrycket, det finns någon för alla, troligen stämmer rätt bra. Med lite tur och lite ansträngning så kan nog dom flesta hitta en trevlig partner, även fast det bara blir fler och fler singlar i samhället.
  • Anonym (Man)
    Freddie K skrev 2024-11-17 09:47:56 följande:
    Jag tänker i alla fall inte ändra på mig så att någon kvinna ska tycka om mig. Jag tycker om den jag är och det är det viktigaste för mig. 
    Att anstränga sig och ändra på sig är inte samma sak i min bok, men man vet aldrig hur livet kommer utveckla sig. Man kan bara göra sitt bästa för att få det liv man vill ha och om du är nöjd så är väl det alldeles utmärkt.
  • Anonym (Man)
    Agda90 skrev 2024-11-18 14:31:31 följande:

Alltså förlåt men stjäla en upptagen man?
    Det är ganska osmakligt.

Ge fan i upptagna män!
    De som faller för dig i såna lägen är inga bra män. De som vänder dig ryggen, varför ska de utsättas för en kvinna som tror att "alla bra män är upptagna"?

Och varför i all sin dar vill man skada andra människor? För om du har missat det så finns det oskyldiga parter när någon tycker att de ska "stjäla en man" antingen är det bara mannens partner eller så finns det även barn med i bilden.

Man kan inte stjäla en annans man. En man är inte en egendom. En man kan säga nej om han vill det.
Svar på tråden Stämmer det här (Bra män är upptagna)