Inlägg från: Anonym (kkkkkkk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kkkkkkk)

Är extremt snygg, fast dissas på dejtingsidor?

Bara i texten här låter du extremt självkär och tråkig så jag förstår att du inte får napp

• Anonym (kkkkkkk)
    SillyAndPassive skrev 2024-11-15 15:36:53 följande:
    Jag är väldigt kreativ och rolig som person, men jag tror din kommentar säger mer om dig.. än om mig. 

Ja, det säger om mig att jag har både dejtat och träffat en hel del som dig så jag har lärt mig vara skeptisk och känner igen typen på sättet att skriva. 

Om du nu är både snygg och har en fantastisk personlighet så hade du ju inte haft det här problemet. Ibland är det nyttigt att granska sig själv i sömmarna lite.

• Anonym (kkkkkkk)
    Core skrev 2024-11-15 17:22:03 följande:

Har man en inneboende osäkerhet, skavande självförtroende eller självkänsla, är det i regel lättare att identifiera på vilka bilder man lägger upp, hur man beskriver sig själv, etc. än i verkliga livet, där du kan dölja såna attribut med en påklistrad charm eller inlärt beteende.

Nu är jag man och ska egentligen inte svara för vad kvinnor attraheras av, men min uppfattning är att en stor del av det maskulina som är tilldragande försvinner när en man är för självmedveten om sitt utseende, alltså man beter sig mer feminint med selfies och tighta kläder på bild, utan tröja etc. Det blir helt enkelt omanligt, och att se bra ut, om du nu gör det på riktigt, kan till och med förstärka den bilden av dig.

Det feminina dras till det maskulina, om vi generaliserar. Så utan en maskulin utstrålning spelar det ingen roll om du är modellsnygg

Det här är min lekmannamässiga slutsats, ni som inte håller med får gärna rätta mig.

Jag är kvinna och håller med dig! En man kan absolut vara snygg, ren och proper och ta hand om sig. Utan att skryta om hur snygg han är och lägga upp fjamsiga selfies. Det är sjukt omanligt. Någon som är trygg i sig själv behöver liksom inte skryta om hur han ser ut.
  • Anonym (kkkkkkk)
    Västernorrlandskillen skrev 2024-11-15 18:05:22 följande:
    Skryta om att man är snygg är inte attraktivt hos något kön, men att lägga upp några selfies är väl något som flesta gör när dom nätdejtar? Jag hade bara seflies när jag nätdejtade då män sällan knäpper kort på varandra.
    Jag menar när det är en överdrift med selfies. Jag tar också någon selfie då och då
Svar på tråden Är extremt snygg, fast dissas på dejtingsidor?