• Tom Araya

Nej till rapsolja och andra kostråd?

Är du en som numera inte vill använda rapsolja och följer andra flummiga kostråd du hört talats om utan att kritiskt ha granskat dem?

Kanske luras du till att köpa onödigt dyra livsmedel i tron att de är bättre för hälsan.

Se den här videon.

Fri diskussion om trådens ämne och videons innehåll.

• Svar på tråden Nej till rapsolja och andra kostråd?
  • Anonym (DenSomTänker)
    Tom Araya skrev 2024-11-14 22:16:40 följande:
    Nej till rapsolja och andra kostråd?

Är du en som numera inte vill använda rapsolja och följer andra flummiga kostråd du hört talats om utan att kritiskt ha granskat dem?

Kanske luras du till att köpa onödigt dyra livsmedel i tron att de är bättre för hälsan.

Se den här videon.

Fri diskussion om trådens ämne och videons innehåll.

Oljan som produceras genom frön är alltid skadlig, den är inte alls bra och detta är känt inom oljeindustrin. Jag har någon video där det tas fram fakta om hur dåligt det är, men är säkert massa personer som vet i tråden så jag väntar med att länka.
  • Anonym (Vettig)

Olivolja kommer alltid vara min favorit eller så använder du svensk smör helt enkel. Och inget  jävla flytande smör eller liknande 

• Tom Araya
    Anonym (DenSomTänker) skrev 2024-11-14 22:21:16 följande:
    Oljan som produceras genom frön är alltid skadlig, den är inte alls bra och detta är känt inom oljeindustrin. Jag har någon video där det tas fram fakta om hur dåligt det är, men är säkert massa personer som vet i tråden så jag väntar med att länka.
    Jag väntar också på dessa "fakta"...
  • Anonym (DenSomTänker)
    Tom Araya skrev 2024-11-14 22:27:07 följande:
    Du insinuerar att det inte är fakta med? Vad grundar du detta på, först? Du påstår alltså att du vet vad jag ska länka, du vet vad som står och du vet att det inte är fakta?
  • Anonym (DenSomTänker)
    Tom Araya skrev 2024-11-14 22:27:07 följande:
    Ah, ser din video nu. Du litar på "experten" som du tror vet allting för han är ju.. "experten"! Ska se om jag hittar videon då, så får vi se vad du har att säga om det. 
  • Tom Araya
    Anonym (Vettig) skrev 2024-11-14 22:23:07 följande:

Olivolja kommer alltid vara min favorit eller så använder du svensk smör helt enkel. Och inget  jävla flytande smör eller liknande 

Jag gillar oftast inte smaken på olivolja. Den funkar till vissa saker, men långt ifrån alla. Som stekfett är den värdelös.
  • Tom Araya
    Anonym (DenSomTänker) skrev 2024-11-14 22:33:35 följande:
    Ah, ser din video nu. Du litar på "experten" som du tror vet allting för han är ju.. "experten"! Ska se om jag hittar videon då, så får vi se vad du har att säga om det. 
    Du får titta på videon först och sedan kan du återkomma med vem/vilka som framhävs som expert.
  • Anonym (Seed oil)

Fröoljor har använts länge. Rapsolja, olivolja, solrosolja, sesamolja, jordnötsolja, avokadoolja, druvolja... finns massvis beroende på vart i världen man är. 

Om vi inte kan använda olja från fröer för att det är farligt och vi kan inte använda fett från kor i form av smör för att det är farligt, vad i helvete ska vi då använda för att steka saker i? 

Jag har sett denna diskussion på Instagram från USA och det är precis lika idiotiskt där.

Jag kommer att fortsätta att använda fröoljor och smör. Jag använder till och med Arlas flytande "smör och raps"-blandning. Krisar det sig kan jag även använda bregott. 

• Tom Araya
    Anonym (DenSomTänker) skrev 2024-11-14 22:31:18 följande:
    Du insinuerar att det inte är fakta med? Vad grundar du detta på, först? Du påstår alltså att du vet vad jag ska länka, du vet vad som står och du vet att det inte är fakta?
    Jag citerade dig där du hävdade att det är fakta, därav citationstecken.
    För mig är uppgiften ännu obekräftad som fakta.
Svar på tråden Nej till rapsolja och andra kostråd?