Anonym (DenSomTänker) skrev 2024-11-15 09:23:30 följande:
Jag förstår inte vad du skulle ha för poäng? Youtube har guidelines och han måste skriva det annars kan videon tas bort.
Hur blir de fakta han presenterar från olika undersökningar i videon mer eller mindre värda pga vad du skriver?
Detta är en doktor, ingen influencer. En doktor som gör videos är inte samma sak som en influencer.
Men ta samma fakta han presenterar och låt någon pajas-influencer som bara viasar upp sina ankläppar han köpt och visar bilder på dyr mat han äter bara för sakens skull. Blir de fakta som visas upp mindre värda pga det?
Såg du videon?
Han tog just upp allting som var missförstånd och beskriv i detalj med undersökningar och fakta som backar upp varför det han säger ska stämma.
Det var DU som hävdade följande i inlägg #13
Citerar dig och dina ord:
"Här är just en videos om endast argumenterar med fakta."
(slut på citatet)
Läs vad jag faktiskt skriver. Jag har aldrig sagt emot YT att de har guidelines och att man inte skulle kunna säga något. Eller att man skall säga något. Så det är något du greppar ur helt ur luften
Verkligen är han en doktor? No shit Sherlock. Bara för att han är en doktor, så är det direkt oärligt av honom att använda sig av affiliates links, som leder till produktförsäljning, så som han tydligt beskriver i sin "videobeskrivning" som jag har citerat i förra inlägget. Men jag kan ta det EN gång till
Så här står det i första meningen i videobeskrivningen:
"
The links above are affiliate links, so I receive a small commission every time you use them to purchase a product. "
(slut på citatet)
Står även i videobeskrivningen att det är från dessa länkar han har även hämtat sitt material från också.
Otroligt oärligt gjort från den doktor.
Även om han är en doktor, så finns det inget som hindra att han kan även vara influenser också.
Det förstår de flesta människor, utom möjligen du.
Dessutom så helan hans upplägg, och retoriska framförande, i videon är samma upplägg som influensers har.