Inlägg från: Karriäristen |Visa alla inlägg
  • Karriäristen

Är extremt snygg, fast dissas på dejtingsidor?

Jag tror att en förklaring kan vara att män och kvinnor söker olika saker på nätet. Män dras väldigt mycket till kvinnor med snygga bilder. Kvinnor söker ofta ?något mer?.

Jag umgicks en period med en kille som var fotomodell. Han hade en viss typ av utseende men verkade ändå inte markant framgångsrik inom dejting. Han fick säkert ligga emellanåt men han kom inte dragandes med extremt attraktiva flickvänner. 

Jag diskuterade den här killen med en gemensam kvinnlig bekant som var tydligt attraktiv. Hon var inte alls i min smak men hade helt uppenbart förmågan att få väldigt attraktiva män. Hon menade att den här killen kunde vara ?intressant för den som söker en kropp? men i övrigt omogen och ointressant.

Sanningen ligger i betraktarens öga
  • Karriäristen

Rent generellt går det fyra killar per tjej på dejtingsajter. Killar är ofta mer polygama och öppna för att dejta flera parallellt. Tjejer håller sig oftare till en i taget.

Ett fullt möjligt scenario är alltså att TS inte alls blir dissad. Det handlar bara om att hans normala stora fördel inte är lika uppenbar på nätet och att konkurrensen är större. Någon annan kanske är normalsnygg men bor i ett hus på en attraktiv plats och har ett karriärjobb med hög status. På nätet kan det ge fördelar. På dansgolvet är ?den snygge killen? kung även om han i alla andra avseenden är en total sopa.

• Karriäristen
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-16 12:22:51 följande:
    Fast det krävs inte en skitsnygg man eller fint jobb för att kunna nätdejta kvinnor regelbundet. Jag är varken särskilt snygg eller har ett statusjobb men jag dejtade en hel del innan jag träffade rätt. Men en kompis som ser riktigt bra ut blev överöst med likes mm så visst har en snygg man det lättare.
    Nej, visst är det så. Jag menar mer att processen på nätet är mer kalkylerad. Man kan ha helt olika ?fördelar? och framhålla dem. På ett uteställe är utseende mer uppenbart medan hög utbildning eller andra saker är svårare att upptäcka.

Man kan ju vara en väldigt trevlig person även om man inte utmärker sig utseendemässigt eller är supersocial och en stjärna på att ragga. Den typen av person har sannolikt en betydande fördel online jämfört med på uteställen. Olika profiler har olika fördelar som funkar olika bra på nätet vs. IRL.
Svar på tråden Är extremt snygg, fast dissas på dejtingsidor?