Anonym (DenSomTänker) skrev 2024-11-15 13:24:20 följande:
Såg du videon? Eller letade du bara efter länkarna i vad han redovisade i videon i texten under?
Du klagade just på att han inte skulle redogöra vad han hänvisar till när han i videon just visar resultat av undersökningar.
Jag är inget får nej, du ser ju inte ens videon? Missade du att jag skrev att han måste lägga till den där texten pga youtubes policys?
Du har fortfarande ingen poäng i det jag konstaterade att du inte skulle ha någon poäng i första gången.
Det är inte smaklöst att kalla folk får då det jag talar om är anledningen till att folk tror på saker som endast är lögn.
Du säger alltså att han hittat på undersökningarna han hänvisar till och skrivit det själv?
Oljan är inte farlig när den framställs. De som talar för att den inte omvandlas till transfat talar om att den inte upphettas tillräckligt för det när de utvinner den.
Det är när den avänds exempelvis för att friteras pommes frites på mcdonalds och sen återanvänds som den skapar transfats som är skadliga för kroppen.
Vilka studier i videon som han hänvisar till påstår du inte skulle vara korrekta?
Skriv inte en gång till om hans disclaimer han måste ha pga youtubes policies, det är totalt irrelevant och ologiskt tänkande att ens använda det som argument.
Jag håller med i kritiken av den videon och länkarna i den.
Hade videokreatören varit en som fokuserat på att sprida fakta så hade han länkat
direkt till faktakällan och inte till en försäljningssajt där källorna ev presenteras.
Så oavsett Youtubes policy här, så har han gjort ett val vad det gäller länkar och det valet bör man beakta när man tar in informationen han presenterar.