• LidköpingsSnickare

Hur ska man agera?

Hej, ny här på FL. 

Bor ihop med min sambo sen 5 år sen. 
    Vi hade det så jäkla bra, närhet, fysisk kontakt och sex. Men något har ändrats det senaste ett och halvt år sen. Sex, kanske 2-3 ggr på denna tid.. men mitt stora bekymmer/besvär, hon har inte ens tagit på mig på flera månader, kyssar eller kramar. Det mest intima är att dela en flaska bubbel.. vad ska man göra som man? Känner mig så jävla övergiven..

• Svar på tråden Hur ska man agera?
  • LidköpingsSnickare

Hur? Iaf när det är som lugnast, inga "barn" i närheten. Dom bor ju hos oss varannan vecka, men tittar in mest hela tiden. Oavsett vilken vecka det är. Vet att det kan stressa henne men ändå.. Också sagt att jag förstår att hon inte vill ligga men att lite grann fysisk beröring behöver jag med. Själv har jag alltid när man gått förbi varandra så en lätt hand på henne och ett leende.

• Anonym (Hur)
    LidköpingsSnickare skrev 2024-11-04 18:21:18 följande:

Hur? Iaf när det är som lugnast, inga "barn" i närheten. Dom bor ju hos oss varannan vecka, men tittar in mest hela tiden. Oavsett vilken vecka det är. Vet att det kan stressa henne men ändå.. Också sagt att jag förstår att hon inte vill ligga men att lite grann fysisk beröring behöver jag med. Själv har jag alltid när man gått förbi varandra så en lätt hand på henne och ett leende.

Det jag undrar är vad du säger till henne om själva problemet? För du verkar ju gå som katten runt het gröt med att fråga om något är fel och fixa hemma. Men vad säger du om att du vill ha sex?
  • Anonym (anånym)
    LidköpingsSnickare skrev 2024-11-04 18:21:18 följande:

Blir hon arg och går ifrån ert samtal (om känsliga saker)? Brusar hon upp?

Som nån skrev, tag hjälp. Familjeterapeut (lr vad det heter i er stad). Hon kan gå dit själv ett par gånger först - eller du. Det gör man upp i första mötet med terapeuten. Du kan gå dit utan att berätta också. Jag tycker att det är ok om det handlar om att rädda ett förhållande. Du kan få en annan synvinkel på det. 

• LidköpingsSnickare

Nej, är kanske inte "konfliktsökande" (bara för att lägga till min egen personlighet) men att inte säga vad jag tycker är fel. Då kunde jag lika gärna skitit i denna tråd. Har pratat om mängden sex. Då får jag till svar att det är så mycket med hennes barn, dom stör feelingen. Ok, men en kram fråga jag då, eller kram, eller en hand på min arm eller rygg. Bara för att jag vill kyssas eller bli tagen på menar inte att jag vill knulla(bara) kan tycka att en smekning kan vara minst lika intim, som tar 2-3 sekunder... Tatt upp detta säkerligen 30 ggr..om inte mer!

• KimLinnefeldt

Ta en promenad tillsammans. Berätta för henne vad du längtar efter, vad du behöver för att vara lycklig i ert förhållande. Låt henne berätta vad hon önskar av förhållandet. Sen kan ni se om det går att jämka ihop era önskemål. Om det inte går bör ni gå åt varsitt håll. Du beskriver en man som måste vara väldigt attraktiv för många kvinnor.

Jag har också stort behov av närhet, bekräftelse och att inte bli avvisad. Det är inget fel i det! Tro inte att dina behov inte skulle vara normala och legitima. Du har rätt att bli lycklig!

• LidköpingsSnickare

Försöker vara en man, traditionell. Häller alltid upp till henne först, öppnar dörrar..
    Vi har ju båda delar med djur, hunden är på mig katten på henne.. men vi är oftast ute gemensamt på helgerna i skog och mark. Pratat huuur mycket som helst om detta, men ändå alltid samma undanflykter. Ikväll tyckte hon ordagrant, " ska vi knulla sen" och jag har inga problem med dom orden, det är inte det, men vill ha det där innan också..smek, kyssar i nacken. Bara knulla, då kan jag dra en runk istället.. Och nej, blev inget heller, 5 sekunder senare snarkar hon i soffan????

• Dexter dot com
    LidköpingsSnickare skrev 2024-11-04 21:51:10 följande:

Nej, är kanske inte "konfliktsökande" (bara för att lägga till min egen personlighet) men att inte säga vad jag tycker är fel. Då kunde jag lika gärna skitit i denna tråd. Har pratat om mängden sex. Då får jag till svar att det är så mycket med hennes barn, dom stör feelingen. Ok, men en kram fråga jag då, eller kram, eller en hand på min arm eller rygg. Bara för att jag vill kyssas eller bli tagen på menar inte att jag vill knulla(bara) kan tycka att en smekning kan vara minst lika intim, som tar 2-3 sekunder... Tatt upp detta säkerligen 30 ggr..om inte mer!

Så hon är väl medveten om att du inte mår bra men gör inget åt det. Personligen hade jag inte klarat att leva med någon som så tydligt visa att hon är ointresserad av dig och er relation.  Hon har ju haft flera år på sig men inget har förändrats  så om hon är värd en chans så gå till en parterapeut annars så lämnar du .
  • Anonym (terapi)

Jag tycker i likhet med en del andra här att det låter som att ni behöver gå till en parterapeut. Du upplever stora problem i er relation (helt begripligt utifrån din beskrivning!) och du verkar ha tagit upp det på olika sätt vid en mängd tillfällen, men det låter inte som att hon så gärna vill prata om det. Att gå till en terapeut är förmodligen det allra bästa ni kan göra i nuläget.

• Anonym (Hur)
    LidköpingsSnickare skrev 2024-11-04 21:51:10 följande:

Att prata om hur du upplever det är inte att vara konfliktsökande. Tror att du behöver ta henne till terapi. Får en stark känsla av att du inte får fram det du vill säga. Och förlåt, lite som en toffel.
  • Anonym (anånym)
    LidköpingsSnickare skrev 2024-11-04 23:04:15 följande:

Försöker vara en man, traditionell. Häller alltid upp till henne först, öppnar dörrar..
    Vi har ju båda delar med djur, hunden är på mig katten på henne.. men vi är oftast ute gemensamt på helgerna i skog och mark. Pratat huuur mycket som helst om detta, men ändå alltid samma undanflykter. Ikväll tyckte hon ordagrant, " ska vi knulla sen" och jag har inga problem med dom orden, det är inte det, men vill ha det där innan också..smek, kyssar i nacken. Bara knulla, då kan jag dra en runk istället.. Och nej, blev inget heller, 5 sekunder senare snarkar hon i soffan????

Det här är min regelbok som jag följer. Som partner tycker JAG man ska klara av svackor i förhållandet och det kan ta tid att ta sig ur dem. Ibland år. Så länge det inte är klarlagt vad som orsakar det hela så får man stå ut. Detta tar inte bort möjligheten att skriva inlägg på forum för att få stöttning och tips för du vill ju uppenbarligen rädda situationen.

Oavsett vad dömer jag dig inte. Du agerar utifrån ditt läge.

Svar på tråden Hur ska man agera?