• SillyAndPassive

Är extremt snygg, fast dissas på dejtingsidor?

Hej kära FL-läsare! Jag är väldigt snygg kille som tränar och tar han om dig själv. Går jag ut kommer alltid väldigt vackra kvinnor fram till mig och vill dansa eller bara vara nära mig, bjuda mig på drinkar m.m.
    När jag försöker mig på nätdejting har jag inte alls samma framgång.
    Jag är givetvis smooth i att prata och för mig med ett städat vokabulär.

Så, ni kvinnor som söker sexpartner eller dejting på nätet, är det lite skrämmande att skriva till för snygga killar tro?

• Svar på tråden Är extremt snygg, fast dissas på dejtingsidor?
  • Anonym (Mannen)
    Karriäristen skrev 2024-11-16 11:10:40 följande:

Rent generellt går det fyra killar per tjej på dejtingsajter. Killar är ofta mer polygama och öppna för att dejta flera parallellt. Tjejer håller sig oftare till en i taget.

Ett fullt möjligt scenario är alltså att TS inte alls blir dissad. Det handlar bara om att hans normala stora fördel inte är lika uppenbar på nätet och att konkurrensen är större. Någon annan kanske är normalsnygg men bor i ett hus på en attraktiv plats och har ett karriärjobb med hög status. På nätet kan det ge fördelar. På dansgolvet är ?den snygge killen? kung även om han i alla andra avseenden är en total sopa.

Fast det krävs inte en skitsnygg man eller fint jobb för att kunna nätdejta kvinnor regelbundet. Jag är varken särskilt snygg eller har ett statusjobb men jag dejtade en hel del innan jag träffade rätt. Men en kompis som ser riktigt bra ut blev överöst med likes mm så visst har en snygg man det lättare.
  • felicityporter

Jag tror precis som de andra att din extremt dryga personlighet speglar sig i dina texter och bilder och då plötsligt är inte så många tjejer intresserade av dig längre. Tyvärr.
    Du får hålla dig till fulla tjejer på krogen helt enkelt.

• Anonym (kkkkkkk)
    Västernorrlandskillen skrev 2024-11-15 18:05:22 följande:
    Skryta om att man är snygg är inte attraktivt hos något kön, men att lägga upp några selfies är väl något som flesta gör när dom nätdejtar? Jag hade bara seflies när jag nätdejtade då män sällan knäpper kort på varandra.
    Jag menar när det är en överdrift med selfies. Jag tar också någon selfie då och då
  • Anonym (Röd flagg)

En väldigt snygg kille på en nätdejtingsite är en gigantisk röd flagg. Sexmissbruk skulle jag tänka och swipea vidare.

• Karriäristen
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-16 12:22:51 följande:
    Fast det krävs inte en skitsnygg man eller fint jobb för att kunna nätdejta kvinnor regelbundet. Jag är varken särskilt snygg eller har ett statusjobb men jag dejtade en hel del innan jag träffade rätt. Men en kompis som ser riktigt bra ut blev överöst med likes mm så visst har en snygg man det lättare.
    Nej, visst är det så. Jag menar mer att processen på nätet är mer kalkylerad. Man kan ha helt olika ?fördelar? och framhålla dem. På ett uteställe är utseende mer uppenbart medan hög utbildning eller andra saker är svårare att upptäcka.

Man kan ju vara en väldigt trevlig person även om man inte utmärker sig utseendemässigt eller är supersocial och en stjärna på att ragga. Den typen av person har sannolikt en betydande fördel online jämfört med på uteställen. Olika profiler har olika fördelar som funkar olika bra på nätet vs. IRL.
    Sanningen ligger i betraktarens öga
  • Anonym (Me)

De e väl samma för killar å tjejer de som e snygga å tror de räcker,  en som e snygg å inte tror å lever på de är fin !

• Anonym (Mannen)
    Karriäristen skrev 2024-11-16 14:03:37 följande:
    Nej, visst är det så. Jag menar mer att processen på nätet är mer kalkylerad. Man kan ha helt olika ?fördelar? och framhålla dem. På ett uteställe är utseende mer uppenbart medan hög utbildning eller andra saker är svårare att upptäcka.

Man kan ju vara en väldigt trevlig person även om man inte utmärker sig utseendemässigt eller är supersocial och en stjärna på att ragga. Den typen av person har sannolikt en betydande fördel online jämfört med på uteställen. Olika profiler har olika fördelar som funkar olika bra på nätet vs. IRL.
    Håller med dig helt och hållet. Mitt svar var mest för att det ofta verkar påstås att kvinnor bara intresserar sig för dom snyggaste och mest framgångsrika på nätet och jag håller inte med. Jag stämmer nog in en del i det du skriver insista stycket.

