• SillyAndPassive

Är extremt snygg, fast dissas på dejtingsidor?

Hej kära FL-läsare! Jag är väldigt snygg kille som tränar och tar han om dig själv. Går jag ut kommer alltid väldigt vackra kvinnor fram till mig och vill dansa eller bara vara nära mig, bjuda mig på drinkar m.m.
    När jag försöker mig på nätdejting har jag inte alls samma framgång.
    Jag är givetvis smooth i att prata och för mig med ett städat vokabulär.

Så, ni kvinnor som söker sexpartner eller dejting på nätet, är det lite skrämmande att skriva till för snygga killar tro?

• Svar på tråden Är extremt snygg, fast dissas på dejtingsidor?
  • Anonym (P)
    Anonym (L) skrev 2024-11-15 18:01:52 följande:

Hur animerade kvinnor i Vimmerby beter sig representerar inte hur riktiga  kvinnor från resten av Sverige beter sig.

Ja visst är det väl han??
  • Core
    SillyAndPassive skrev 2024-11-15 18:01:17 följande:
    Det här var ett bra svar. Ironin i att en man svarar med insikt från en kvinans perspektiv och kvinnorna bara skickar otrevliga off-topic meddelanden.

Det kan ligga något i vad du skriver, hmm..
    får ta fram koftan och yxan.. skogshuggarstilen kasnke
    Yxan och flanellskjortan skulle jag säga är ytterligare ett lager av poserande.

Naturligt, jordnära och utan ett påklistrat leende skulle jag säga är närmare framgång. Alla som har threads har sett all möjlig pinsam skit, skämskudden har åkt fram otaliga gånger om man säger så. Kort snett uppifrån med sin morgonkaffe exempelvis. Svårt att bränna sig själv mer ur attraktions perspektiv.
  • Karriäristen

Jag tror att en förklaring kan vara att män och kvinnor söker olika saker på nätet. Män dras väldigt mycket till kvinnor med snygga bilder. Kvinnor söker ofta ?något mer?.

Jag umgicks en period med en kille som var fotomodell. Han hade en viss typ av utseende men verkade ändå inte markant framgångsrik inom dejting. Han fick säkert ligga emellanåt men han kom inte dragandes med extremt attraktiva flickvänner. 

Jag diskuterade den här killen med en gemensam kvinnlig bekant som var tydligt attraktiv. Hon var inte alls i min smak men hade helt uppenbart förmågan att få väldigt attraktiva män. Hon menade att den här killen kunde vara ?intressant för den som söker en kropp? men i övrigt omogen och ointressant.

Sanningen ligger i betraktarens öga
  • Anonym (CNN)

Du är kanske inte så snygg som du tror på bilderna?
    Eller så tolkar folk dig som ett snyggt yttre med taskig insida? 

Ute kanske du attraherar en viss kategori, men inte på nätet? 

• Anonym (Jantelagen)

Kom ihåg TS: när du skriver att du ser bra ut så kickar Familjelivs nationalsport jantelagen in, och det är därför du får så otrevliga svar. För att flytta fokus från stackars TS kommer jag skriva bra saker om mig själv. Jag är:
    ? Snygg
    ? Social
    ? Snäll
    ? Rolig
    ? Intelligent
    ? Bra i sängen
    ? Stor penis
    ? Vältränad
    ? Bra hygien
    ? Bra klädstil
    ? Bra på att prata
    ? Försvarar mina vänner
    ? Har ett generellt roligt liv
    ? Dock jävligt dålig med pengar...
    Kom också ihåg att Familjeliv kryllar av empatistörda människor som med mikroskop letar efter folk att få trycka till, och tyvärr råkade du bli deras offer nu då de kan använda jantelagen som ett sätt att hoppa på dig. Visar du saker som gör dig till ett legitimt offer är det som en nyöppnad godispåse för empatistörda.

Så, nu kan ni hata på min självgodhet istället för på TS!

Som svar på din fråga beror det på att tjejer är långt mer kräsna på dejtingappar än i verkligheten. Generellt sett är kvinnor mindre utseendefixerade och går mer på personlighet och därför är dejtingappar oftast något som kvinnor oftast är mer noggranna kring. Därför spelar inte bara bilder roll utan även din beskrivning av dig själv. Så om du vill ha mer napp kan du kanske berätta om dig själv mer?

• Anonym (M)
    Anonym (Kille) skrev 2024-11-15 20:05:52 följande:

Dejtingappar är kvinnornas lösgodishylla. Där kan dom välja o vraka bäst dom vill. Den som tror annat är delulu. Räcker med att det är EN grej dom stör sig på så är man aldrig intressant för dom. Då swipear dom till nästa bara. 

Hur skulle det annars gå till, menar du?
  • Anonym (M)
    Anonym (Jantelagen) skrev 2024-11-16 07:30:43 följande:

Kom ihåg TS: när du skriver att du ser bra ut så kickar Familjelivs nationalsport jantelagen in, och det är därför du får så otrevliga svar. För att flytta fokus från stackars TS kommer jag skriva bra saker om mig själv. Jag är:
    ? Snygg
    ? Social
    ? Snäll
    ? Rolig
    ? Intelligent
    ? Bra i sängen
    ? Stor penis
    ? Vältränad
    ? Bra hygien
    ? Bra klädstil
    ? Bra på att prata
    ? Försvarar mina vänner
    ? Har ett generellt roligt liv
    ? Dock jävligt dålig med pengar...
    Kom också ihåg att Familjeliv kryllar av empatistörda människor som med mikroskop letar efter folk att få trycka till, och tyvärr råkade du bli deras offer nu då de kan använda jantelagen som ett sätt att hoppa på dig. Visar du saker som gör dig till ett legitimt offer är det som en nyöppnad godispåse för empatistörda.

Så, nu kan ni hata på min självgodhet istället för på TS!

Som svar på din fråga beror det på att tjejer är långt mer kräsna på dejtingappar än i verkligheten. Generellt sett är kvinnor mindre utseendefixerade och går mer på personlighet och därför är dejtingappar oftast något som kvinnor oftast är mer noggranna kring. Därför spelar inte bara bilder roll utan även din beskrivning av dig själv. Så om du vill ha mer napp kan du kanske berätta om dig själv mer?

Är du en stor penis?
  • Anonym (Jantelagen)
    Anonym (M) skrev 2024-11-16 08:24:47 följande:
    Är du en stor penis?

• Anonym (J)

Haha du säger att du själv är så snygg. Ja, du tycker det.

Bara det gör en person oattraktiv. Så säg inte sånt högt och bete dig inte som att du är snyggare än alla andra, ett tips 

Svar på tråden Är extremt snygg, fast dissas på dejtingsidor?