Anonym (R) skrev 2024-11-16 10:00:33 följande:
Exakt min tanke. Allt för ?snygga? män är så ointressan för allt de förblir är bara? snygga. Många verkar tro att det räcker med en fin utsida, men är du en oskön/ointressant person blir du per automatiskt oattraktiv. Mitt råd till alla män som kallar sig själv snygga: Jobba på din personlighet och framhäv den istället för din ?snygghet?. Att du ser bra ut blir då ett ess i rockärmen och en bonus.
Första gången i tråden fick TS ett bra svar. Skönhet är en bonus men personlighet är lika viktigt, om inte viktigare, om man ska anses attraktiv. Överlag ställer folk för höga krav på sitt eget utseende idag, och det är tråkigt för det innebär att man bara satsar på
en del av vad som anses attraktivt.
Samtidigt får man inte göra en för stor sak av att attrahera andra. Bästa man kan göra är att hitta sin stil man trivs med, en hobby som är nyttig (vilket TS gör då han tränar) och man ska framförallt våga vara sig själv och inte göra sig till för då blir det bara fel.
Med det sagt tycker jag det är förjävligt att se hur folk hackar på TS för att han anser sig själv vara extremt snygg. Och detta är ett utslag av jantelagen för ingenstans visar TS en dryg attityd eller att han trycker ner andra. Han säger bara att han anser sig själv vara väldigt snygg, och jag ser ärligt talat inte hur det kan rättfärdiga så spydiga och rentav nedlåtande kommentarer mot honom. Jag tycker att det är bottenskrapet av samhällets moral att se detta drev mot TS för att han säger vad han tycker om sig själv.
Jag har mött många olika människor i mitt liv, allt från framgångsrika människor till missbrukare och kriminella. Den värsta sortens människor är dock dessa som vi ser i tråden som gör allt för att trycka ner TS i jantelagens anda. Det finns ingen godhet i det, det finns inget rationellt och det finns ingen som gynnas av detta utan detta handlar bara om ren missundsamhet och elakhet. Alla ni som trycker ner TS, jag tycker det är skamligt och skulle jag göra så som ni gjort skulle jag skämmas ögonen ur mig!