Jag är inte den som är framåt på fest mm. Men på en dejtingsajt vet man ju att dom som är där vill träffa en man även om det inte är just jag. Och under dom dejter jag var på fick jag ofta höra att jag var lät och rolig att prata med och känna sig trygg med. Fick ofta höra det av både dom som ville träffas mer och dom som inte ville det.
  • Anonym (Jantelagen)
    felicityporter skrev 2024-11-16 12:28:04 följande:

Jag tror precis som de andra att din extremt dryga personlighet speglar sig i dina texter och bilder och då plötsligt är inte så många tjejer intresserade av dig längre. Tyvärr.
    Du får hålla dig till fulla tjejer på krogen helt enkelt.

www.familjeliv.se/forum/thread/82908796-jag-tror-empatistorningar-ar-vanligare-pa-fl-an-vad-folk-tror

Jag skrev en tråd om såna som dig. Där förklarar jag ditt beteende och varför du gör som du gör. Sen kan du gå in och ogilla eftersom du känner dig träffad!
  • felicityporter
    Anonym (Jantelagen) skrev 2024-11-17 00:09:03 följande:
    www.familjeliv.se/forum/thread/82908796-jag-tror-empatistorningar-ar-vanligare-pa-fl-an-vad-folk-tror

Jag skrev en tråd om såna som dig. Där förklarar jag ditt beteende och varför du gör som du gör. Sen kan du gå in och ogilla eftersom du känner dig träffad!
    Eh, va? Om det gör att att du mår bättre för all del, men jag känner inte igen mig i dina texter. Det är ett faktum att personer med dryg personlighet är mindre attraktiva än ödmjuka personer för de allra flesta människor.
  • Anonym (Z2)

Skit bakom spakarna, tjatigt går fet bort

• Anonym (Jantelagen)
    felicityporter skrev 2024-11-17 01:17:59 följande:
    Eh, va? Om det gör att att du mår bättre för all del, men jag känner inte igen mig i dina texter. Det är ett faktum att personer med dryg personlighet är mindre attraktiva än ödmjuka personer för de allra flesta människor.
    Nej du försöker rationalisera ditt sug efter att få komma åt TS genom att intala dig själv att han är dryg. Försök inte! Vart skriver TS något drygt?
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Jantelagen) skrev 2024-11-17 12:13:39 följande:
    Nej du försöker rationalisera ditt sug efter att få komma åt TS genom att intala dig själv att han är dryg. Försök inte! Vart skriver TS något drygt?
    Jsg tror att dom försöker hitta en förklaring varför TS inte lyckas och något måste det ju bero på då många andra lyckas bra och dessutom med ett mer allsidigt utseende.
  • Anonym (Jantelagen)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-17 12:36:34 följande:
    Jsg tror att dom försöker hitta en förklaring varför TS inte lyckas och något måste det ju bero på då många andra lyckas bra och dessutom med ett mer allsidigt utseende.
    Knappast. Hade de genuint velat hjälpa TS hade de sagt såna saker på ett långt mycket snyggare sätt.

Kom ihåg att FL är en plats där människor öppnar sig och därmed gör sig sårbara, och sårbarhet är som en nyöppnad godispåse för människors med empatistörningar, och därför flockas sådana till såna här trådar där de på något sätt kan få trycka ner en person. Tro mig, jag har ASPD så jag vet hur det här fungerar.
  • Anonym (AB)
    SillyAndPassive skrev 2024-11-15 14:51:09 följande:
    Är extremt snygg, fast dissas på dejtingsidor?

Hej kära FL-läsare! Jag är väldigt snygg kille som tränar och tar han om dig själv. Går jag ut kommer alltid väldigt vackra kvinnor fram till mig och vill dansa eller bara vara nära mig, bjuda mig på drinkar m.m.
    När jag försöker mig på nätdejting har jag inte alls samma framgång.
    Jag är givetvis smooth i att prata och för mig med ett städat vokabulär.

Så, ni kvinnor som söker sexpartner eller dejting på nätet, är det lite skrämmande att skriva till för snygga killar tro?

Har du testat dina dejtingbilder? Jag tycker att du ska testa att lägga ut på photofeeler.com. Då får du svart på vitt om tjejer gillar vad dem ser eller inte. Det kanske är du som helt enkelt är dålig på att ta tilltalande bilder.
Svar på tråden Är extremt snygg, fast dissas på dejtingsidor?