• SillyAndPassive

Är extremt snygg, fast dissas på dejtingsidor?

Hej kära FL-läsare! Jag är väldigt snygg kille som tränar och tar han om dig själv. Går jag ut kommer alltid väldigt vackra kvinnor fram till mig och vill dansa eller bara vara nära mig, bjuda mig på drinkar m.m.
    När jag försöker mig på nätdejting har jag inte alls samma framgång.
    Jag är givetvis smooth i att prata och för mig med ett städat vokabulär.

Så, ni kvinnor som söker sexpartner eller dejting på nätet, är det lite skrämmande att skriva till för snygga killar tro?

• Svar på tråden Är extremt snygg, fast dissas på dejtingsidor?
  • Anonym (J)

Det kvittar hur snygg man är, personligheten för en att stanna 

• Anonym (Jantelagen)
    Anonym (J) skrev 2024-11-16 09:24:15 följande:

Haha du säger att du själv är så snygg. Ja, du tycker det.

Bara det gör en person oattraktiv. Så säg inte sånt högt och bete dig inte som att du är snyggare än alla andra, ett tips 

Så vi ska trycka ner oss själva och intala oss att vi är fula för annars är vi oattraktiva? Bra värderingar där👏
  • Anonym (R)
    Anonym (J) skrev 2024-11-16 09:24:15 följande:

Haha du säger att du själv är så snygg. Ja, du tycker det.

Bara det gör en person oattraktiv. Så säg inte sånt högt och bete dig inte som att du är snyggare än alla andra, ett tips 

Exakt min tanke. Allt för ?snygga? män är så ointressan för allt de förblir är bara? snygga. Många verkar tro att det räcker med en fin utsida, men är du en oskön/ointressant person blir du per automatiskt oattraktiv. Mitt råd till alla män som kallar sig själv snygga: Jobba på din personlighet och framhäv den istället för din ?snygghet?. Att du ser bra ut blir då ett ess i rockärmen och en bonus. 
  • Anonym (Jantelagen)
    Anonym (R) skrev 2024-11-16 10:00:33 följande:
    Exakt min tanke. Allt för ?snygga? män är så ointressan för allt de förblir är bara? snygga. Många verkar tro att det räcker med en fin utsida, men är du en oskön/ointressant person blir du per automatiskt oattraktiv. Mitt råd till alla män som kallar sig själv snygga: Jobba på din personlighet och framhäv den istället för din ?snygghet?. Att du ser bra ut blir då ett ess i rockärmen och en bonus. 
    Första gången i tråden fick TS ett bra svar. Skönhet är en bonus men personlighet är lika viktigt, om inte viktigare, om man ska anses attraktiv. Överlag ställer folk för höga krav på sitt eget utseende idag, och det är tråkigt för det innebär att man bara satsar på en del av vad som anses attraktivt.

Samtidigt får man inte göra en för stor sak av att attrahera andra. Bästa man kan göra är att hitta sin stil man trivs med, en hobby som är nyttig (vilket TS gör då han tränar) och man ska framförallt våga vara sig själv och inte göra sig till för då blir det bara fel.

Med det sagt tycker jag det är förjävligt att se hur folk hackar på TS för att han anser sig själv vara extremt snygg. Och detta är ett utslag av jantelagen för ingenstans visar TS en dryg attityd eller att han trycker ner andra. Han säger bara att han anser sig själv vara väldigt snygg, och jag ser ärligt talat inte hur det kan rättfärdiga så spydiga och rentav nedlåtande kommentarer mot honom. Jag tycker att det är bottenskrapet av samhällets moral att se detta drev mot TS för att han säger vad han tycker om sig själv.

Jag har mött många olika människor i mitt liv, allt från framgångsrika människor till missbrukare och kriminella. Den värsta sortens människor är dock dessa som vi ser i tråden som gör allt för att trycka ner TS i jantelagens anda. Det finns ingen godhet i det, det finns inget rationellt och det finns ingen som gynnas av detta utan detta handlar bara om ren missundsamhet och elakhet. Alla ni som trycker ner TS, jag tycker det är skamligt och skulle jag göra så som ni gjort skulle jag skämmas ögonen ur mig!
  • Anonym (Nej, det är du knappast)

Oseriös fjanttråd. Snygga män brukar inte ha några problem med kvinnor. Deras personlighet behöver inte heller vata nåt märkvärdigt då kvinnor överlag knappast har det. Är man snygg som kille så räcker det med att vara trevlig och någorlunda social för att locka till sig nån tjej med samma sociala skills.

