• Xenia

Nej till rapsolja och andra kostråd?

Jag steker det mesta i vanlig rapsolja från Ica (den billigaste). Ibland steker jag i olivolja för att jag inte vill ha neutral smak utan just olivoljesmaken. Jag steker sällan i smör, just för att det är mättat fett.

Jag skulle verkligen inte köpa någon dyr avokadoolja. 

Jag litar på Livsmedelsverket, inte på några influencers. Jag fattar inte varför folk lägger tid på influencers och än mindre varför de dyrkar dem och slaviskt följer deras råd. Håller med den där vadhannuhette som säger att vi ska lyssna på dem som vet, experterna. Jag håller också med om att det är mer miljövänligt att använda råvaror som finns i Sverige istf de som måste importerats långt ifrån.

• Xenia

Jag köpte bara hem läskedryck till min dotter när hon hade födelsedag. Alla andra dagar fick hon dricka mjölk eller vatten. Resultatet: Hon dricker aldrig läsk idag, när andra dricker läsk el alkhohol, dricker hon vatten. Och hon aldrig hål i tänderna.

• Xenia
    välbärgad man i mina bästa år skrev 2024-11-15 01:07:17 följande:
    VAD JAG REAGERAR PÅ ÄR ATT SÅ GOTT SOM SAMTLIGA 22 INLÄGG I DEN HÄR TRÅDEN GÖR DET ANONYMT, FÖRUTOM TS, VILKET FÅR MIG ATT MISSTÄNKA ATT YTTERLIGARE EN TROLLTRÅD HAR NÄSTLAT SIG IN PÅ FL!?? Gråter

SKÄMMAS BORDE NI GÖRA NER TILL FOTKNÖLARNA! STÅ RAKRYGGAT FÖR ERA ÅSIKTER ISTÄLLET! Gråter
    Nej, jag skäms verkligen inte. Men du borde göra det för ditt hyckleri. Eller heter du verkligen "välbärgad man i mina bästa år"? Rynkar på näsan
  • Xenia
    Anonym (DenSomTänker) skrev 2024-11-15 00:54:55 följande:
    Det man litar på är väl ändå fakta? "Experter" är livsfarliga.
    Du lyssnar på "experten" som svamlar och basunerar ut hur mycket strunt som helst? Det var någon "expert" som sa att kosttillskott inte fungerar. 
    Det finns många "experter" i TV som har fel i princip allting de säger fast de vet att får bryr sig inte om fakta eller att granska saker, de vill bara ha en auktoritär källa som säger lite av det de vill höra.
    En expert är en som forskar om eller är expert på näringslära. MatGeek är väl inte det men hänvisar till forskning.

Livsmedelsverket är förstås experter.
Svar på tråden Nej till rapsolja och andra kostråd?