Karriäristen skrev 2024-11-16 14:03:37 följande:
Nej, visst är det så. Jag menar mer att processen på nätet är mer kalkylerad. Man kan ha helt olika ?fördelar? och framhålla dem. På ett uteställe är utseende mer uppenbart medan hög utbildning eller andra saker är svårare att upptäcka.
Man kan ju vara en väldigt trevlig person även om man inte utmärker sig utseendemässigt eller är supersocial och en stjärna på att ragga. Den typen av person har sannolikt en betydande fördel online jämfört med på uteställen. Olika profiler har olika fördelar som funkar olika bra på nätet vs. IRL.
Håller med dig helt och hållet. Mitt svar var mest för att det ofta verkar påstås att kvinnor bara intresserar sig för dom snyggaste och mest framgångsrika på nätet och jag håller inte med. Jag stämmer nog in en del i det du skriver insista stycket.
Jag är inte den som är framåt på fest mm. Men på en dejtingsajt vet man ju att dom som är där vill träffa en man även om det inte är just jag. Och under dom dejter jag var på fick jag ofta höra att jag var lät och rolig att prata med och känna sig trygg med. Fick ofta höra det av både dom som ville träffas mer och dom som inte ville det.