Sen är det bara rent bullshit och önsketänkande cope bland vissa fula män att kvinnor inte skulle bry sig om mäns utseenden. 

Kanske att kvinnor som struntar i sin egen kropp och övriga utseende är mindre noga med hur mannen ser ut men vi övriga, inte en chans att jag skulle dejta en slashas som inte vårdar sin kropp, hälsa och utseende. 

• Anonym (J)
    Anonym (Jantelagen) skrev 2024-11-16 09:36:25 följande:
    Så vi ska trycka ner oss själva och intala oss att vi är fula för annars är vi oattraktiva? Bra värderingar där👏

Läs vad jag skrev igen. 

Om man SÄGER att ÅÅÅÅH JAG ÄR SÅ SNYGG, då blir man automatiskt oattraktiv i mina ögon. Man är självgod. Tror man är bättre än andra. Vad är det du inte förstår.

• Anonym (J)

Och vadå ?vi?. 

Jag vet med mig att jag också är rätt snygg men inte går man runt och säger det. Man är olika snygg beroende på vem det är som kollar, alla tycker inte likadant ändå.

• Anonym (J)
    Anonym (R) skrev 2024-11-16 10:00:33 följande:
    Precis! En snygg kille men som är dum blir rent av ful i mina ögon ändå.
  • Anonym (Jantelagen)
    Anonym (J) skrev 2024-11-16 10:23:22 följande:

Och vadå ?vi?. 

Jag vet med mig att jag också är rätt snygg men inte går man runt och säger det. Man är olika snygg beroende på vem det är som kollar, alla tycker inte likadant ändå.

Och den attityden innebär ju att du tycker att man INTE ska tycka att man själv är snygg, för då duger man inte för dig.
    Nej, sluta tramsa. Vi vet båda att detta handlar om jantelagen. Du tycker att man inte ska tro att man är något, och gör man det då ska du komma och trycka ner personen, eller som du troligtvis tänker: sätta den på plats. Jag tycker att du, liksom alla andra jantelagsryttare i tråden, är vidriga människor. Det är såna som ni som håller människor tillbaka från att uppnå sin fulla potential och hindrar folk från att bli den bästa versionen av sig själva. Jag bor i Sydeuropa och här existerar inte såna som dig. Istället höjer folk upp varandra och hjälper varandra, både med att bli bättre på vad de är mindre bra på men också att peppa folk att göra det de är bra på. Är någon snygg så är folk glad för deras skull, men kan såklart komma med något konstruktivt om de känner att de har svårt att attrahera motsatta könet. Det du gör är inte konstruktivt utan det du gör är att trycka ner TS för att han har mage att säga att han är extremt snygg och välvårdad...

Jag har en dotter, och jag påminner henne varje dag om att hon är både söt, snäll, duktig och rolig. Ibland kritiserar jag henne för enskilda saker såklart, men jag vill att hon ska känna att hon duger för den hon är. Skulle hon möta en person som dig i tonåren exempelvis hade hon troligtvis bara känt sig tillintetgjord av din attityd, och det skulle jag aldrig vilja utsätta henne för. Du bidrar till människors psykiska ohälsa men din förbannade jantelag! Skäms på dig!
  • Karriäristen

Rent generellt går det fyra killar per tjej på dejtingsajter. Killar är ofta mer polygama och öppna för att dejta flera parallellt. Tjejer håller sig oftare till en i taget.

Ett fullt möjligt scenario är alltså att TS inte alls blir dissad. Det handlar bara om att hans normala stora fördel inte är lika uppenbar på nätet och att konkurrensen är större. Någon annan kanske är normalsnygg men bor i ett hus på en attraktiv plats och har ett karriärjobb med hög status. På nätet kan det ge fördelar. På dansgolvet är ?den snygge killen? kung även om han i alla andra avseenden är en total sopa.

Sanningen ligger i betraktarens öga
Svar på tråden Är extremt snygg, fast dissas på dejtingsidor?