Inlägg från: Anonym (Jantelagen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jantelagen)

Är extremt snygg, fast dissas på dejtingsidor?

Kom ihåg TS: när du skriver att du ser bra ut så kickar Familjelivs nationalsport jantelagen in, och det är därför du får så otrevliga svar. För att flytta fokus från stackars TS kommer jag skriva bra saker om mig själv. Jag är:
    ? Snygg
    ? Social
    ? Snäll
    ? Rolig
    ? Intelligent
    ? Bra i sängen
    ? Stor penis
    ? Vältränad
    ? Bra hygien
    ? Bra klädstil
    ? Bra på att prata
    ? Försvarar mina vänner
    ? Har ett generellt roligt liv
    ? Dock jävligt dålig med pengar...
    Kom också ihåg att Familjeliv kryllar av empatistörda människor som med mikroskop letar efter folk att få trycka till, och tyvärr råkade du bli deras offer nu då de kan använda jantelagen som ett sätt att hoppa på dig. Visar du saker som gör dig till ett legitimt offer är det som en nyöppnad godispåse för empatistörda.

Så, nu kan ni hata på min självgodhet istället för på TS!

Som svar på din fråga beror det på att tjejer är långt mer kräsna på dejtingappar än i verkligheten. Generellt sett är kvinnor mindre utseendefixerade och går mer på personlighet och därför är dejtingappar oftast något som kvinnor oftast är mer noggranna kring. Därför spelar inte bara bilder roll utan även din beskrivning av dig själv. Så om du vill ha mer napp kan du kanske berätta om dig själv mer?

• Anonym (Jantelagen)
    Anonym (M) skrev 2024-11-16 08:24:47 följande:
    Är du en stor penis?

• Anonym (Jantelagen)
    Anonym (J) skrev 2024-11-16 09:24:15 följande:

Haha du säger att du själv är så snygg. Ja, du tycker det.

Bara det gör en person oattraktiv. Så säg inte sånt högt och bete dig inte som att du är snyggare än alla andra, ett tips 

Så vi ska trycka ner oss själva och intala oss att vi är fula för annars är vi oattraktiva? Bra värderingar där👏
  • Anonym (Jantelagen)
    Anonym (R) skrev 2024-11-16 10:00:33 följande:
    Exakt min tanke. Allt för ?snygga? män är så ointressan för allt de förblir är bara? snygga. Många verkar tro att det räcker med en fin utsida, men är du en oskön/ointressant person blir du per automatiskt oattraktiv. Mitt råd till alla män som kallar sig själv snygga: Jobba på din personlighet och framhäv den istället för din ?snygghet?. Att du ser bra ut blir då ett ess i rockärmen och en bonus. 
    Första gången i tråden fick TS ett bra svar. Skönhet är en bonus men personlighet är lika viktigt, om inte viktigare, om man ska anses attraktiv. Överlag ställer folk för höga krav på sitt eget utseende idag, och det är tråkigt för det innebär att man bara satsar på en del av vad som anses attraktivt.

Samtidigt får man inte göra en för stor sak av att attrahera andra. Bästa man kan göra är att hitta sin stil man trivs med, en hobby som är nyttig (vilket TS gör då han tränar) och man ska framförallt våga vara sig själv och inte göra sig till för då blir det bara fel.

Med det sagt tycker jag det är förjävligt att se hur folk hackar på TS för att han anser sig själv vara extremt snygg. Och detta är ett utslag av jantelagen för ingenstans visar TS en dryg attityd eller att han trycker ner andra. Han säger bara att han anser sig själv vara väldigt snygg, och jag ser ärligt talat inte hur det kan rättfärdiga så spydiga och rentav nedlåtande kommentarer mot honom. Jag tycker att det är bottenskrapet av samhällets moral att se detta drev mot TS för att han säger vad han tycker om sig själv.

