Inlägg från: KimLinnefeldt |Visa alla inlägg
  • KimLinnefeldt

Hur ska man agera?

Ta en promenad tillsammans. Berätta för henne vad du längtar efter, vad du behöver för att vara lycklig i ert förhållande. Låt henne berätta vad hon önskar av förhållandet. Sen kan ni se om det går att jämka ihop era önskemål. Om det inte går bör ni gå åt varsitt håll. Du beskriver en man som måste vara väldigt attraktiv för många kvinnor.

Jag har också stort behov av närhet, bekräftelse och att inte bli avvisad. Det är inget fel i det! Tro inte att dina behov inte skulle vara normala och legitima. Du har rätt att bli lycklig!

• KimLinnefeldt
    LidköpingsSnickare skrev 2024-11-06 22:25:38 följande:

Jaha, lägesuppdatering..ligger och har "mixed" känslor. Så mycket gråt men ändå ett lugn 

Vi prata förut igen, eller jag prata, hon skrek😞 Sa att detta är ohållbart, sa att hon får fundera på hur hon känner och tycker vi ska fortsätta vårt förhållande. Berätta ärligt att hon är den jag älskar men tvivlar på att det är så hon känner. 
    Hon blev vansinnig och sa att "har fan ingen rätt att berätta hur hon känner" Nej det är väl självklart, men tar det bort min rätt att säga hur jag känner. Slutade med att saker började flyga. Då fick jag nog på riktigt. Började packa ihop kläder för ett par dagar iaf och gick.

Så här är jag nu😔
    Men fick plats hos en kompis som hade en sovplats över, så där ligger jag just nu. 

Men mitt i "misären" så vill jag ändå tacka alla som gett mig råd och stöttning, ni är guld värda

Det har hon rätt i. Du har ingen rätt att att berätta hur hon känner.

Nöj dig med att berätta hur DU känner.
  • KimLinnefeldt
    Anonym (anånym) skrev 2024-11-07 10:05:07 följande:
    Det var som vår familjeterapeut sade:  Kvinnan ser mannen. Mannen ser helheten med hus, bil, fru och hund.  Du kan byta ut "ser" med "älskar".
    Dålig terapeut. Kvinnor och män är ganska lika, längtar efter och behöver ungefär samma saker. Om terapeuten sa så där så var det grovt generaliserande utifrån något slags biologistiskt synsätt. 
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Plantan) skrev 2024-11-07 17:31:39 följande:

Jag var din sambo, kan se hela scenariot framför mig.

Han gnällde och tjatade, eller bönade och bad, och ju mer det ältades desto mer avstånd tog jag.
    Inte fanns tanken på att bara låta mig få tid, nej nej... då ska det tjatas om att jag inte älskar honom längre.

Sa att om han inte kan leva med mig som jag är så är han fri att gå, men det ville han ju inte heller.

Efter några år ledsnade jag på att alltid se de sorgsna hundögonen och lyfte på röven och gick, och kom aldrig tillbaka.

Skulle han börjat babbla om terapi så hade jag lämnat på direkten. Fast så här i efterhand så hade det ju faktiskt varit att föredra.

-------

Man kan inte tvinga fram varken kärlek eller lust. Däremot kan man döda det lilla som finns genom att gnälla, böna och be. Eller genom att se ut som sju svåra år och en torrsommar.
    Inte att tänka sig att bara låta det bero, så kanske den halvdöda plantan kan få liv igen.
    Men nej nej, rota runt i jorden istället. Ett säkert kort för att få plantan att ge upp.

Jag tror att jag förstår vad du menar. Tjat är lustdödande. Samtal kan kännas ofruktbara.

Men vad ska då en man göra för att få känna sig älskad och bekräftad? Du föreslår att han ska vänta. Låta det bero, och då kanske lusten vaknar hos henne. Vänta hur länge? En vecka, en månad, ett år?

Det är otroligt frustrerande att leva i kärleksbrist, kan kännas bättre att vara ensam ensam än att vara ensam i en relation.

Du ger ingen hjälp, tycker jag.
Svar på tråden Hur ska man agera?