• Anonym (Farmors råd)

Stämmer det här (Bra män är upptagna)

Det här är väl berättade farmor för mig att alla bra män är upptagna efter 25 så om man vill ha en bra man MÅSTE man lägga an på en upptagen man och man skall hålla sig borta från ungkarlar om de är över 25. Farmor var gift flera gånger vilket hon sa stödde hennes resonemang (Lyssna på mig jag har varit gift flera gånger din mamma har bara varit gift med din pappa ingen annan) och hade väldigt mycket olika livs- och relationsråd som mamma blev jätteupprörd över. En del var rätt galna som att ju sämre än kvinna är i sängen ju bättre är hon på att laga mat och hon själv hade aldrig lagat mat utan ätit ute eller haft hushållerska som lagade mat.

Men vi tar detta...ligger det något i det? Är alla bra män upptagna efter 25 och man måste försöka stjäla en man från en annan kvinna för att få en bra man?

• Svar på tråden Stämmer det här (Bra män är upptagna)
  • Anonym (Z2)

Bra kvinnor är upptagna, inget illa menat men allt är inte fel på de du träffar 

• Anonym (O)

Isåfall är det ju väldigt mörkt. Men en bra man lämnar väl inte sin fru för en annan? 

Får väl hålla hårt i killen jag har nu.

• Anonym (40 ish)

Känns väl verkligen som att det ligger något i det. De flesta som jag känner som har verkligt stabila förhållande har varit ihop sedan tiden före 25 årsåldern. 

Sen är en bra man inte otrogen, så att försöka satsa på en upptagen man är väl ett rätt uselt råd - mest waste of time.

• Anonym (Farmors råd)
    Anonym (40 ish) skrev 2024-11-15 23:00:08 följande:

Känns väl verkligen som att det ligger något i det. De flesta som jag känner som har verkligt stabila förhållande har varit ihop sedan tiden före 25 årsåldern. 

Sen är en bra man inte otrogen, så att försöka satsa på en upptagen man är väl ett rätt uselt råd - mest waste of time.

Ja visst gör det? Ligger en del i det? Bra killar jag känner till runt 30 (lite äldre än mig) har träffat någon när de var kanske 20 och är nu gifta med henne.
    Anonym (O) skrev 2024-11-15 22:56:31 följande:

Isåfall är det ju väldigt mörkt. Men en bra man lämnar väl inte sin fru för en annan? 

Jag tänker som så att är det lätt att få honom att lämna är han inte bra men om man kämpar för det länge, spelar fult så betyder det inte att han är automatiskt dålig för att han "råkar" bli kär i någon annan? OBS: Jag bara frågar rent teoretiskt jag skall inte göra så här.   
  • Anonym (Abc)

Jag träffade mitt livs kärlek när jag var 20, han tre år äldre. Men han hade inte samma känslor för mig. Jag som var naiv och trodde att när känslorna är så här enorma så blir det vi. Men nej så enkel var inte verkligheten. 
    Att jag blev så kär i honom var många detaljer men i kombination med att han var en riktig bra människa. Men vi hade så olika bakgrund. Han en med trygghet och balans. Jag en bakgrund med mycket våld och otrygghet. Mitt sätt att vara blev för honom red flags men för mig blev han perfekt för ett liv tillsamman. 

så blev det att jag istället att jag gifta mig sent med någon som uppskattar dessa red flags för att bättre stämde in med hans person. Men det slutade inte bra för mig. 

Nu så där trettio år senare har jag ibland fantiserat om att kontakta min stora kärlek för att se om jag kan sno honom. Men självklart bara en märklig fantasi ytterst sällan.

Hade jag varit hel då som jag tillslut efter professionell hjälp är nu så hade mitt liv nog sett väldigt annorlunda ut.

• Anonym (Eli)

Bra män finns i alla åldrar, men en bra man skulle aldrig tillåta sig själv att bli "stulen", och en bra kvinna tar inte män som hon vet är upptagna.

• Anonym (Lämnade män)

Det finns ju män som övergivits av sina fruar även om de själva kämpade för att hålla ihop äktenskapet.

Det gäller då bara att ta en sådan innan han på nytt blir upptagen.

• Anonym (O)
    Anonym (Farmors råd) skrev 2024-11-15 23:09:48 följande:
    Ja visst gör det? Ligger en del i det? Bra killar jag känner till runt 30 (lite äldre än mig) har träffat någon när de var kanske 20 och är nu gifta med henne.
    Anonym (O) skrev 2024-11-15 22:56:31 följande:

Jag tänker som så att är det lätt att få honom att lämna är han inte bra men om man kämpar för det länge, spelar fult så betyder det inte att han är automatiskt dålig för att han "råkar" bli kär i någon annan? OBS: Jag bara frågar rent teoretiskt jag skall inte göra så här.   
    Nä inte automatiskt. Men fan va jobbigt om man råkar lägga vantarna på en bra man och kvinnorna är efter honom som gamar. Då håller jag mig nog till ett liv med mina hundar.
  • Anonym (Lajla S)

Din farmor är en klok kvinna, hon har 100 % rätt  !

• Anonym (Farmors råd)
    Anonym (Lajla S) skrev 2024-11-15 23:50:09 följande:

Din farmor är en klok kvinna, hon har 100 % rätt  !

Var :(

Hon var en speciell dam, hon lämnade min pappa hos sina föräldrar, sedan reste hon runt i Europa och var gift flera gånger sedan träffade hon en svensk man igen och kom tillbaks till Sverige. Hon har aldrig jobbat (vad jag vet) och aldrig gjort hushållsarbete heller (sa hon).

Hon hade en massa roliga råd, en del smarta, en del väldigt...konstiga.

Det är inte farligt att röka om man röker med stil. Det är stressrökning när man väntar på bussen till jobbet tidiga morgnar som skadar, inte om man är rik och lycklig och röker med stil i en fin salong. Hon hade samma åsikt om alkohol. mamma blev så sur när hon rökte inomhus hos oss.

Ju bättre en kvinna är på att laga mat ju sämre är hon i sängen, och hon hade aldrig lagat sin egen mat.

Jag skulle inte plugga, det var onödigt, det är viktigare att vara söt.

Jag skulle inte bry mig om pojkarna i skolan, har jag någon stilig lärare så tyckte hon att det var en bra match...då gick jag i högstadiet.

Man skall aldrig gå upp för att klockan ringer väckarklockor är för karlar man skall somna om när den ringer och bara gå upp när man själv vill gå upp.

Man skall inte ha för mycket sex med sin man för då anstränger han sig inte för en men man skall heller inte ha för lite för då vänstrar han.
Svar på tråden Stämmer det här (Bra män är upptagna)