Jag har mött många olika människor i mitt liv, allt från framgångsrika människor till missbrukare och kriminella. Den värsta sortens människor är dock dessa som vi ser i tråden som gör allt för att trycka ner TS i jantelagens anda. Det finns ingen godhet i det, det finns inget rationellt och det finns ingen som gynnas av detta utan detta handlar bara om ren missundsamhet och elakhet. Alla ni som trycker ner TS, jag tycker det är skamligt och skulle jag göra så som ni gjort skulle jag skämmas ögonen ur mig!
  • Anonym (Jantelagen)
    Anonym (J) skrev 2024-11-16 10:23:22 följande:

Och vadå ?vi?. 

Jag vet med mig att jag också är rätt snygg men inte går man runt och säger det. Man är olika snygg beroende på vem det är som kollar, alla tycker inte likadant ändå.

Och den attityden innebär ju att du tycker att man INTE ska tycka att man själv är snygg, för då duger man inte för dig.
    Nej, sluta tramsa. Vi vet båda att detta handlar om jantelagen. Du tycker att man inte ska tro att man är något, och gör man det då ska du komma och trycka ner personen, eller som du troligtvis tänker: sätta den på plats. Jag tycker att du, liksom alla andra jantelagsryttare i tråden, är vidriga människor. Det är såna som ni som håller människor tillbaka från att uppnå sin fulla potential och hindrar folk från att bli den bästa versionen av sig själva. Jag bor i Sydeuropa och här existerar inte såna som dig. Istället höjer folk upp varandra och hjälper varandra, både med att bli bättre på vad de är mindre bra på men också att peppa folk att göra det de är bra på. Är någon snygg så är folk glad för deras skull, men kan såklart komma med något konstruktivt om de känner att de har svårt att attrahera motsatta könet. Det du gör är inte konstruktivt utan det du gör är att trycka ner TS för att han har mage att säga att han är extremt snygg och välvårdad...

Jag har en dotter, och jag påminner henne varje dag om att hon är både söt, snäll, duktig och rolig. Ibland kritiserar jag henne för enskilda saker såklart, men jag vill att hon ska känna att hon duger för den hon är. Skulle hon möta en person som dig i tonåren exempelvis hade hon troligtvis bara känt sig tillintetgjord av din attityd, och det skulle jag aldrig vilja utsätta henne för. Du bidrar till människors psykiska ohälsa men din förbannade jantelag! Skäms på dig!
  • Anonym (Jantelagen)
    felicityporter skrev 2024-11-16 12:28:04 följande:

Jag tror precis som de andra att din extremt dryga personlighet speglar sig i dina texter och bilder och då plötsligt är inte så många tjejer intresserade av dig längre. Tyvärr.
    Du får hålla dig till fulla tjejer på krogen helt enkelt.

www.familjeliv.se/forum/thread/82908796-jag-tror-empatistorningar-ar-vanligare-pa-fl-an-vad-folk-tror

Jag skrev en tråd om såna som dig. Där förklarar jag ditt beteende och varför du gör som du gör. Sen kan du gå in och ogilla eftersom du känner dig träffad!
  • Anonym (Jantelagen)
    felicityporter skrev 2024-11-17 01:17:59 följande:
    Eh, va? Om det gör att att du mår bättre för all del, men jag känner inte igen mig i dina texter. Det är ett faktum att personer med dryg personlighet är mindre attraktiva än ödmjuka personer för de allra flesta människor.
    Nej du försöker rationalisera ditt sug efter att få komma åt TS genom att intala dig själv att han är dryg. Försök inte! Vart skriver TS något drygt?
  • Anonym (Jantelagen)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-17 12:36:34 följande:
    Jsg tror att dom försöker hitta en förklaring varför TS inte lyckas och något måste det ju bero på då många andra lyckas bra och dessutom med ett mer allsidigt utseende.
    Knappast. Hade de genuint velat hjälpa TS hade de sagt såna saker på ett långt mycket snyggare sätt.

Kom ihåg att FL är en plats där människor öppnar sig och därmed gör sig sårbara, och sårbarhet är som en nyöppnad godispåse för människors med empatistörningar, och därför flockas sådana till såna här trådar där de på något sätt kan få trycka ner en person. Tro mig, jag har ASPD så jag vet hur det här fungerar.
Svar på tråden Är extremt snygg, fast dissas på dejtingsidor?